Samozvaná povídka inspirovaná probíhající básnickou soutěží. Jsou v ní použita všechna slova navržená v diskusi kromě „mrťafuk“.
přidáno 29.03.2018
hodnoceno 6
čteno 1037(16)
posláno 0
Byla noc. Místo slunce ozařoval město jen úplněk. Na zastávku na bývalé návsi přijel autobus. Zastavil na ní a vystoupila z něj Jana Kampelička, osamělá žena středního věku, která se doma starala o sedm koček a šest kolibříků, ale na sebe už moc nedbala.

Vstoupila do starodávné budovy, o které cedule tvrdila, že jde o „Nejlepší restauraci na Moravě“. Uvnitř bylo prázdno a ticho, až to nahánělo strach. Podlaha byla plná rozházených nedopalků. Janě Kampeličce bylo podezřelé, že všechny vypadaly stejně. Za pultem, kde očekávala kostlivce, stála žena s dredy. Stála mlčky, nepromluvila ani slovo, aby pozdravila hosta.

„Jsem promrzlá jako rampouch, mohla bych dostat teplý čaj, prosím?“ objednala si Jana Kampelička.

Žena za pultem přikývla způsobem starodávných mravů a podala Janě Kampeličce jídelní lístek v kožených deskách. Pohled Jany Kampeličky byl ale náhle upoután k jejím vláskům. Rozcuchané, neuspořádané, visely v nich zapomenuté vlásenky, ale přesto k nim cítila něco, co si myslela, že k vlasům nikdy neucítí, natož k cizím. Té noci z neděle na pondělí se schylovalo k osudovému odhalení, když na její paži spatřila nenápadné tetování.

Jana Kampelička ze sebe v úžasu vysoukala: „Vy jste... dredařka?“

Žena za pultem se sladkokysele polousmála. Levou polovinou tváře se usmívala a pravou mračila. Byla člověkem dvou tváří. Zapálila svíčku na stole u okna, aby si tam Jana Kampelička sedla, a šla připravit čaj.

Když obsluha odešla, Janě Kampeličce bylo najednou smutno, tak otevřela jídelní lístek a zkusila si vybrat. Vtom ji vyrušilo zachrastění okenních tabulí. Pohledla k oknu a ovládla ji hrůza – tam, nad vrstvou mušinců a mrtvolných těl masařek s nohama vzhůru, dobýval se dovnitř z temnoty... lišaj smrtihlav. Po způsobu můr v tento půlnoční čas dorážel na rozvrzanou okenní tabuli a přinášel okultní symbol lebky. Ale pak si Jana Kampelička uvědomila, že to není sršeň, ale jen motýl a že jí nemůže udělat nic horšího než naklást larvy do jídla, tak se vrátila k jídelnímu lístku.

Když jí pak žena s dredy a vlásenkami v nich přinesla čaj, nezmohla se Jana Kampelička na víc než objednat si rosbíf na šalotce s oblohou z mořských řas, ačkoliv celou dobu nemohla přestat myslet na to, zda se ve slově rostbíf píše mezera, nebo ne a na ženiny vlásky.

Když pak obsluha jídlo přinesla, přisedla si k Janě Kampeličce, a zatímco hodiny na věži kostela odbíjely půlnoc, popíjely a jedly spolu. A Janě Kampeličce bylo jasné, že ony dvě k sobě patří, že je k sobě svedl osud.

přidáno 06.09.2018 - 20:44
Sebastián Wortys: Připravil/a jsem verzi se zvýrazněním jako zápisek: https://www.psanci.cz/denik.php?denik_id=5914-osudovy-syzygos-sl
ova-a-puvodci
. Pracoval/a jsem s nimi tak, že jsem si všechna slova napsal/a na papír a prostě z nich začal/a vymýšlet příběh. Ani jsem se nemusel/a moc vracet a opravovat, což u mně někdy nastává.
přidáno 05.09.2018 - 17:59
Bylo by fajn, kdyby ta slova navržená v diskusi byla v povídce nějak zvýrazněna, aby bylo hned jasné, která to jsou a jak jsi s nimi pracoval(a), ;).
přidáno 20.04.2018 - 07:24
Amelie M.: Cítím z té povídky takový zvláštní dojem, ale neumím ho pojmenovat. Možná to s tím souvisí...

Děkuji za komentář.
přidáno 19.04.2018 - 19:58
nečte se to špatně, přesto je to pro mě těžce uchopitelné..
přidáno 29.03.2018 - 16:43
Severak: Váhám, co jsi tím myslel... Mohl bys to trochu rozvést?
přidáno 29.03.2018 - 09:42
patřičně nepatřičné

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Osudový syzygos : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kuna prvá (část první)
Předchozí dílo autora : Normální normály

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku