79.07
hodnoceno 14
Pozn.: Pianosa = ostrov z Hlavy XXII. od Josepha Hellera
kategorie básně/život
čteno 798(22)
posláno 0
Stačí jen málo


Jenom uvěřit.

*

Kapičku štěstí
nad bečku moudrosti,
a vznikne veledílo
i z úplné hlouposti.

Trošičku rozumu
nad vědro chaosu,
a přijde řád
i na ostrov Pianosu.

Špetku lásky
nad korbel nenávisti,
a mohou se mít rádi
židé i jehovisti.

*

Stačí jen málo,
co by se za nehet vešlo,
a nebude nic,
co by vykonat nešlo.

*

Jen krapet chtít.
přidáno 23.09.2008 - 20:09
líbí se mi myšlenka a je dobře zpracovaná do rýmů, na mě je možná trochu banálnější, ale někdy se musí zopakovat několikrát, aby si to alespoň někdo z masy uvědomil:)..stačí jenom chtít, takže říkám ANO!:)
přidáno 23.09.2008 - 00:49
Jde vidět, že autor nad básní přemýšlel...;) jen chtít...nestačí...
přidáno 23.09.2008 - 00:32
Koment autora k celku:

Pianosa celkově rytmus vskutku vyhodí, ale v tomto případě zvítězila zcela tématická a myšlenková vhodnost uvedení tohoto místa nad striktním dodržením rytmu.
Co se týče rýmu vešlo-nešlo, celá strofa v níž se tento rým vyskytuje byla přidána pouze výhradně kvůli zcela jasnému vyjasnění myšlenky, která by mohla před nepozorným čtenářem zůstat skryta a tím pádem by ani ona neoslovila už tak kritického čtenáře. Odmítl jsem však vymýšlet složitější a neohranější rým, zřejmě také z důvodu mé vrozené tvrdohlavosti. Občas si sentimentálně musím připomenout začátky mého skládání, které se opíralo jen a výhradně o podobně ohrané rýmy. Ovšem musím se přiznat. Pokusil jsem se alespoň o zachování rytmu. Sice ve druhém verši je o jednu slabiku více než-li v posledním, což samo o sobě mnohdy rytmus shazuje, usoudil jsem, že zde je to ještě v přijatelných mezích.
A poslední věc. Co se samotné myšlenky týče, vsadil jsem na prostoduchou jednoduchost a inspiraci jsem se snažil, jako téměř vždy, najít v běžném životě nás všech. A jsem mile rád, že alespoň myšlenka se tu nesetkala s kritikou. Děkuji za pozornost a všem dosud komentujícím a i snad ještě budoucím komentujícím vřele děkuji.
přidáno 22.09.2008 - 23:10
líbí se mi, i když mi přijde, že občas trošičku pokulhává rytmus, ale i tak z toho mám pěkný pocit
přidáno 22.09.2008 - 19:52
... myšlenka budiž ... je tam ... ta Pianosa fakt tahá za uši ... a gramatické rýmy ... ještě se stejným základem ... "nešlo - vešlo" ... celkově ... nic moc ...
přidáno 21.09.2008 - 13:48
nektere rymy mi vyznamove uplne nesedi...jinak ale docela prijemna zalezitost
přidáno 20.09.2008 - 18:12
nápad i originalita se mi líbí, ale celkově zpracování mi moc nesedlo...
přidáno 19.09.2008 - 19:57
Dobré myšlenky, podle mého názoru i dobře vyjádřené, bohužel ale v životě jen málokdy realizovatelné. Ale to už je zase o něčem jiném. Celkově hodnotím kladně.
přidáno 19.09.2008 - 00:24
no, trochu mě to zamotalo hlavu

souhlas s komentem níž, ten ostrov tam moc nesedí

ale jinak aspoň pokus o něco :)
přidáno 18.09.2008 - 21:19
výborně.
přidáno 17.09.2008 - 22:06
Rýmy jsou opravdu dobré. Jen mě mrzí, že v druhé sloce to je na úkor rytmu, který kvůli ostrovu Pianosu zaškobrtl víc než jinde. Příjemné počtení :)
přidáno 17.09.2008 - 20:18
hodně výstižný kousek

Stačí jen málo,
co by se za nehet vešlo,
a nebude nic,
co by vykonat nešlo.
přidáno 17.09.2008 - 12:42
druha, treti sloka se mi vubec nelibi.. zbytek prumer...
přidáno 17.09.2008 - 01:20
MOc krásná. Ty rýmy jsou naprosto originální. Líbí se mi moc!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stačí jen málo : [79.0666666667] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o Severka :
Hvězdička bez hvězdných manýrů... občas létavice nebo kometa... a dost často Sluníčko :)... a to, že přijde někdy noc ... to se musí stát... ale je statisticky dokázáno, že slunce vyjde každé ráno... ;) takže přeju krásné východy :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku