![]() |
![]() ![]() |
komentáře k dílům uživatele :


Mamka: Já kategorii miniatura docela ignoruji. Myslím, že to žádná literární kategorie není. Miniatura je zmenšenina. Čeho? Básničky? Myslím že ta může mít tři verše, stejně jako tři sta slok.
Ono to není ani haiku, stejně jako není hajku nic z toho, co se napsáno latinkou a čteno jinak než japonsky, jako haiku tváří. Vše je snad přenosné, jen ta forma ne.
Je to ptákovina, která má tak trochu ta česká haiku karikovat. V deníku mám to, z čeho to bylo vytaženo.
Děkuji za komentář, už jenom proto, že jsem se nad tím musel zamyslet. :)
Ono to není ani haiku, stejně jako není hajku nic z toho, co se napsáno latinkou a čteno jinak než japonsky, jako haiku tváří. Vše je snad přenosné, jen ta forma ne.
Je to ptákovina, která má tak trochu ta česká haiku karikovat. V deníku mám to, z čeho to bylo vytaženo.
Děkuji za komentář, už jenom proto, že jsem se nad tím musel zamyslet. :)


tak to je moc pěkné. obsah i forma ladí. ten triolet se mi začíná líbit. já tomu říkám hudebně - rondo :)


Amelie M.: Děkuji, ona to byla původně ještě větší "taškařice" viz zápisek deníku


Yana: Omlouvám se za neznalost, teprve teď jsem si tvoji báseň Abeceda lásky přečetl (omlouvá mě trochu, že je starší, než moje působení zde). To je moc povedená báseň a je to akrostich, stejně jako Kniha nářků, kde je skryta hebrejská abeceda. Naproti tomu není akrostichem třeba Nezvalova Abeceda.


Yana: Děkuji, rádo se stalo a ještě se snad dít bude, protože tohle by měl být začátek hodně dlouhého seriálu. Jsem v něm samozřejmě trochu napřed a už teď musím říct, že je to náramná zábava, alespoň tedy pro mě. :)


no, páni akroteleuton to je skoro výzva, ale asi jsem lenochod, před vámi pane smekám :-), ale hlavně! poděkování za rozšiřování obzorů


koiška: Děkuji, je to, jak anotace naznačuje, taková legrácka. Když potěší, chce se říci: chválabohu za to


Lenča: ... no kdo jiný než Lenča, by to měl první okomentovat :). Děkuji


j.f.julián: Myslím, že se zbytečně vydáváš na tenký led. Pronášíš spekulace jako by to byly přírodní zákony a kritizuješ v té úvaze něco, co tam není vyřčeno.
"Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. " Promiň, to je blábol, po kterém bych za normálních okolností ukončil diskusi. Jednak je spekulativní (kdo jsou ti nejlepší) a jednak to objektivně není pravda. Drtivá většina tvých oblíbených básníků byly znalci literární teorie, o čemž svědčí jejich teoretické práce. V dobách, ke kterým se obracíš, se básník znemožnil, když porušil rytmická pravidla. Ale já vůbec nezpochybňuji (a jasně to tam píši), že k napsání krásné básně není nutné znát teorii. Teorii je nutné znát jen k fundovanému komentáři.
"Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. " Promiň, to je blábol, po kterém bych za normálních okolností ukončil diskusi. Jednak je spekulativní (kdo jsou ti nejlepší) a jednak to objektivně není pravda. Drtivá většina tvých oblíbených básníků byly znalci literární teorie, o čemž svědčí jejich teoretické práce. V dobách, ke kterým se obracíš, se básník znemožnil, když porušil rytmická pravidla. Ale já vůbec nezpochybňuji (a jasně to tam píši), že k napsání krásné básně není nutné znát teorii. Teorii je nutné znát jen k fundovanému komentáři.


z mobilu...
tady je možná zakopaný pes!?!
někdo teorizuje a drubý básní.
Každému co jeho jest.
Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. Autor nepíše pro teoretiky ani kritiky, proto daleko nad teorií je přednes, recitace, deklamace. Rozebíráním do pouček by neuspěla díla Skácelova, Suchého, Horáčkova, ba ani Seifertova.
A kdepak jsou tito a kde ti co je kritizovali???!
toto není útok, to musím podotknout, toto je selský rozum člověka, který už ví o co v poezii jde a čím se zabývat nemá smysl.
tady je možná zakopaný pes!?!
někdo teorizuje a drubý básní.
Každému co jeho jest.
Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. Autor nepíše pro teoretiky ani kritiky, proto daleko nad teorií je přednes, recitace, deklamace. Rozebíráním do pouček by neuspěla díla Skácelova, Suchého, Horáčkova, ba ani Seifertova.
A kdepak jsou tito a kde ti co je kritizovali???!
toto není útok, to musím podotknout, toto je selský rozum člověka, který už ví o co v poezii jde a čím se zabývat nemá smysl.


shane: ono je snadné vypustit to jedno " jak", ale mě se to moc nepozdává. Navíc, když si to po několikáté čtu, tak mi ta stopa navíc ani disharmonická nepřijde
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Prkenka [18], Miro Sparkus [18], colorka [18], jackiesparrow [18], bon bon [16], Juno [15], Manta [13], zlatanek22 [10], Nezanikl [9]» řekli o sobě
Severak řekl o tlachapoud :Střez, střez se Tlachapouda, milý synu. Má tlamu zubatou a ostrý dráp. Pták Zloškrv už se těší na hostinu, vzteklitě číhá na tě Pentlochňap. -- Lewis Carrol: Alenka v říši divů (a za zrcadlem) (v překladu Aloyse a Hany Skoumalových)