původně jsem se nechtěla vyjadřovat - předvelikonoční zdražování vajec...
přidáno 11.04.2012
hodnoceno 4
čteno 1547(17)
posláno 0
Na zvedání cen už jsem si zvykla… není tomu tak dávno, co jsem šla koupit v pátek vejce. Cena 37 Kč za 10 kusů mě celkem zaskočila. Neděli je šla koupit pro změnu mamka. Přišla velmi rozhořčena s účtenkou. Na bílém papíru bylo černým písmem (které po 3 týdnech vybledne, přestože by mělo být čitelné 2 roky) napsáno: „Milka mléčná čokoláda – 26,90; Poděbradka citrón – 13,50; vejce M 10 ks – 47,90“ a to ještě nebyl konec růstu ceny. Cena se zastavila na 8 Kč za kus, ale našli se i místa, kde za podivnou křehkou kouli chtěli i 11 korun.
Někteří jedinci si sebou nosili metr a přeměřovali velikost vajíček, aby za ty nekřesťanský peníze měli co největší obsah. Zkoušeli tvrdost skořápky, aby se jim nerozbili po sebemenším nárazu v tašce. Znalci si mezi sebou předávali zkušenosti s různými dodavateli – hodnotili především žlutost žloutku a hnědost popřípadě bělost a kvalitu skořápky. Jednou jsem dokonce viděla paní ve středním věku s přírodní, světlou barvou vlasů, jak lezla okolo plat po čtyřech. Když jsem se jí zeptala, proč tak činí, naštvaně zvedla zrak od police a pronesla: „Hledám nejnižší ceny!“
Nejednou jsem si pokládala sama sobě otázku – Co bylo dřív? Slepice nebo vejce? Co je na těch vajíčkách vlastně tak drahý? Je to snad ta skořápka? Ta se přece hned rozbije a znovu se použít nedá… a není to ani vratný obal. Že by snad ten bílek nebo žloutek? Divná slizká kapalina co vypadá jako sopl. Pravdou ovšem je, že taková „olská voka“ nedokážu odmítnout. Nicméně nehodlám dávat za 3 tři „slepičí koule“ 20 stříbrných...
Pořád si všichni stěžují na drahou ropu, ale kdy naposledy stála stejně jako čtyři vajíčka? Sleduji reportáž v televizních novinách a vajíčkách. Nervózní rozhazuji rukama a dávám obchodním společnostem desítky jmen nepěkného významu. Vedle mě sedí v křesle děda a spokojeně si mne ruce, jak se mu těch pár slepic na zahradě za 140 korun (které stačí jenom nakrmit zbytky od oběda) pěkně vyplatí….
přidáno 24.07.2012 - 21:44
Lidi, kteří si stěžují a přitom tomu nerozumí, ti asi nevymřou.. Co už..

Je to strašně křečovité..

Jo jinak na kvalitu vajec stačí otevřít plato a přečíst si číslo..

http://www.spolecnostprozvirata.cz/obsah.php?pg=vejce
přidáno 12.04.2012 - 19:07
No..co na to říci....lidé by měli zachovávat i krásné prostředí pro zvířata..s tím souhlasím, : dostatek prostoru, společnost, co nejpřirozenější podmínky žití....je to přece jenom živý tvor, není to robot...souhlasím s tímto..nicméně cena vajec je opravdu výsledek vyšších nákladů na výrobu, ale i obchodní tah některých prodejců, pracuji v potravinářství, mám maličko přehled, ale jenom maličko..jak na to reagují lidé ? Zbytečně se podle mě rozčilují...s tím stejně nic nenadělají..mě toto zdražení zanechalo úplně klidnou, jsou daleko horší věci na světě....ceny se podle mě za chvíli ustálí..., nebo se lidé vrátí k domácímu chovu vlastních slepic , taky o tom přemýšlíme :)))
přidáno 12.04.2012 - 17:09
Inu, než začneš o něčem psát, tak je dobré si o tom něco zjistit :-) (snad ti něco řekne např. tento článek - http://www.novinky.cz/ekonomika/264568-cesko-vratilo-do-polska-p
res-dva-miliony-vajec.html
)
Abych byla upřímná, tak ten starý vtip o blondýně hledající nejnižší ceny mě odrazoval od dalšího čtení, avšak přemohla jsem se a dočetla dokonce. Taky část "Nejednou jsem si pokládala sama sobě otázku – Co bylo dřív? Slepice nebo vejce?" mi příjde nadbytečná.
přidáno 11.04.2012 - 23:52
To vse byl jen chytry tah prodejcu - vitej

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku