73.22
hodnoceno 24
"KdyzSmeByliVceraVTomKostele, MoznaPredevcirem,ReklSemSiVDuchu ´Boze,JestliExistujes,DekujuTiZaTuHolkuCoJiPraveDejchamDoVlasu´"
kategorie básně/ostatní
čteno 962(47)
posláno 0


Brouzdám očima v novinovejch inzerátech,
nevím,
co hledám,
možná lásku na inzerát,
kterou nepotřebuju...
Lepší boty?

Zvony v hlavě,
polámaný podpatky na ulici,
opět nestíhám tramvaje,
figuríny ve výkladních skříních mají v noci party,
nejsem zvaná...
A na Petříně je po setmění nebezpečno.
Mám zase chuť na víno.

Nedorozumění němých rtů,
/zuby od rtěnky/
Co říkáš?
Málokdy ti rozumím.
Nechci se hádat.

Místo sestry mám krejčovskou pannu
a místo bratra dřevěnýho panáka na kreslení.
Nemůžem si povídat.
Jsou to vrby.
Stromy mýho pokoje.
A taky všechny slečny na skříni a stěnách.
Usínám a povídám si naivní pohádky.
Poslouchej taky jednou.

Chtěla bych ti bejt takovou slečnou,
která by byla tvoje všechno...
/... ideální?/
A i přese všecko mý snažení ti ráno vyprávím
noční můry...
A to... jak sem bezcenná.
Šeptem mi vyvracíš věci,
který říkám proti sobě...
Neposlouchám tě.

Němý rty,
šepot,
ticho.
Modlíš se v duchu,
děkujeme Bohu.
Jenže... on asi neexistuje.

přidáno 06.08.2008 - 16:54
ale M.
'cozpak nevis, ze Buh je medvidek Pu?'
přidáno 23.07.2008 - 13:33
tad autor komentu eurobeat.
já nevím.mě tahle báseň příjde jako taková šroubovaná, sešněrovaná.víš, proto jsou tady ty možnosti komentovat.)

a jelikož je koukámv módě se podepsat, tak se podepíšu taky
eurobeat..vlastně heppy mandejz
přidáno 23.07.2008 - 12:24
milé prase (kurnik co to je za přezdívku;) ),
sleduji tuhle diskuzi od začátku a chci jen mimo téma napsat, že bych byla štěstím bez sebe, kdyby se mě přítel takhle na dílech někdy zastával, on si bohužel stále zachovává nejradši neutrální tvář...
musím ho zprdnout...

fandím ti v hádce,

ahoj, Zorik von Masimo
přidáno 23.07.2008 - 12:17
Moss: Co znamena slozit basen? Mit namet, motiv nebo jak se tem vecem rika, napad, pokusit se to esteticky vyjadrit, hledat vyrazy a slovni spojeni ktery vyjadrej to co chces, i kdyz sou netypicky, delit text tak, aby pusobil jak chces, a pak uz se to lisi ve smerech (ono se to teda lisi uz v zaklade smer od smeru), takze mas smery kdy pouzivas volny asociace, mas poetismus, mas kubismus a nahlizeni ze vsech stran a rozebirani reality a snahu zobrazit vsechno, dokonce i dada, coz muze bejt nedolozenej hostirickej vtip. Jak ches rozlisovat hranici kdy si slozil basen a kdy este ne? Hrac muze rict ze hral celej zivot i kdyz nedal jedinou branku. Kdyz ji da tak muze rict ze zvitezil. Basnik muze psat basne na ktery bude celej svet vejrat a pritom furt nebude spokojenej a nebude mit pocit ze vyjadril to co chce. Rozdil mezi prozou a poezii je stejne jako rozdil mezi (ted neprirovnavam prozu ke kyci, jenom se snazim vyjadrit velikost rozdilu) kycem a umenim mizivej.
Nekdy musis videt fleky na kosili aby si zjistil ze ji mas a ze bys ji mel taky nekdy umejt. Kdyz ji nemas, kosile ti nerekne zes udelal neco spatne a ty si to neuvedomis. Ale uz to nechme pac se to sem moc nehodi, tohle je debata o dilu. Pardon.
-Prase-
přidáno 23.07.2008 - 10:21
Sice svedlo komentare, ale to neznamena... ze je to kvalitni dilo, ne? Jak mi tu rikate...
no toe jedno.
Me..
přidáno 23.07.2008 - 10:05
Pro autora básně: V podstatě snad jediné tvé dílo svedlo několik komentářů. Je jedno, zda některé komenty reagují více na mě než na samotné dílo. Komentoval jsem všechna soutěžní (pouze básně) díla a jen zde se rozvedla debata. V tomto ohledu dílo vyniká a mělo by se stát vítězem. Chci tím říct, že je to mnohem lepší než díla s komentáři. Jé, pěkný, nebo ty, kterých si nikdo ani nevšimne...

