Když jsem zveřejnil kolektivně psanou báseň "Miliónový kompost"¹, Singularis mi napsal(a) o svém dílu "Osudový syzygos"² obsahujícím slova navržená v diskusi a mě se zachtělo napsat vlastní dílo obsahující stejné pojmy (podtržené), načež mě postupně napadlo navrhnout na konci vlastní slova, na které pak někdo může navázat, ale už ne od začátku, nýbrž jako pokračování tohoto díla, které pak bude moct kdokoliv po kouskách rozvíjet (podle pravidel viz. konec).
přidáno 12.09.2018
hodnoceno 8
čteno 1076(11)
posláno 0


Nezjištěno³ Procházka byl začínající redaktor v turistické agentuře mapující neobvyklá místa a rád by konečně objevil nějaké, o kterém se zatím nikde nepíše. Zrovna obhlédnul Muzeum samorostů u Slavonic, které jsou, k jeho překvapení, v moravské části Jihočeského kraje (až dosud nevěděl, že se ta místa částečně překrývají). A teď se chystal na betonové art brut Safari do Biskupic, které jsou od Slavonic vzdálené sice jen cca 50km, ale cesta trvá minimálně čtyři hodiny autobusem, když má člověk štěstí na přestupy a sedm, když smůlu.

Nezjištěno mohl být rád, že nebyla sobota či neděle, protože to nejezdí žádné spoje. Ale i tak se rozhodl jít od Muzea samorostů na autobusák zatím pěšky cca 1,5km podél Slavonického potoka, kde se řasy vlnily jako vlásky ve větru.

Když z poza mraků vykouklo slunce, blížící se realizace představy ztrácení času v pojízdných saunách ho odradila natolik, že se rozhodl jít ještě o kus dál a pomocí palce dočasně proměnit nějaké z kolemjedoucích vozidel z osobního na veřejné, nebo-li stopovat.

Osud mu do cesty přihrál starou červenou dodávku Volkswagen Van. Na tento typ vozidla bylo po nastoupení podezřelé ticho, ze kterého šel trochu strach, ale to jen dredařka za volantem dlouze popotahovala z jointu, což sice strach nezažehnalo, ale změnilo to jeho příčinu. Když se však žena rozhovořila, atmosféra se brzo uvolnila. Z toho, co říkala, si Nezjištěno zapamatoval nejvíc: "Vy jste takový mrťafuk, :D."

"Co to slovo znamená?"

"Nevím, ale myslím, že kdyby mělo definici, tak by na vás pasovala jako ulitá, :D."

Blížilo se poledne a společná cesta končila v Moravských Budějovicích, kde mu dredařka doporučila svou oblíbenou rodinnou restauraci. Nezjištěno si sedl na předzahrádku a brzo přišel majitel se slovy: "Dobrý den, co si dáte?"

"Dobrej, k pití prosím zelený čaj a k jídlu bych rád to, co tu máte nejchutnější."

"Máme třeba výborný rostbíf."

"Jsem spíše vegetarián."

"Tak vám k tomu mohu dát i výborný salát se šalotkou a mořskou řasou."

"Dobře, tak si dám jen ten salát."

Při čekání si Nezjištěno všiml, že na svislé straně ubrusu, připomínajícího zmrzlý krajopád, bylo cosi jako můra. Tipoval lišaje borového, ale když k němu natáhl paži, tak to zanechalo mušinec a začalo poletovat kolem květin předzahrádky jako kolibřík, takže to byla spíš dlouhozobka svízelová.

Majitel restaurace přinesl čaj a příbory na tácku, ze kterého se tyčily dvě podivně barevné špice, oddělené úzkou mezerou, a na vrchu držáčky.

"To vypadá zajímavě. Odkud to máte?" Zeptal se Nezjištěno.

"Vytvořil to můj syn z rampouchů. Nechal na nich ztuhnout obarvený cement, do kterého přimíchal vlásenky a jiné blbinky a v teple pak rampouchy roztavil. Na zahradě má takové celé své umělecké království ze všeho možného."

"To je fantastické! Právě něco takového hledám. Mohl bych se na to podívat?"

"Ale jo, pojďte za mnou."

Prošli baráčkem na zahrádku, kde stála všebarevná surrealistická obyvatelná asambláž nadlidských rozměrů.

"Syzygos," řekl Nezjištěno a zatoužil poznat ducha člověka, který tvoří takové bizarní veledílo. Ať to byl osud, nebo ne, je úžasné, že ho k takovému objevu postupně dovedlo Muzeum samorostů, slunce, dredařka a tácek.

Pokračování u někoho jiného.



______________________________________________________________

¹ Báseň Miliónový kompost: https://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=38559-milionovy-kompost

² Osudový syzygos (a jména navrhovatelů slov): https://www.psanci.cz/denik.php?denik_id=5914-osudovy-syzygos-sl
ova-a-puvodci

³ "Nezjištěno" je vzácné české jméno, které matrika zapíše do rodného listu dítěte, pokud rodiče do 30 dnů neoznámí jeho jméno. Vyšinutým rodičům Procházkovým to připadalo zajímavé a rozhodli se synovi toto jméno ponechat.

______________________________________________________________

Mých 5 slov pro dalšího autora: evoluce, jeskyně, epistemologický anarchismus, urbex a gay.

Štafetu převzal(a): Singularis

2. část díla zde: https://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=38634-prihody-nezjisteno-
prochazky-2-cast-slepa-afinita

______________________________________________________________

Postup psaní přídavků:
Pokud se chceš zapojit do řetězce dotváření tohoto díla, postupuj prosím podle pravidel (hlavně těch tučných), aby se zachovala kvalita formy a procesu. A neváhej kontaktovat Sebastiána Wortyse, pokud si s něčím nejsi jistí nebo si nevíš rady.

Hlavní pravidla:
0) Zájemce o psaní přídavku by měl před psaním přečíst dosavadní (nebo alespoň 3 minulé) části díla v zájmu jeho ucelenosti.
1) Aby se děj zbytečně nevětvil, každý zájemce o navazování požádá posledního autora o "štafetu". Ten mu ji dá, pokud ji nepředal někomu jinému, a dopíše na konec svého přídavku k dílu, komu ji dal.
2) Pokud autor, který získal štafetu, do týdne nepublikuje svůj přídavek k dílu, štafeta propadne a může ji získat někdo jiný podle bodu 1), popř. 7).
3) Stejný zájemce nemůže psát přídavek díla dvakrát po sobě, ale může psát znovu, pokud před ním psal někdo jiný.
4) Pokud zájemce získá štafetu, jeho přídavek k dílu musí dějově navazovat, obsahovat postavu Nezjištěno Procházka a 5 slov navržených předchozím autorem z konce jeho přídavku.
5) Zájemce na začátek svého přídavku k dílu zkopíruje odkaz na předchozí dílo.
6) Zájemce na konec přídavku zkopíruje celý "Postup psaní přídavků" z původního díla od Sebastiána Wortyse a napíše 5 slov (či sousloví, nelze-li je zkrátit jako např. "art brut") pro následujícího autora.

7) Sebastián Wortys může pravidla upravit, pokud dojde k problému.

Vedlejší pravidla:
8) Pokud poslední autor do týdne nezareaguje, zájemce může o štafetu požádat uživatele Sebastián Wortys.
9) Pokud Sebastián Wortys na tvou zprávu z bodu 8) neodpoví do měsíce, získal jsi štafetu.
10) Obecný název navazujícího díla je "Příhody Nezjištěno Procházky - x. část - y" (bez uvozovek), kde x je pořadové číslo přídavku a y jeho název.
11) Doporučený rozsah přídavku je jen 200 až 7 000 úhozů (znaků vč. mezer), aby děj o to víc byl výsledkem více autorů.
12) Výchozí text je sice realistický, ale do přídavků lze zapojit např. i sci-fi prvky.
13) Zájemce by měl vyznačit těch 5 zabudovaných slov podtrhnutím či ztučněním.
14) Pokud někdo předal štafetu a vznikl tak další přídavek, tak na konec svého posledního přídavku by na něj měl dát odkaz, aby se z kteréhokoliv místa řetězce dalo postupně dostat na začátek i aktuální konec.
15) Pokud vznikne přídavek číslo 10 k Příhodám Nezjištěno Procházky, ostatní mohou tato pravidla zkopírovat ke svým výchozím textům, upravit je na míru a založit tak vlastní řetězce.
16) Postava Nezjištěno Procházka nikdy nezemře (alespoň ne definitivně).
17) Všechna pravidla kromě 5) a 15) lze porušit, pokud chcete napsat navazující slepé rameno mimo hlavní řetězec. Ale v takovém případě musíte uvést i odkaz na původní dílo od Sebastiána Wortyse.

