Pro změnu trochu prozaicky. Starší práce ze střední školy - fejeton na téma “A to je ta krásná škola, škola moje - domov můj”.
přidáno 19.11.2015
hodnoceno 3
čteno 1306(7)
posláno 0
Nejspíš je až zvráceně nestudentské uvažovat o škole jako o domově. Nicméně se o to teď pokusím. Měl bych v rámci zachování své cti prohlašovat svým druhým domovem hospodu, bohužel škola ji drtivě poráží. I můj hlavní, a zatím jediný, domov se školou soupeří o můj čas téměř rovnocenně.

A v čem je ten druhý domov jinačí oproti čtyřem zdem plných rodinného tepla? Moje rodné hnízdo mi poskytuje střechu nad hlavou a místo pro klidný spánek. Přiznejme si, to škola o některých hodinách také. Skóre? Zatím jedna ku jedné. Plichta. V naší malé sluji mám chápající a milé rodiče s jedním škodolibým a vykutáleným sourozencem. Ve škole mám spoustu chápajících a milých sourozenců a v čele vždy jednoho vykutáleného a škodolibého rodiče. Skóre tedy dvě ku dvěma. Závěrem se dostávám k rozhodujícímu prvku, kterým bude samozřejmě strava. V mém příměstském brlohu, kde vaří chutné pokrmy většinou můj otec a pokud je potřeba ostřejší kuchyně tak i má maličkost, si nemohu na nic stěžovat. Ve většině případů jsem v sedmém, občas i vyšším nebi. A jak mě pohostí můj druhý domov? Vakuově balenými potravinami v mechanických krabicích, které si za můj hlad sobecky berou horentní sumy. Mám-li zájem o civilizovaný oběd na talíři, musím se jít projít ven a navštívit rodinnou kuchyni typového označení vývařovna. Zde sice dostanu na výběr ze dvou jídel, je to ovšem jako moci vybrat mezi provazem a gilotinou. Pokud z tohoto prohlášení nabýváte dojmu, že jsem lehce zmlsaný jedinec, pletete se. Ne totiž jen lehce. Tím upravuji výsledné skóre na tři ku dvěma pro sojčácký hrad.

A proto teď, přímo za touto větou, udělám tečku a půjdu do svého opravdového domova.
přidáno 05.03.2020 - 20:56
Je dobrý nikdy se nepřestat učit a aspoň jednou za 10 let,ale klidně i častěji změnit obor.Škola je fajn příležitost,která je špatně pochopena.
přidáno 07.12.2015 - 20:03
Škola je zvláštne miesto.
přidáno 21.11.2015 - 17:35
Já se na fakultě občas i tajně sprchuju v zamčených sprchách v nejvyšším patře a taky občas dospávám deficit na pohodlných křeslech co máme na chodbě.. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jeden z mých druhých domovů : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slepec
Předchozí dílo autora : Taky jedna podzimní

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
kmotrov řekl o Yana :
Ve své tvorbě se umí se obrátit naruby (tak, že to co je uvnitř, je vidět zvenčí) až to vyrazí dech. Je věčnou dívkou a věčnou mámou, byla taková vždy a na vždy taková zůstane.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku