Tohle je čistá fikce. ;-) aneb když vás obviňuje vlastní literární postava
přidáno 16.04.2008
hodnoceno 7
čteno 1395(15)
posláno 0
  Jmenuju se Benjamin Pytlík. Mám zkurvenej život, zkurvenou práci a zkurvený jméno. Chcete vědět proč? Nemám metr devadesát, blond vlasy ani úsměv z reklamy na zubní pastu, moje oči nezáří modře jako safíry. Nezáří ani zeleně. Nezáří vůbec nijak! Nejsem pohledný, nejsem charismatický, nejsem duchaplný, cituplný, ohleduplný a kdo ví, čeho všeho ještě plný. Nesportuju, nejezdím ani na kole ani nechodím do fitka. Nejím zdravě, stejně všichni natáhneme bačkory, takže nevidím důvod, proč umřít hladový. Ptáte se, jestli mám pivní mozol? Jo mám. Sto padesát centimetrů přes pas (jakej pas?doprdele). Nemůžu lákat ženský ani na plnou peněženku. Ukradli mi ji v metru (peněženku, ženskou bohužel ne).
  Pracuju jako pomocný dělník, denně se dvě hodiny mačkám při cestě do práce a dvě hodiny při cestě z práce. Nechávám se buzerovat od šéfa za mizernej plat (na stavbě se mi chlapi smějou a volají na mě Šourku!). Nebydlím ve vile postavené ve stylu podnikatelského baroka, ale v 2+1. Dveře mi neotvírá komorník, ale brano. V předsíni nenajdete vodotrysk. Koupelnu mám jednu a na balkoně se s pivem v ruce neotočíte. V garáži neparkuje BMW řady 7, ale Škoda 120 červené barvy s vkusně umístěnými ostrůvky rzi.
  Moje manželka nemá alabastrovou pleť, zoubky jako perličky, hluboké a okouzlující oči, medové vlasy jí nedopadají v kaskádách na úzká ramena a nekryjí labutí šíji, není horkokrevná jako španělské krásky (ta mrcha je studená jako kostka ledu). Po ránu mě nelíbá perfektně tvarovanými rty a netiskne se ke mně dokonale stavěným tělem, z kterého muži šílí (jediný, který po ni kdy šílel, byl ve školce chudáček Pepíček Bedrna). Spíše připomíná E.T. v natáčkách a špinavých ponožkách natažených na tlusté nohy. Nerozumí fotbalu a neumí vařit.
  V závěti na mě určitě nebude myslet bohatý strýček z Ameriky, a to nejen kvůli tomu, že žádného nemám. Chcete vědět, proč to všechno je takhle a ne jinak? Copak vám to nedošlo? Taky bych chtěl být jako ti druzí. Jako ti druzí v jiných povídkách. Mít zase sedmnáct (šestnáct, patnáct....), zamilovávat se a nechat se milovat. Jenže to nejde. Protože ta zkurvená derrry mi nalinkovala právě takovej osud. Protože není schopná napsat něco zamilovaného. Protože ona ani není schopná napsat něco veselého. Proto.
P.S.: Bene, sorry, ale tvoje jméno, to se nedá nevyužít.:-)))
přidáno 04.05.2008 - 14:06
no, myslím že to vůbec nevadí, že nepsala derry o lásce nebo o radosti, je to takhle dobré
moc dobré! a smál jsem se u toho, děkuji :)
přidáno 19.04.2008 - 17:49
:D... fajn fajn fajn... :)
přidáno 19.04.2008 - 13:00
važně skvěla povidka :D
přidáno 19.04.2008 - 12:40
Perfektní kousek. Četlo se to jedna radost. Ale chudák Benjamin...
přidáno 17.04.2008 - 22:20
Díky moc za komenty...tahle povídečka mě napadla, když jsem se ocitla ve stejné situaci, jakou nastínil puero, už mi prostě ty "limonádičky"lezly krkem. Navíc Ben skutečně existuje, ovšem je to mladý, milý, vysokoškolsky vzdělaný člověk ( to jenom tak na okraj). Tu metafikci si najdu...:-)
přidáno 17.04.2008 - 19:54
jo, zdá se to velmi originální. Kydy o lásce a šťastné příběhy je na přehazování vidlema. A já nemám rád šťastné konce. Bravo derry! (bože ten E.T. v natáčkách je velmi namozeklezoucí.)
přidáno 17.04.2008 - 17:45
Héééj skvěle postmoderní... úžasná povídka... Derry válíš!... Najdi si co je metafikce, protože tohle je dozajista její skvostný příklad... Tleskám... :)... Fakt nejlepší věc co jsem za dlouhou dobu čet. ^_^

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hoře Benjamina Pytlíka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nevěra
Předchozí dílo autora : Existence

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku