![]() ![]() ![]() ![]() |
spolu
a bez sebe
trůnící
na dvou světů
zbytečné spojnici
každej v tom svým
a mezi náma dravá řeka
topící se
lačně čeká
otázky nejkřehčí
ty ze sněhových vloček
sama sobě kladu
zlehka, jen zlehýnka
jako pro sebevrahy na hraně
co blíž než k bezpečí
už mají k pádu
jenže co nadělám
pořád ještě tluče
na vrata mých žeber
hladový vlk
si vyje na měsíc
zní hlasem naděje
a tu mi prosím neber
tak pošli aspoň pusu
když
už
nic
a bez sebe
trůnící
na dvou světů
zbytečné spojnici
každej v tom svým
a mezi náma dravá řeka
topící se
lačně čeká
otázky nejkřehčí
ty ze sněhových vloček
sama sobě kladu
zlehka, jen zlehýnka
jako pro sebevrahy na hraně
co blíž než k bezpečí
už mají k pádu
jenže co nadělám
pořád ještě tluče
na vrata mých žeber
hladový vlk
si vyje na měsíc
zní hlasem naděje
a tu mi prosím neber
tak pošli aspoň pusu
když
už
nic

Devils_PIMP: Díky za návštěvu i za názor. Máš tam hodně překlapů, ale asi chápu správně, že ti vadí rytmus. Souhlasím, není to typ básně s uhlazeným a pravidelným rytmem, ale mně osobně to ke sdělení takhle sedí a rytmus tam slyším. Ono vnímání rytmu a melodie je vůbec hodně individuální. I ten závěr vím, proč je právě takhle, ale ne každému to sedne, jak je vidět i na dalších reakcích... Každopádně dík za vyjádření :).

Devils_PIMP
Co mi vasi je pokamany eytmus kteremu jeste vice skodi neobhajitelna samostatna slova ktera neplni vyznam durazu a melodie tak spise tape...
No ohledne toho ostatniho mas hezke obrazy coz te cti
No ohledne toho ostatniho mas hezke obrazy coz te cti

Celý se mi to líbí... ale tohle úplně nejvíc:
"pro sebevrahy na hraně
co blíž než k bezpečí
už mají k pádu"
Umíš :-)
"pro sebevrahy na hraně
co blíž než k bezpečí
už mají k pádu"
Umíš :-)

Na vrata mych zeber ... V tehle basni jsou krasna slova. Napsal jsi clovek nejen s bolesti, ale i talentem. Hezky

Jiří Turner: Děkuji za zajímavý komentář. Máš pravdu, že tam byl záměr... ale asi jiný, než si myslíš. Radši vysvětlím zprávou, ať tady zbytečně nepobuřuju autory, co píší jenom srdcem :).

Orionko, hezké formou i obsahem, jenom ten konec mi přijde trochu navíc. V celá básni jsou výhradně metafory odrážející, předpokládám, určité, velmi intimní emoce. Apel nakonec na mě působí trochu násilně. Jakoby ses z emočního světa vrátila na zem a pozemsky to uzavřela. Nepochybuji samozřejmě o tom, že to byl záměr.:-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tak pošli aspoň pusu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Má se básnit hlavou nebo srdcem?
Předchozí dílo autora : Romance autobusová
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
PiperNeasi, Jakub,» narozeniny
Helee [15], Lixandra [13], Martenin [13], plavoc [12], kofinonpoet [12], Oiniké [10], Debie [10], archibald [8], Fatr [3]» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?