MoSs...
přidáno 23.07.2008 - 10:00
- Nejsou prave ty entery v proze jeste spojeno se slovosledem a takovejma basnickejma vecma kterejm ja nerozumim to, co dela basen basni?
*** Ovšem že, ale jen díky přeházenému slovosledu se nestává báseň básní. I v próze můžeš shledat věty se slovosledem, který běžně neužiješ. Záleží jen na tom jaká je to próza. Báseň samotná se nevytvoří přehozením slov. Byla živá - živá byla. Je to stále to samé.
- Kdyz pak zacnes enterovat, delit text na pasaze, usazovat casti myslenek a slovnich spojeni kazdou na svoje misto a eventuelne rytmizovat, tomu se rika ze zacnes basnit. Ne?
*** Ne. Básníš až ve chvíli, kdy složíš báseň. Do té doby si jen hraješ. Až když útočník střelí branku, může si říct, že hrál. Do té doby všechno jeho běhání a snaha byly zbytečné, když nedojdou účinku.
- Ja napriklad mam svedomi pekne v hajzlu az na pudu a sem za to rad, protoze to znamena ze alespon naky mam, nie? Kdyz je cisty, jak vis ze existuje?
*** Musíš mít na sobě špinavou košili, abys poznal, že to není triko?

MoSs...
přidáno 22.07.2008 - 22:37
Autor komentu eurobeat a dalsich dvou (17:01, 17:03, 17:04): Co takhle polytematicke pasmo? Nerikam ze tohle je zrovna pasmo, ale polytematismus je to zajimava myslenka, coz? Spousta stripku ktery maj naprosto prchavou souvislost, kterou vidi vetsinou jenom autor. To je docela kotel, ne?
Miro: Nejsou prave ty entery v proze jeste spojeno se slovosledem a takovejma basnickejma vecma kterejm ja nerozumim to, co dela basen basni? Zkus si tohle dat na jeden radek a budes z toho mit uplne neco jinyho. A dulezity je ze tady se premysli v enterech. V proze ti je jedno kde mas dalsi radek, ne? Kdyz pak zacnes enterovat, delit text na pasaze, usazovat casti myslenek a slovnich spojeni kazdou na svoje misto a eventuelne rytmizovat, tomu se rika ze zacnes basnit. Ne?
Nechapave pohrdat kazdym kdo premita nad existenci Boha muze znamenat neschopnost prijmout nazory ostatnich a premyslet nad nimi.
Je moc dobre ze pises a podepisujes se s cistym svedomim
-napsalo Tve Prase-
Ja napriklad mam svedomi pekne v hajzlu az na pudu a sem za to rad, protoze to znamena ze alespon naky mam, nie? Kdyz je cisty, jak vis ze existuje?
přidáno 22.07.2008 - 20:32
Komentáře jsem radši nečetla...abych se nějak nedala ovlivnit...
básnička je plná dynamiky...a emocí...jen bych řekla...že méně je někdy více...
máš spoustu pěkných obratů...ale je to jako když naházíš nádherný věci na jednu hromadu...ztratí svou krásu...i smysl...
přidáno 22.07.2008 - 17:04
a ty fotky.pardón... působí to na mně jako moulin rouge.a přitom tam je něco s kostelem.podivuhodné.)
přidáno 22.07.2008 - 17:03
jo a ta básnička mi příjde dost divná a jakoby násilím slepená..
přidáno 22.07.2008 - 17:01
na volný verš je přeci expert tentononc...eurobeat:)
:D
přidáno 22.07.2008 - 13:20
Miro, nechceš třeba založit diskuzi na téma: "já a mé vidění světa" nebo tak něco? :)

to že jsem se já podepsal je moje svobodný rozhodnutí, a nikomu jsme neříkal že se má někde podepsat, stejně když se tady člověk podívá je každýmu jasný že to jseš ty. Ale vážně bych tě spíš odkázal do diskuze, tam se takový věci řeší.

Azure Sky
přidáno 22.07.2008 - 12:49
O volném verši si stačí přečíst pár kapitol teorie veršování. Já sám moc teorie nezastávám, raději se držím vlastního úsudku, ale volný verš je v poezii kámen úrazu. Je mnohem obtížnější napsat báseň volným veršem, aby byla dobrá, než rýmovanou, jelikož u rýmované si člověk běžně řekne, že to vypadá jako báseň. Kdežto špatně provedený volný verš v poezii se stává pouze prózou s entery. Ne, tohle není to nejhorší, co jsem četl s volným veršem. To netvrdím. Pasáže o Bohu řeším proto, že v básni jsou a jsou její součástí. Kdyby tam bylo něco jiného, budu řešit něco jiného a neřeším člověka, řeším stále jen báseň.
Být to běžně vložený příspěvek, ani bych to nedočetl, ale je to soutěžní příspěvek. Do soutěže není moc dobré vkládat subjektivní díla, protože je tam větší možnost negativní kritiky, ale budiž, to je zcela věc autora. Já jsem pouze udržel svůj standard hodnocení této soutěže a vůbec mi nejde o to jestli někdo vnucuje někomu názor nebo ne. Dílo samotné nějaký má, čtenář si ho pouze přebírá a dělá si svůj názor. Ten jsem napsal a také ho nikomu nevnucuji, takže mi zcela uniká důvod opětovné reakce několika jedinců zde. Co se anonymity týče. Ona se odhalí, ale když tak trváte na podpise a snad to považujete za akt hrdosti, pak budiž. Zcela s čistým svědomím napsal: Miro Sparkus...
přidáno 22.07.2008 - 12:32
Takze.
Nebudu to rozebirat.
jenom chci rict, ze nikomu sem svuj nazor nevnucovala. Pasaz o Bohu je jen a pouze subjektivni zalezitost propojena s anotaci, ktera neni ma autorska.
Basnicka cela je dost subjektivni, proto se asi setkava s negativnima reakcema...
jinak diky za komenty.
Me...
přidáno 22.07.2008 - 11:46
mě se ta básnička líbí, líbí se mi hodně,

