První díl povídky o pastýřce
přidáno 29.09.2007
hodnoceno 1
čteno 1250(13)
posláno 0
Pastýřka

Jednou dávno, ještě než si kdokoliv dokáže představit žila jedna rodina. Otec, matka a dvě dcery. Jedna starší, jedna mladší. Měli malou farmu a všichni zdatně pracovali. Jenom mladší dcera, jmenovala se Amy, už od svých pěti let jenom pásla ovce na louce u lesa. Byla to jediná práce, která na ní zbyla. Ale nevadilo jí to. Ovce měla ráda a ležet celý den v trávě a koukat do nebe jí nevadilo.

Jednou, když měla slavit své sedmnácté narozeniny, šla ráno na pastvu a její matka, otec a sestra jeli do vsi koupit dárek pro Amy. Amy byla na louce skoro až do západu slunce. Pořád si představovala, až si najde ve vsi nějakého chlapce. Když už jí začali štípat komáři, hnala ovce domů. Celá veselá vběhla do kuchyně...ale nikdo tam nebyl. Čekala tedy, až se její rodina vrátí. Čekala až do rána, ale nikoho se nedočkala. Byla celá zmatená, a tak aby si provětrala hlavu, šla vyhnat ovce ven z ohrady. Na dvoře ale stál jejich kůň s jejich povozem. Nikdo v povozu však neseděl. Bylo jí to divné, tak zahnala ovce, sedla na koně a jela do vsi. Ve vsi byl zrovna trh. Vyptávala se na její rodinu, ale nikdo o nich nic nevěděl. Celá zoufalá, se slzami na krajíčku vběhla do nedalekého kostela a u oltáře padla na kolena. Nikdy se k Bohu nemodlila, ale sepla ruce a začala šeptat: "Bože, já vím, že jsem se k tobě nikdy nemodlila, ale teď potřebuji pomoc a vysvětlení. Moje rodina zmizela a já vůbec nevím, kde jsou. Jsem strašně zoufalá, Bože. Prosím, sešli mi znamení, že jsou naživu a v pořádku. Sešli mi posla, Bože. Prosím. Amen." Po její mladé, bledé tváři se tiše spustil proud slz. Dopadal na rudý koberec před oltářem. "Sešli mi posla" drmolila si pořád pro sebe. Prudce se zvedla a odcházela stejnou cestou, kterou přišla. U vchodu se pokřižovala svěcenou vodou a vzala si růženec. Před odchodem vrhla zoufalý pohled na oltář, a odešla. Když vstoupila na hliněnou půdu před kostelem, několik slepic z nedalekého stánku se vzneslo do výše, odletělo, a slunce začalo tak zářit, až si lidé zakrývali tváře. Slunce se uklidnilo. Od stánku se slepicemi se k Amy blížil černovlasý chlapec, o něco starší než Amy. Na krku, na provázku křížek a na zádech křídla. "Anděl" vydechla Amy a zírala na chlapce.
přidáno 16.11.2007 - 17:12
hmm,zajímavé.těšim se na další díly.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pastýřka 1/11 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pastýřka 2/11

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku