29.33
hodnoceno 3
Bylo, nebylo...
kategorie fejetony/o životě
čteno 1923(14)
posláno 0
Přišla mi e-mailem zpráva, že se na Psanci.cz pořádá soutěž v napsání čehokoli o čemkoli, s tím, že dílo musí obsahovat tyto kouzelná slovíčka: aktivní, názor, fantazie, slovo, soud, a není limitované počtem slov.
A je to. Slovíčka jsem pěkně použil. Kde? No, přece o kousek výš, koukněte. Jsou tučně napsaná a pěkně vedle sebe, aby žádné nechybělo. A podmínky soutěže? Ty jsem splnil stoprocentně. A teď už mohu v klidu psát bez povinných slůvek. Soutěžní pravidla jsem přesně dodržel…
Ano, pochopili jste správně. Jsem klasický vyčůraný Čech! Nic mi není cizí, zákony a pravidla mám k tomu, abych je obcházel. A vlastní názor? Kam vítr, tam plášť, znáte to…
Ale dost! Teď už vážně. Je to zajímavá myšlenka, a dobře hozená rukavice pro ty, kdo mají velké srdce a velkou fantazii. Prostě pro všechny „Psance“.
Vím, že nikoho můj názor nezajímá, ani zde nechci poučovat či soudit, ale jak se říká, aktivitě se meze nekladou, a tak se i já k soutěži připojím a pár svých slov sem přidám…
Aktivní soud. Prosté spojení dvou zajímavých slov. Jak krásně se to nabízí. A jak krásně se to čte. Ale kdo zná liknavost soudů, bere tato dvě slova jako přidrzlou fantazii. Pro někoho k zasmání, pro jiné, co měli se soudem již něco do činění, a nebojím se toho slova použít, výsměch.
Čekat na vyřešení soudního sporu několik let je, dle mého názoru, naprosto trestuhodné. Zvlášť pro nezávislou soudní stolici. Samozřejmě soudci na to mají jiný názor. Staví se k celé věci po svém. Je jich málo a potřebují přidat na výplatách. Jak arogantní a nezodpovědné. Kdyby nebyli tak aktivní v řešení, pro ně výhodných kauz, brali soudnictví jako opravdu nezávislou justici a svou životní cestu, ne jako svůj výhodný, nikým nepostihnutelný byznys, možná bychom i my, řadoví občané, na ně změnili názor a pohlíželi s respektem… (uff, to je ale souvětí).
Zatím nás ale jako soudkyně vyjde daleko levněji Werichova "princezna Koloběžka první". Konečně začne soudit spravedlivě a bez úplatků. A troufám si tvrdit, že i čekací doba se zkrátí na minimum.
Jo, a abych nezapomněl, ještě nám zbyde na důchody…
Klaní se Váš, až někdy moc aktivní V. Dyk.
přidáno 21.09.2011 - 20:50
Píšeš dobře, umíš to se slovy, ale příliš mě to nenadchlo. Nevím přesně proč, nejspíš to bylo tím začátkem. Nějak mi nesedl
přidáno 20.09.2011 - 18:35
Nevím no. Ale nevšiml jsem si tady, že by byla použita ta slova v zadání? ....moment....áhá. Jsou tam.

Tak za tohle bych od svého profesora češtiny na gymplu dostal tak čtyři mínus. Opakování slov v každé větě. Jakoby čeština byla tak odporně chudá a prázdná.
přidáno 15.09.2011 - 11:18
Skvěle. Možná bych vynechal tu předmluvu, ale jinak dobrý, beru a tleskám.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Princezna Koloběžka první : [29.3333333333] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
kmotrov řekl o GULI :
Kdyby byl GULI můj soused, chodili bychom na terasu na točený, v odpařujícím se večeru četli svoje básničky a dohadovali se o Bohu-Nebohu. Bylo by to docela fajn.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku