Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Volby vyhrály dvě strany, ale prezident Absurdistánu se zbláznil, takže se k vládě zatím nedostala žádná.
přidáno 29.10.2021
hodnoceno 2
čteno 509(6)
posláno 0
Zhruba o měsíc později se Prokop dostavil pro druhou dávku repelentu. Tentokrát se to obešlo bez fronty, bez dotazníku a rovněž nedostal poučení o účinnosti, neboť účinností druhé dávky repelentu si ještě nikdo nebyl příliš jistý. Napovídalo však to, že právě v den, kdy Prokop druhou dávku dostal, začala vláda nabízet zdarma dávku třetí.

A pak přišly volby do poslanecké sněmovny. Volební účast byla nečekaně vysoká a stalo se, že vyhrály dvě strany — Ano a Ne. Ne získalo víc hlasů, ale Ano získalo díky absurdistánskému volebnímu systému víc mandátů, takže nikdo nevěděl, zda bude nakonec vládnout Ano, nebo Ne. Rozhodnout o tom měl prezident Absurdistánu, jenže ten, když se doslechl volební výsledky, byl náhle převezen do psychiatrické léčebny. Stará sněmovna se rozešla a zemi vládla bývalá vláda. Senát se zatím bez sněmovny opravdu nudil, a tak začal kout pikle, jak by prezidenta zbavil pravomocí.

Po volbách také začala slibovaná ekonomická krize — místo osmi značek másla jich bylo v obchodech najednou jen sedm, zkrachovali ti dodavatelé elektřiny, kteří ji chtěli prodávat levněji než nakupovat, a průměrný počet dárků pod vánočním stromečkem se měl v důsledku rostoucích cen snížit z 4,4 na pouhých 3,7!

Současně také začaly prudce narůstat počty napadených, protože vládní statistici již neměli dostatečný důvod držet je nízko a dodržování dosud platných vládních opatření mezi obyvateli bylo tak zřídkavé, že ti už zapomněli, co za opatření vlastně platí. Totéž bohužel platilo i pro bývalou vládu, takže ta narychlo vymyslela úplně novou sadu povolebních opatření, jimiž například zpřísnila povinné nošení ochranných masek v naději, že ho lidé budou opravdu dodržovat.

Vedení psychiatrické léčebny opakovaně ujišťovalo, že prezidentův stav mu ve výkonu funkce nijak nebrání, že funkci prezidenta lze bez problémů vykonávat i ze svěrací kazajky. Na prezidenta se chodila dívat jedna návštěva za druhou, ale ukázalo se, že personál léčebny si žádné z nich nevšiml. Prezident navíc nemohl na státní svátek předat vyznamenání, což vedení ústavu zdůvodnilo tím, že by bylo nedůstojné, aby si osoby musely pro státní vyznamenání zajít do psychiatrické léčebny.

O důvěryhodnosti prohlášení léčebny však panovaly pochybosti a počty napadených zatím dál prudce narůstaly...

pokračování příště

přidáno 30.10.2021 - 09:52
Martin42: Děkuji. Přitom mi připadá, že se mi ten humor už nedaří tak jako v těch starších dílech. Chybí mi náhlavníky, ochranné masky už nejsou tak vtipné. Snad se časem ještě zlepším.
přidáno 30.10.2021 - 08:19
dobré.... stylem humoru mi to vzdáleně připomíná Stopařova průvodce po galaxii ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (40) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Eklex : vydání s dvojtečkou (41)
Předchozí dílo autora : Nedobrý angličtin : Disabilities (39)

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o Adrianne Nesser :
Skvělej člověk, kterej nikdy nezklame!! Je s ní prdel.. Kdo nezažije, nepochopí! Chybíš mi, ty i ten zbytek supr lidiček ze třídy...!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku