Surrealismus a podobné nesmysly. Parodie na básnictví, mnohé inspirace a asociace.
přidáno 17.04.2009
hodnoceno 3
čteno 1542(16)
posláno 0
Uprostřed pouště na koni smrtící vejce.
Kam jede to vejce? Kam bije koně do slabin? Kde to je?
Ano, vejce práská bičem nad hlavou, nad kloboukem.
Ano, kůň je černý, hýká mlčky. Kulí očoměchy.
Tlusté, kluzké vejce, fosforeskujícími, kyselinovými červíky
polepeno, ozdobeno velikonočně. Štíhlé, šedé a vychrtlé.
Smrtící vejce. Vejce tyran. Vejce, vytlačující svůj žloutek
v postoji, za nějž by se klisna styděla. Ó, rozlehlá poušť prázdnoty,
ta to všechno sklidí, zakryje to svými kaktusy. A až přijde surrealista
uchopí to vejce a stiskne ho silně ve své vyschlé dlani, dlani kropenaté
žíhanou strukturou rudých a fialových skrn na sítnici, když dlouho čtete.
S oblohy spadne to smrtící vajíčko a rozklepne se, bílek vystříkne a kůň
se vzepne na zadních a z huby mu poteče pěna.

ikonka sbírka Ze sbírky: Pohyblivá duše
přidáno 24.04.2009 - 17:56
Inu, není to surrealismus v tom smyslu, že bych bral inspiraci ve svých snech. Je to pouze variace na surrealismus jak ho znám, zejména tedy právě na Dalího, na jehož několika obrazech vejce figuruje. Na jednom obraze je dokonce oběšené volské oko.
přidáno 18.04.2009 - 22:48
Tenhle nápad se cení! :))
(A když se Puero zmiňuje o tom Dalím, nenamaloval Dalí nějaké vajíčko? Nemůžu si vzpomenout. Jako by ano..)
přidáno 18.04.2009 - 11:05
Dlouho jsem nedal stovku. Mám rád surrealismus, Dálího, Gaudího, Ferlingetiho atd. V mých snech sice vejce nikdy nefigurovaly, třeba budou. Mi se zdají sny často s týmž pozadím a týmiž lidmy. Sem tam scifi, semtam horor, semtam erotika, ale pořádný nesmysl se mi už dlouho nezdál......teda nepočítám-li ten sen, co mi chemikářka řekla, že být o pár let mladší, tak by se mnou chtěla chodit. Ten sen mě probudil.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Smrtící vejce : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vzpoura
Předchozí dílo autora : Ponuré jaro

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku