Báseň vznikla po jednom dialógu. Neviem, či je zaradená v správnej kategórii, to posúďte prosím sami. Rada by som už v úvode upresnila, že som sama veriaca, a teda vôbec nemám v úmysle znevažovať vieru.
přidáno 04.05.2016
hodnoceno 28
čteno 1040(14)
posláno 0
Ostane pre mňa navždy záhadou, či
Stvoriteľ vymyslel svet náhodou, či
ho stvoril z čírej nudy alebo mal presné plány
a postupoval podľa striktnej mapy...

Jeho predstavy celkom iste narušila Eva, keď
prijala od hada jablko zo stromu poznania.

Čo ak bola ryšavá?

A On v návale hnevu vyslovil kliatbu,
neuvedomujúc si silu vlastných slov,
označil ju za bosorku - možno preto mali
ryšavky v stredoveku patálie s inkvizíciou...

/V súčasnosti ich je málo, aj keď mnoho
žien by ryšavé vlasy chcelo, a preto sa
veľa z nich prefarbuje na červeno./

přidáno 05.05.2016 - 10:43
Lasak: Hlavu hore, tým sme si prešli všetci chlapče. ;)
přidáno 05.05.2016 - 09:54
slnečnica: Už ani nevím kam dát snídani, jak mám stůl plný rozborů a vypracovaných otázek :D
přidáno 05.05.2016 - 09:44
Lasak: Píš, čítaj, športuj a psychicky sa pripravuj na to, čo ťa čaká neskôr. ;)
přidáno 04.05.2016 - 22:25
Jak to dopadne je jeden velký otazník. Zřejmě tím, že mám maturity a méně piju (:D ) si nad tím poslední dobou moc hlavu nelámu. Kdybych lámal, tak budu muset za chvíli brát nějaká antidepresiva. (Jsem zvědavý, co budu dělat v období červen-červenec. To zas budou stavy. Hodně času a málo práce)
přidáno 04.05.2016 - 22:16
Lasak: Aj toto si vystihol. A keďže si tú tému "rozjatril" do hĺbky, ešte smutne doplním, že ich prerod od stredoveku k "dobe rozumu" bude zrejme znamenať náš zánik, nakoľko nás pravdepodobne demograficky vytlačia. Napokon sa budeme asimilovať mi ich kultúre a nie naopak, čo aj samotná história veľakrát ukazuje.
přidáno 04.05.2016 - 22:08
Homér: A akej farby by zrejme mala Tvoja Múza vlasy, Miško? ;) - To sa pýtam predovšetkým kvôli celkovému odľahčeniu témy, lebo už to smeruje presne tam, kde som tú diskusiu vidieť nechcela... Táňa je excelentná predovšetkým v divadle. Zažil si ju hrať naživo?
přidáno 04.05.2016 - 20:30
slnečnica: Jsme dlouhou dobu vyspělejší než oni. Je to přirozené. Máme v Evropě lepší podmínky pro zajištění základních potřeb a měli jsme mnoho druhů zvířat k domestikaci. V Americe, ani v Africe, takové štěstí neměli. A zřejmě tam budou i další důvody do kterých nevidím. Oni si také tím středověkem musí projít. My taky nemáme, co jásat. My, úžasná, vyspělejší civilizace, jsme tyto osoby až po zuby ozbrojili a začali jim tam dělat bordel a místo toho, aby jsme si řekli "Posrali jsme to. Musíme s tím rychle něco udělat." brečíme v televizi, jak je to hrozné, co se děje ( např. švédská vícepremiérka) a házíme vinu jeden na druhého, hrajeme politiku, nebo se tváříme, že se nic neděje.
Sakra, to jsem se zas nas... :D Klid, jen klid :)
přidáno 04.05.2016 - 19:40
Na Lidu Baarovou se kvůli ní koukat nebudu, ale je to fakt kus. Moje múza už by byla dávno umučená za neposlušnost...Brunetky si myslím, že dostaly taky slušnej záhul.
přidáno 04.05.2016 - 19:17
Homér: Jedna z Tvojich múz, Michal? ;)
přidáno 04.05.2016 - 19:16
Jo jo, Táňa Pauhoufová!
přidáno 04.05.2016 - 19:13
Lasak: S tým "moslimským stredovekom" si sa trafil do čierneho podľa mňa, čo je smutné, žiaľ.
přidáno 04.05.2016 - 18:11
puero: Stručně jen k básni... je povedená a líbí se mi, ale více mě zaujala vaše diskuse.
No, co se týče Islámu, tak dle mého je to náboženství jako každé jiné. Je to tak obsáhlé náboženství, že Korán (a také Hadith- druhá nejdůležitější kniha) má ,stejně jako u křesťanství Bible, několik vyložení. Některá jsou extrémní jiná mírumilovnější. V takových knihách můžete najít i protichůdná tvrzení, neboť to jsou velmi obsáhlé knihy. Jediný rozdíl je ten, že my, křesťané, jsme si středověkem prošli a jsme modernější civilizací. To samé podle mě potřebují i oni. Největší chyby byla, že jsme jim zpřístupnili moderní technologie. Můj subjektivní názor -> Dali jsme Zbraně a finanční prostředky našim Křižákům a naučili je ty zbraně používat.
Mimochodem. Je to i trochu vtipné, ale v dnešní speciální jednotky ví o Islámu více, než samotní teroristé- pěšáci. (Povinně musí znát teroristické vyložení Koránu a měli by také znát jednotlivé Hadísy).
přidáno 04.05.2016 - 13:28
Ginnare: Ďakujem za spätnú väzbu. S Tomom sme často "diskutovali" písomnou formou už počas vysokej školy. :-)
přidáno 04.05.2016 - 13:25
A42: Ďakujeme za príspevok do diskusie. ;)
přidáno 04.05.2016 - 13:10
líbí se mi báseň a líbí se mi vaše diskuze... :-)
přidáno 04.05.2016 - 12:52
Tak to je fakt zajímavá úvaha. Zrzka bych byla, ale s tím čarováním nějak nevím, jestli to funguje. A co se genů týče, prý to jde už od míchání kromaňonců s neandrtálci. :-))
přidáno 04.05.2016 - 12:15
puero: NEPOCHYBNE!
přidáno 04.05.2016 - 12:14
Islám je programové náboženství no. Negramotní jsou snadné oběti. Proto taky nerad vidím, když negramotnost (hloupost celkově, degeneraci apod.) někdo obhajuje. Hloupí lidi trpí a je to tak správně. Ti chytřejší dovedou vidět trochu dál a vymyslí, jak se zařídí. Jó, kdyby se tak dalo proti Talibánu, Al Kajdě, Islámskému státu a dalším bojovat vzděláním,... byl by to zatraceně dlouhý boj, ale skončil by definitivním vítězstvím no ne?
přidáno 04.05.2016 - 12:01
puero: Ale s tým Akvinským máš pravdu, to si pamätám. Musela byť podozrivá v podstate každá pomaly.
přidáno 04.05.2016 - 11:58
puero: Kroť svoje vášne, Ty lyrický chlapec... dovolím si tvrdiť, že aj dnešná doba je "temná", len svojím spôsobom. Spomeň si na to, ako začal Taliban presadzovať džihád medzi negramotnými moslimami. A z dôsledkov ide stále väčší strach, však?
přidáno 04.05.2016 - 11:53
Jo, Akvinského si taky pamatuju, to je pravda. Ale on těch znaků vyjmenoval dost na to, aby byla v podezření každá druhá žena. My se na univerzitě učili něco trochu jiného. Sotva můžeš soudit dobu bez pramenných důkazů. Popravdě, kdyby se ti lidi na mučení nepřiznali, nebyli by dopadli tak jak dopadli. A navíc byli neuvěřitelně blbí a pověrčiví, zvlášť ženské. Nechávali si hádat z ruky, kradli v kostele hostie a dávali je dobytku, protože si mysleli, že jej někdo uhranul, vařili si nápoje lásky a jiné dryjáky... už jen za tyhle nesmysly si paranoidní dobu temna zasloužili, nemyslíš?
přidáno 04.05.2016 - 11:48
puero: A čo sa genetiky týka, zahrám sa na chytrú: Farba vlasov u potomkov je podstatne viac variabilná, ako farba očí napríklad: Ale platia isté "zákonitosti" samozrejme aj v tejto oblasti: V prípade, že si napr. čiernovlasý muž vezme blondínku, je viac ako 50%-ná pravdepodobnosť, že sa im narodí rusovlasé dieťa. To je napr. prípad aj Táni Pauhofovej, ktorá má prirodzene ryšavé vlasy. A čo sa týka toho Akvinského, zožeň si Kladivo na čarodejnice alebo Ti tú knihu pošlem, ak chceš a máš trochu času.
přidáno 04.05.2016 - 11:37
puero: Je zvláštne, že práve pre Teba je to novinka. Nám to na škole na historických predmetoch vtĺkali do hláv každú chvíľu. A ak ma pamäť neklame, tak aj Akvinský spomína "červené vlasy" ako jeden z hlavných aspektov "bosoráctva". Mužov s ryšavými vlasmi sa buď báli alebo ich tiež mučili. Ťažká doba, ťažký život.
přidáno 04.05.2016 - 11:30
Já slyším o honu na rusovlásky poprvé a to jsem historik. Co se pak dělo s rezavými muži? A je jich víc než žen, které přežily hony na čarodějnice? Řekl bych, že taková statistika asi neobstojí. Ryšavec se klidně narodí v rodině blonďáků, nebo brunetů... prostě geny. A že byly v severských oblastech na hranicích častěji rezavé ženy než na jihu Evropy? Bodejď. Ryšavých Italek nebo Španělek moc nenajdeš. Nemyslím si, že vlasy hrály nějakou roli.
přidáno 04.05.2016 - 11:22
puero: Ani ja Tome, ale prikláňam sa k tomu, že je to chyba inkvizície. Hoci za červené vlasy možno môžu aj orangutani, ktovie... chcelo by to asi nejakého genetika prizvať do diskusie.
přidáno 04.05.2016 - 11:18
No.. co já vím. Genům nerozumím.
přidáno 04.05.2016 - 11:03
puero: To je možné Tomáš, ale tie asi nemôžu za to, že je na svete málo ryšavých žien. Alebo áno? ;)
přidáno 04.05.2016 - 10:48
Spíš v tom budou geny orangutanů.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Môže zato Eva?! : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Opäť, zase, znova, budem voľne dýchať...
Předchozí dílo autora : Povedz mi, miláčik...

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o Adrianne Nesser :
Skvělej člověk, kterej nikdy nezklame!! Je s ní prdel.. Kdo nezažije, nepochopí! Chybíš mi, ty i ten zbytek supr lidiček ze třídy...!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku