napsáno před událostmi v Hongkongu, podobnost tedy čistě veštecká :D
přidáno 03.10.2014
hodnoceno 5
čteno 1595(10)
posláno 0
Každý stát má tu svou velkou revoluci. Tahle revoluce se pak stane předmětem uměleckých děl, ale i kritiky. Francouzi mají svou Francouzskou revoluci, Rusové Velkou říjnovou, obyvatelé Pobaltí Zpívající revoluci, Čechoslováci Sametovou revoluci a obyvatelé Hlubočice Deštníkovou revoluci.

Psalo se léto 1992 a v Hlubočici, jako v jednom z posledních států východní Evropy, stále vládla Komunistická strana.V tom roce protestovali studenti. Ve skutečnosti to nebyl moc politický protest - protestovali, protože jim univerzita chtěla odvolat jejich oblíbeného profesora. Policie však tvrdě zakročila a studenty rozehnala. Spoustu jich přitom bylo zmláceno a městem se nesla zpráva, že ten výprask jedna studentka nepřežila.

A to už bylo na obyvatele Hlubočice příliš. Tisíc se jich sešlo v parku u Ústřední nemocnice a odmítali se hnout, dokud nenastane svoboda. A tak tam stáli, čekali na svobodu a mezitím začalo pršet. Až později si historici uvědomili, jakou významnou roli hrály v událostech toho léta deštníky. Nebýt jich, srocení lidu by skončilo stejně rychle, jako začalo. Nad davem se však objevily deštníky. Lidé stáli v dešti a čekali na svobodu.

Počasí bylo sice pošmourné, ale mezi lidmi byl pocit sounáležitosti. Ti, kteří měli deštník, pod něj pustily ty, kteří deštník neměli. Traduje se, že mnohá manželství vznikla právě tak, že se takhle dva potkali pod jedním společným deštníkem. K večeru navíc přivezli dva mladíci z koupaliště stánek i se stánkařem a ten začal pro účastníky protestu zdarma vařit čaj a grog.

Za pět dní se obyvatelé Hlubočice dočkali. Po dlouhých třiceti sedmi letech byly vyhlášeny svobodné volby.

* * *

Povídka pokračuje v duchu politického thrilleru. Zápletku mám vymyšlenou, ale zatím mám jen tři odstavce.

přidáno 03.10.2014 - 19:52
Orionka: opisoval jsem po půlnoci a je to znát. Dík za nahlášení chyby.
přidáno 03.10.2014 - 17:58
Pěkný nápad, líbí se mi, budu číst dál... jen obyvatelé dočkali, moc prosím :).
přidáno 03.10.2014 - 17:27
Líbí se mi, že jsem se něco dozvěděl o Hlubočici a její historii. Určitě se časem pokus napsat pokračování.

A mimochodem, ten nápad na vznikající manželství pod deštníkem se mi líbí. :-) Rozhodně pravděpodobnější než pod jmelím.
přidáno 03.10.2014 - 10:07
Timothy A. Postovit: jestli to dopíšu.... :D
přidáno 03.10.2014 - 09:55
Skvěle, vypadá to dobře a ten fakt, že to je revoluce DEŠTNÍKOVÁ tomu jen přidává na zajímavosti :D ... rád si to přečtu až to bude hotové :))

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Deštníková revoluce : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Co mě tak láká
Předchozí dílo autora : Přízemní

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Mitzi řekla o veronika :
Neznám ji osobně, ale podle toho, co se dá vyčíst z její tvorby je to mimořádný člověk. Veroničina práce se dá rozdělit do dvou kategorií - skvělá a ještě lepší^^
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku