67.13
hodnoceno 8
láska prý prochází žaludkem...a za sny se staví ke zdi...a za prožití snu se střílí...šlápl jsem brabenci na prst...jen loutky...
kategorie básně/láska
čteno 1043(22)
posláno 0
S plným žaludkem
bez lásky shon
na malých provázcích
pohádek milión:


Za deště v lesíku
v azylu z bezoví
objetí vášnivé
princezně napoví

Jen malí brabenci
schováni v lopuší
zpívají o suchu
království netuší

Jak mlžný opar
pomalu se rozpíjí
chuďasem je princ
samotou se opíjí

Protože divy se nekonaj
a kouzla jsou krátká
zavřela knížku
i zabouchla vrátka

V nepohádkách ke zdi zády
padáme přes barikády...
přidáno 24.08.2009 - 17:01
Tom: kdo ví, ale asi ano, většina by končila špatně...
přidáno 24.08.2009 - 12:42
no ja to lukio myslel v ramci tech tri basni... ze proste se obevil pohadkovy motiv, a tak ho hned musime obratit aby to nedopadlo dobre... u te druhe jsem meditoval nad tim, jestli by to tak bylo i kdyby tu bylo vice del..
přidáno 24.08.2009 - 01:53
puero: díííky za super rozbor :)
Rozpor mezi světem pohádek a nepohádek? Ano, pohádky končí dobře, nepohádky mají konce jiné, máš pravdu, hodil by se hezký konec, ale já nemám takové konce, takže je to spíše nepohádka...

Tom: mohou být 2 konce, žili šťastně x nežili šťastně, bylo by originální kdybych si vybral ten první? asi mám malou fantazii, protože jiné konce než takové mne nenapadají a teď holt píšu samé takové...no prostě takové spíše nepohádkové jak jsem psal k puerovi...tak třeba někdy mě něco originálního napadne, snad :)

Hanička, Aliwien, Sirius: děkuji, já jsem takovej pohádkovej blbeček hříbeček ;)
přidáno 22.08.2009 - 19:13
Tahel se mi líbí ze všech nejvíc, je ucelená a opravdu krásná.
přidáno 20.08.2009 - 20:37
Tahle veršovaná pohádka mne zaujala ze všech soutěžních děl nejvíc. Dobře se to čte.
přidáno 18.08.2009 - 11:18
napsal sem to i te jedne basni.... obraceni toho motivu "a zili stastne az do smrti" podle mne neni originalni.. docela nudne... nic mi to nedalo...
přidáno 17.08.2009 - 20:11
prostě pohádka..:) pro mě druhá nejlepší..
přidáno 17.08.2009 - 09:02
Tohle si zaslouží jeden z mých delších komentářů.

Básnička je libozvučná a i přes ten kýčovitý ráz rýmů (krátká-vrátka) se dobře čte a zůstává po ní takový příjemný pocit. Příjemný až do té chvíle, kdy se čtenář zamyslí do poslední věty. Co chtěl básník říct? Proč hledat v té lopuchové pohádce o princezně a princi nějaký vyhrocený životní kolaps, který se zjeví v náhlém mlžném oparu, toliko podobném spíše u země se líně plazoucímu yperitu, který nemilosrdný vítr vane do zákopů Rakouskouherských vojsk? Rozpor mezi světem pohádek a nepohádek? To bylo to hlavní téma? Pak je všechno v pořádku. Ale ten styl tam pak poněkud hapruje. Ono totiž u takového klidného rytmu by se něco syrovějšího čekat nedalo. Spíš by se to hodilo k básničce sdobrým koncem.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V zahradách : [67.1250000000] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku