|
Samozvaná povídka inspirovaná probíhající básnickou soutěží. Jsou v ní použita všechna slova navržená v diskusi kromě „mrťafuk“.
|
Byla noc. Místo slunce ozařoval město jen úplněk. Na zastávku na bývalé návsi přijel autobus. Zastavil na ní a vystoupila z něj Jana Kampelička, osamělá žena středního věku, která se doma starala o sedm koček a šest kolibříků, ale na sebe už moc nedbala.
Vstoupila do starodávné budovy, o které cedule tvrdila, že jde o „Nejlepší restauraci na Moravě“. Uvnitř bylo prázdno a ticho, až to nahánělo strach. Podlaha byla plná rozházených nedopalků. Janě Kampeličce bylo podezřelé, že všechny vypadaly stejně. Za pultem, kde očekávala kostlivce, stála žena s dredy. Stála mlčky, nepromluvila ani slovo, aby pozdravila hosta.
„Jsem promrzlá jako rampouch, mohla bych dostat teplý čaj, prosím?“ objednala si Jana Kampelička.
Žena za pultem přikývla způsobem starodávných mravů a podala Janě Kampeličce jídelní lístek v kožených deskách. Pohled Jany Kampeličky byl ale náhle upoután k jejím vláskům. Rozcuchané, neuspořádané, visely v nich zapomenuté vlásenky, ale přesto k nim cítila něco, co si myslela, že k vlasům nikdy neucítí, natož k cizím. Té noci z neděle na pondělí se schylovalo k osudovému odhalení, když na její paži spatřila nenápadné tetování.
Jana Kampelička ze sebe v úžasu vysoukala: „Vy jste... dredařka?“
Žena za pultem se sladkokysele polousmála. Levou polovinou tváře se usmívala a pravou mračila. Byla člověkem dvou tváří. Zapálila svíčku na stole u okna, aby si tam Jana Kampelička sedla, a šla připravit čaj.
Když obsluha odešla, Janě Kampeličce bylo najednou smutno, tak otevřela jídelní lístek a zkusila si vybrat. Vtom ji vyrušilo zachrastění okenních tabulí. Pohledla k oknu a ovládla ji hrůza – tam, nad vrstvou mušinců a mrtvolných těl masařek s nohama vzhůru, dobýval se dovnitř z temnoty... lišaj smrtihlav. Po způsobu můr v tento půlnoční čas dorážel na rozvrzanou okenní tabuli a přinášel okultní symbol lebky. Ale pak si Jana Kampelička uvědomila, že to není sršeň, ale jen motýl a že jí nemůže udělat nic horšího než naklást larvy do jídla, tak se vrátila k jídelnímu lístku.
Když jí pak žena s dredy a vlásenkami v nich přinesla čaj, nezmohla se Jana Kampelička na víc než objednat si rosbíf na šalotce s oblohou z mořských řas, ačkoliv celou dobu nemohla přestat myslet na to, zda se ve slově rostbíf píše mezera, nebo ne a na ženiny vlásky.
Když pak obsluha jídlo přinesla, přisedla si k Janě Kampeličce, a zatímco hodiny na věži kostela odbíjely půlnoc, popíjely a jedly spolu. A Janě Kampeličce bylo jasné, že ony dvě k sobě patří, že je k sobě svedl osud.
Vstoupila do starodávné budovy, o které cedule tvrdila, že jde o „Nejlepší restauraci na Moravě“. Uvnitř bylo prázdno a ticho, až to nahánělo strach. Podlaha byla plná rozházených nedopalků. Janě Kampeličce bylo podezřelé, že všechny vypadaly stejně. Za pultem, kde očekávala kostlivce, stála žena s dredy. Stála mlčky, nepromluvila ani slovo, aby pozdravila hosta.
„Jsem promrzlá jako rampouch, mohla bych dostat teplý čaj, prosím?“ objednala si Jana Kampelička.
Žena za pultem přikývla způsobem starodávných mravů a podala Janě Kampeličce jídelní lístek v kožených deskách. Pohled Jany Kampeličky byl ale náhle upoután k jejím vláskům. Rozcuchané, neuspořádané, visely v nich zapomenuté vlásenky, ale přesto k nim cítila něco, co si myslela, že k vlasům nikdy neucítí, natož k cizím. Té noci z neděle na pondělí se schylovalo k osudovému odhalení, když na její paži spatřila nenápadné tetování.
Jana Kampelička ze sebe v úžasu vysoukala: „Vy jste... dredařka?“
Žena za pultem se sladkokysele polousmála. Levou polovinou tváře se usmívala a pravou mračila. Byla člověkem dvou tváří. Zapálila svíčku na stole u okna, aby si tam Jana Kampelička sedla, a šla připravit čaj.
Když obsluha odešla, Janě Kampeličce bylo najednou smutno, tak otevřela jídelní lístek a zkusila si vybrat. Vtom ji vyrušilo zachrastění okenních tabulí. Pohledla k oknu a ovládla ji hrůza – tam, nad vrstvou mušinců a mrtvolných těl masařek s nohama vzhůru, dobýval se dovnitř z temnoty... lišaj smrtihlav. Po způsobu můr v tento půlnoční čas dorážel na rozvrzanou okenní tabuli a přinášel okultní symbol lebky. Ale pak si Jana Kampelička uvědomila, že to není sršeň, ale jen motýl a že jí nemůže udělat nic horšího než naklást larvy do jídla, tak se vrátila k jídelnímu lístku.
Když jí pak žena s dredy a vlásenkami v nich přinesla čaj, nezmohla se Jana Kampelička na víc než objednat si rosbíf na šalotce s oblohou z mořských řas, ačkoliv celou dobu nemohla přestat myslet na to, zda se ve slově rostbíf píše mezera, nebo ne a na ženiny vlásky.
Když pak obsluha jídlo přinesla, přisedla si k Janě Kampeličce, a zatímco hodiny na věži kostela odbíjely půlnoc, popíjely a jedly spolu. A Janě Kampeličce bylo jasné, že ony dvě k sobě patří, že je k sobě svedl osud.
Sebastián Wortys: Připravil/a jsem verzi se zvýrazněním jako zápisek: https://www.psanci.cz/denik.php?denik_id=5914-osudovy-syzygos-sl
ova-a-puvodci . Pracoval/a jsem s nimi tak, že jsem si všechna slova napsal/a na papír a prostě z nich začal/a vymýšlet příběh. Ani jsem se nemusel/a moc vracet a opravovat, což u mně někdy nastává.
ova-a-puvodci . Pracoval/a jsem s nimi tak, že jsem si všechna slova napsal/a na papír a prostě z nich začal/a vymýšlet příběh. Ani jsem se nemusel/a moc vracet a opravovat, což u mně někdy nastává.
Bylo by fajn, kdyby ta slova navržená v diskusi byla v povídce nějak zvýrazněna, aby bylo hned jasné, která to jsou a jak jsi s nimi pracoval(a), ;).
Amelie M.: Cítím z té povídky takový zvláštní dojem, ale neumím ho pojmenovat. Možná to s tím souvisí...
Děkuji za komentář.
Děkuji za komentář.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Osudový syzygos : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Kuna prvá (část první)
Předchozí dílo autora : Normální normály
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 3» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Orientera [17], James Libustka [15], Elis-Němečková [13], jsph [9], Alma Neradostná [4]» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.

