58.13
![]() |
Lehká inspirace mystikou. (ze nepřesnosti se omlouvám) Snažil jsem se o ladění do písňového textu :)
![]() ![]() ![]() |
Horký dech a stopy v písku -
v záři krouží chápáni.
Bezprostřední pocit stisku
hořící keř zahání.
Jeho kouř se náhle změní
do podoby velblouda.
Růžový blesk a zahřmění
k uším se mu doloudá.
V hlavě mu zní ta tři slova,
která slyší zas a znova -
zní trojhlasem:
Jsem, který jsem.
Malý mužík s velkou holí
po poušti se prochází.
Vraští čelo až to bolí
myšlenku nenachází.
Nejdřív ticho a pak křik
jod he vau he promluvil.
Boží hlas jak vinný střik
do hlavy se uložil.
V hlavě mu zní ta tři slova,
která slyší zas a znova -
zní trojhlasem:
Jsem, který jsem.
v záři krouží chápáni.
Bezprostřední pocit stisku
hořící keř zahání.
Jeho kouř se náhle změní
do podoby velblouda.
Růžový blesk a zahřmění
k uším se mu doloudá.
V hlavě mu zní ta tři slova,
která slyší zas a znova -
zní trojhlasem:
Jsem, který jsem.
Malý mužík s velkou holí
po poušti se prochází.
Vraští čelo až to bolí
myšlenku nenachází.
Nejdřív ticho a pak křik
jod he vau he promluvil.
Boží hlas jak vinný střik
do hlavy se uložil.
V hlavě mu zní ta tři slova,
která slyší zas a znova -
zní trojhlasem:
Jsem, který jsem.

Jako píseň by byl text výborný, s hudebním doprovodem se ztratí nedostatkyv rytmizaci. I jednoduché rýmování se k písni hodí, v případě básně na tak známé téma není jejich použití úplně košér.

Po přečtení mám rozpačité pocity. Možná by to vyznělo lépe s nějakou melodií, nevím.

Nu, příběh je to známý a tak nepotřebuje širší pojednání, stačilo si jako zde, vytáhnout a rozepsat krátký moment. Co se mi nelíbilo byly ty jednoduché rýmy, především křik-střik. Ten střik mi tam vyloženě nesedí.

Párkát mi tam nesedl rytmus při čtení (nicméně v písni si dokážu představit že to vadit nebude), a obsahově jsou tam slabší místa - třeba růžový blesk loudající se k uším, nebo mužík co nenachází myšlenku...neplyne to úplně volně, což je škoda, myslím že to má v sobě větší potenciál.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.