a s tím, jestli existuje bůh nebo ne - vůbec nechápu že to lidi tak řeší
vyznávám svobodu, takže dle mne může mít na to každý svůj názor
nikdo by neměl své názory vnucovat druhým a měl by respektovat názory jiných
...když se budeme zabírat vírou - to potom už nehodnotíme báseň ale člověka, jak se nám líbí a tak dál...

to je můj názor
Azure Sky
přidáno 22.07.2008 - 11:15
Comment pode mnou: V poesii se nevyznám. Ale: Očekávám, že toho musíš vědět hodně o volným verši a jeho propojení s náladou, když můžeš takhle hodnotit. A taky: Kdo dává pravidla? Nejsou, takže když tohle působí dobře jak to působí, proč by mělo bejt špatně, že to je patetický a zároveň volnej verš?
O Bohu:
1) Nikdo neřekl že "Bůh neexistuje", ale že "asi neexistuje"
2) Filosofie a myšlenka básně jsou a ty je nemůžeš nijak hodnotit protože nejsou tvoje, jsou plnně subjektivní a kdo řekl že báseň říká pravdu? Kdybych napsal "je večer tak modře zlatý,\ v noc přechází ztišenou", vytkl bys mi že večer neni modrý, ani zlatý, ani modře zlatý? (Antonín Sova, Ještě jednou se vrátíme). Nebo byl první máj byl lásky čas, máj taky neni čas lásky, ne? A je to báseň že si před ní všichni sednou.
(3) Spekulace je něco jiného, panáčku než dva poslední řádky ve kterých autor jasne řekne "modlíme se k bohu ale on asi neexistuje", a jestli myslíš tu spekulaci v záhlaví, tak to taky není spekulace.)
4) Tvoji životní filosofii sem nepochopil, ale neberu ti ji, tak ji neber jiným.
5) Ty řeči o mozku si ODPUST
-protože nepotřebuju bejt v anonymitě, napsalo prase, ID 228-
přidáno 21.07.2008 - 23:50
Bohužel další dílo, které neokomentuji moc chvalně. Začal jsem u prvního soutěžního díla a komentoval jsem, pak jsem si řekl, že vůči ostatním je to nefér, proto okomentuji vše a ohodnotím jen to, co mne zaujme, pokud něco. Tohle to není. Ono to má pěkný nápad, bohužel na volný verš je to příliš patetické. A ke všemu ta tvá spekulace o Bohu. Je pouze na každém člověku, aby si někde našel svého Boha. Říct, že neexistuje může jen člověk naprosto hloupý, bez svého vlastního mozku neschopen zdravého uvažování, nebo prostě jen dítě, které zatím neprohlédlo. (Hloupé, že mám rodinu plnou ateistů, ale nemyslím si o nich, že jsou neschopni zdravého uvažování - nemyslím si to ani o nikom jiném) Pouze nechápavě pohrdám každým, kdo přemítá nad existencí Boha a to nejsem věřící, neuznávám náboženství - přeber si to jak chceš. Jen jsem chtěl upozornit, že to u mě celému dílu srazilo vaz ještě více než patetický volný verš s nepříliš bohatou slovní zásobou.
přidáno 21.07.2008 - 20:14
mam pocit, ze vm kdo to napsal.. ale jak bych si mohla bejt jista..
ta anotace.. je dokonala.. proste dokonala..
L.
přidáno 21.07.2008 - 13:03
viime... ;) je dost dobra...
přidáno 18.07.2008 - 19:50
Nedorozumění němých rtů,
/zuby od rtěnky/
Co říkáš?
Málokdy ti rozumím.
Nechci se hádat.

...tohle me hodne bere...neco to pro me znamena...takze asi tak..jinak...docela libilo.
přidáno 17.07.2008 - 14:34
Tahle báseň podle mne postrádá nějaký hlubší smysl, v tomhle zpracování moc nezaujme.
přidáno 17.07.2008 - 09:03
Zaujala mě spíš anotace než báseň samotná...
přidáno 17.07.2008 - 07:47
něco mě zaujalo, něco zas ne.. pěkná přirovnání.. ale stejně... hm..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stromy v mým pokoji. : [73.2222222222] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku