přidáno 05.02.2023
hodnoceno 10
čteno 290(16)
posláno 0
Našeptává mi
že si to zasloužím
že si za to můžu vlastně sama
tu teskně neodbytnou melodii
neutiším

napůl jí chci věřit
protože jestli se dějou špatný věci
dobrým lidem
asi neexistuje spravedlnost
a v takovým světě
já žít nechci

zpochybňovači
důslednými ornamenty viny
můj sebeobraz kalí černou tuší

rozpouštím se
do kapek nicoty

každý nádech bolí
i tak doufám
že obzor se jednou zatetelí barvami křídové naděje
opadají nánosy cizí špíny
zkalené louže se slzami naředí
k osvobození
přidáno 03.04.2024 - 23:10
gajda: Taková je od dětství moje reakce na trauma. Možná je to jen pud sebezáchovy, většinou se to přelévá z jedné krajnější polohy do opačné, pořád dokola.
přidáno 03.04.2024 - 23:07
Jsi větší optimista než já, víš to?
přidáno 03.04.2024 - 23:05
gajda: Možná… náhodou, takový komentáře mám nejradši. Zajímavá úvaha, kde až v její druhé polovině člověk pochopí, proč je postavená tak jak je a kam tím celým míří. A za to dík. Hlavně za to znovuobjevení. Poušť je krásná právě tím, že nekde skrývá studnu. A temnota obzor v pastelových barvách.
přidáno 03.04.2024 - 22:53
Lpět na spravedlnosti je ošidné. Ježíš chodil Judskem a kam ukázal, tam kvetla nespravedlnost. Taková ta pohanská a hebrejská. Nový člověk, který se zrodil z krvavé krutosti francouzské revoluce a kterou zakalil Nietzsche ve svém náhledu na svět a jeho nelogičnost, ten se vydal za spravedlností a humanitu nenalezl. Naopak vykoupal se v ještě krvavějších lázních. A dnešní generace se třesou před branami apokalypsy strachy, věří v moderní lásku gayů a leseb a v pohodlí bez konce a spravedlnost a svobodu pro všechny, zatímco si píšeme básničky o lásce a nechce se nám číst o zoufalství a temnotě ukryté v hlubinách lidských srdcí. Možná se tvoje duše nerozpouští do ztracena, ale do znouobjevena. Možná je poselství tvé básně uvězněno za neproniknutelným horizontem událostí temnoty lidských srdcí a my jeho hlubinu nikdy plně neprocítíme, můžeme si ji spočítat, ale ne procítit, protože není naše.

A možná bych neměl psát komentáře po třetí sklenici portského.
přidáno 07.02.2023 - 10:07
ukrytá v máku: Děkuji…
přidáno 06.02.2023 - 19:47
Nádherný závěr básně :)!
přidáno 06.02.2023 - 09:24
Psavec: Díky.
přidáno 05.02.2023 - 18:53
Člověk musí věřit, i když je to často těžké.
přidáno 05.02.2023 - 14:15
človiček: :-) Ano, k soucitu jsem doputovala již v dětství… problém je, když se jako HSP člověk v toxické rodině naučí svůj soucit posílat jen směrem ven, ale už ne dovnitř. A v dospělosti se to pak s opakovanými neúspěchy snaží opravit. Ale u mě už to dávno není maturita, spíš doktorát :-) Za to s tou harmonií mě možná přeceňuješ, tu reálně neumím snad ani na čtyřku, až na občasné naivní záblesky marné snahy.
přidáno 05.02.2023 - 14:04
Jen přes vlastní bolest putujeme k soucitu. Tu skutečnost nejde asi obejít, ale dá se tím projít a nechat to pak už za sebou. Ani netušíš jak moc se ti rozšířilo vnímání. Některé předměty fakt člověka nebaví, ale je na tobě , kdy odmaturuješ. Jak jen můžeš pochybovat? Šprte, Tragédii už nestuduj. Máš to za jedna. Skus harmonii, tam máš trojky.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
K jiným obzorům : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nekončící
Předchozí dílo autora : Odcizená

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Ann(ah)
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Dívka v modrém řekla o Severak :
Dlouho jsem přemýšlela, co napsat, ale ztrácím se v tom a nemám slov. Strašně silně mi imponuje a já nevím proč. Chci to zjistit!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku