![]() |
![]() ![]() |
komentáře k dílům uživatele :


Čas nahradí
nečas
a ten je sám
prokletý -
- zvláště když je řízen Nagyovou
nečas
a ten je sám
prokletý -
- zvláště když je řízen Nagyovou


Má spád a první sloka je naprosto skvělá - výborná myšlenka v zajímavých obratech... další dvě sloky se mi (nedokážu říct proč) nečtou tak jedním dechem jako ta první.(


Atmosféra básně je kouzelná. Prostě musíme znát pravidla, abychom věděli, jak je porušovat. Chutně podaný volný verš je bezvadná věc.:)


Amelie M.: Báseň v próze má mnoho podob, tento pokus je opravdu hodně prozaický, ale mně nějak nejdou takové ty iracionální shluky metafor a obrazů, kterými se vyznačují "básničtější" básně v próze, byť i takové se mi často líbí. Děkuji za komentář.


elisza: děkuji za komentář, ten žánr někdy takový je, ale může to být i nedokonalostí autora.:)


elisza: Děkuji za komentář, budu o tvé kritice přemýšlet.:)


Tahle tvoje báseň se mi zdá jaksi všední, nikoli formou ale obsahem. Nevím...asi mi tam chybí zajímavá pointa. Doufám, že jsem tě svým komentářem příliš neotrávila.:)


já si báseň v próze doteď představovala úplně jinak, takže díky za rozšíření obzorů :)) osobně bych to švihla rovnou do prózy :)
jinak se mi moc líbí poslední tři řádky.. to je pecka..
jinak se mi moc líbí poslední tři řádky.. to je pecka..


Jiří Turner: no jasně, že zajímá, to zase né, že né :)) jsou to zajímavý věci.. to, že je neumím povětšinou zhodnotit, je věc jiná :-)) proto mě baví i tvůj "seriál".. jen tak dál..


Amelie M.: Amelie M.: Děkuji, Amelie, kromě slabin, kterých asi bez potíží mohou čtenáři subjektivně nalézt řadu, má tato básnička i záměrnou slabinu. A to tu, že jsem kvůli demonstraci této formy rytmickou báseň "odrytmizoval", což činí někdy autoři (včetně mě) záměrně, jindy z vlastní neobratností (taktéž toho nejsem ušetřen). Nevím, zda-li tě to zajímá, ale takovéto dvě podoby má i bezrozměrný verš ve středověké literatuře. V Dalimilově kronice je to v podstatě paskvil, vzniklý neobratností autora (možná nějakého opisovače), kdežto v eposu o Tristanovi a Isoldě je to pokus o vymanění se ze zaběhlého metra. Na to jsem samozřejmě nepřišel já, ale v předešlých dnech jsem si tuto literárně-vědeckou úvahu ověřil. A fakt to tak vypadá.:)


já se nechci vyjadřovat k formě.. pomalu se vrátím ke svému zvyku, říkat především, jak na mě báseň působí.. a tahle na mě zapůsobila už včera svou atmosférou úžasně.. pro mě osobně je to velmi obrazotvorná věc a jednoduše se mi líbí.. a jestli má nějaké slabinky, tak na to kašlu, to ať ti vytknou jiní :-)


Yana: Děkuji , Yano, těší mne takový komentář.. Nerad bych vyvolal pocit ve čtenářích této "edice", že formy, a s nimi spojená teorie, jsou podstatou všeho. Nikoli. Je-li báseň dobrá a má-li svým čtenářům co říci, pendrek záleží na formální stránce věci, tím spíše na teoretickém rozboru. Je to spíše pro zajímavost a pro zpětné uvědomování si skutečnosti, že píši-li poezii, jsem básník(řka) a používám tedy vědomě či nevědomě nějakou techniku. A jak i ty píšeš, je to dobré vědět. Asi tak, jako někdo může hrát (i velmi dobře) na piáno bez znalosti not. Jiný může znát noty a hrát pod psa. Asi většina lidí se v tomto případě přikloní k názoru, že je nejlepší dobře hrát a znát noty. V případě poezie si s takovýmto obecným míněním nejsem úplně jistý. :)


Hm, určitě mám nějakou báseň psanou touhle formou, aniž bych věděla...jak už jsem jistě psala teorie (možná mně na škodu) není moje hobby, ale takhle se s tím ráda seznamuji, jinak básnička Větrný podvečer u dvou lip je víc než příjemná
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
journeyman řekl o Severka :Severku sice neznám osobně, viděl jsem ji na přibližně přesně jediné fotce (s prostějankem). Jedinej kontak, co spolu máme, je ten, že ji čtu. A stojí to sakra za to. Nejkvalitnější široko daleko. (Ano, toto je reklama!)