přidáno 14.09.2018 - 12:54
Vysvětlení k délce přídavků (v reakci na soukromou zprávu) + nabídka pomoci:
Toto experimentální dílo jsem záměrně nezačal rozdělovat na kapitoly či epizody, ale na části (které mohou být i velmi krátké), aby průběh děje o to víc byl výsledkem více autorů. K ucelenosti děje (popř. plynulejší transformaci jeho záměrů) by měla přispívat mj. slova navržená předchozím autorem a přečtení všech dosavadních částí díla, než autor začne psát svůj přídavek. Také je dovoleno radit se s ostatními autory, kteří se na tomto projektu podílí, ;). A neváhejte mi napsat, pokud si s něčím nejste jistí nebo si nevíte rady - rád pomohu.
přidáno 13.09.2018 - 14:07
Sebastián Wortys:
pamatuji si, že to bylo někdy na sklonku července.
Každé léto jsem trávila na chatě... rybníky a pískovcové skály kolem.
Měli jsme štěstí na dvě larvy. Byl večer... nebo spíš už noc. Pozorovaly jsme je dvě nebo tři hodiny... Pak už jsme museli domů, ale ráno, když jsme se vrátili, bylo jedno ještě pořád tam a nakrucovalo se v ranním sluníčku... Pravda je, že nemám jistotu, že to bylo šídlo královské, ale pouze předjímám vzhledem k výskytu v té oblasti. Ale také věřím dědečkovi, který o tom byl přesvědčený... :-)
přidáno 13.09.2018 - 13:15
RE Ginnare:
A jak dlouho mu to vylézání trvalo? Jináč pokud vím, tak druh (imperator) lze rozpoznat až, když šídlo po vylíhnutí důkladně oschne, čímž pozmění barvu i tvar. Pokud jsi čekala, tak to schnutí trvalo jak dlouho?
přidáno 13.09.2018 - 10:12
Sebastián Wortys: ano, jednou jsem měla to štěstí pozorovat "Anax imperator", když opouštěla svou larvální schránku... bylo to úchvatné ;-)
přidáno 13.09.2018 - 09:49
RE Ginnare:
Dlouhozobka svízelová patří mezi můj oblíbený hmyz, ;). Ale nejraději mám asi šídlo modré/ královské, což mám štěstí, protože š. modré aktuálně žije u mého rybníčku a občas kolem mě poletuje, :).

"Zajímavé... velmi zajímavé" - Díky, ;).
přidáno 13.09.2018 - 07:04
dlouhozobka svízelová je fascinující tvor.
Také jsem zvědavá na vývoj tohoto "projektu". Zajímavé... velmi zajímavé... :-)
přidáno 12.09.2018 - 20:39
RE Singularis:
Super, :). Jsem zvědavý, jak se to dílo bude dál vyvíjet...
přidáno 12.09.2018 - 17:55
Od toho vegetariána to začíná být moc sympatické, myslím, že se štafety rád/a ujmu.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Příhody Nezjištěno Procházky - 1. část - Asamblážní syzygos : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Příhody Nezjištěno procházky - 3. část - Somatická kompatibilita
Předchozí dílo autora : Sebevražda kámoše bastlera

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Meluzina :
Moc jí v poslední době vděčím za novou vervu, se kterou píši své básně :) Moc si cením jejích komentářů a názorů, se kterými většinou i souhlasím :) A ani její díla jí nemohu vytýkat- protože ta také stojí za velké uznání :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku