Jedno slunečné odpoledne ve vědeckém městečku.
přidáno 13.02.2013
hodnoceno 7
čteno 1251(15)
posláno 0
Bylo krásné odpoledne. Slunce svítilo, nebe bez mráčku. Mladý inženýr stál u lavičky v parku a díval se na nebe. Vedle něj stála laborantka Taťána a dívala se střídavě na nebe a na hodinky.

„Už letí!“ vykřikla. Inženýr se podíval do nebe. Ano, u slunce byla opravdu nějaká černá skvrnka. „Už letí, už letí, můj táta se po třech letech vrací z Jupitera!“ jásala laborantka a samou radostí objala inženýra. „Počkej, ten bude mít radost až mu budu vyprávět, co všechno se za ty tři roky stalo.“ Černá skvrnka se zvětšila a s pištivým bzučením proletěla nad nimy. Laborantka se ještě podívala na její odlet. Chvíli tam stáli ruku v ruce, pozorovali vědecko-technický pokrok zosobněný jejím otcem. Pak jí vyprovodil k autobusové zastávce linky ke kosmodromu a znova se posadil na lavičku.

Ptačí zpěv ustal. Inženýr seděl na slunci a přemýšlel o tom, jaký má krásný život. Myslel na Taťánu, a radoval se z toho, že žije zrovna v Inženýrsku, které je proslulé svými zahradami široko daleko. Seděl na sluníčku a vyhříval se.

V tom ho vyrušilo vrzání vozíku a čísi hlas.„To si někdo žije. Sedí si na lavičce a my aby jsme tu běhali po všech sadech a zahradách, co jich tu je“ Otočil se, a uviděl že jsou to dva zahradníci s vozíkem. Došli k němu. Starší zahradník řekl: „Dovolíte?“ a stoupl si na lavičku. Mladší mu podal šroubovák a baterky. Starší rozhrnul větve stromu za lavičkou a mladší mu je podržel. Na stromě byla ptačí budka, kterou starší zahradník rozšrouboval. Vyměnil v ní baterky a zase ji zašrouboval. Pak stiskl bidýlko a parkem se zase rozléhal ptačí zpěv. posadili se na lavičku a starší zahradník si zapálil.

Inženýr na ně nevěřícně koukal a pak se odhodlal k otázce: „To mi jako chcete říct, že tu v parku nejsou živí ptáci?“ Mladší se na něj podíval jako na debila a řekl: „Jo, je to tak. Před rokem všichni vypověděli smlouvu“ Starší zahradník potáhl a dodal: „Tak, tak“

FINIS

přidáno 31.10.2014 - 09:01
Orionka: perem přece :-D
přidáno 31.10.2014 - 08:55
Taky mi to cosi připomnělo, i když hodně zdálky. Sci-fi už dávno nečtu. Ale ten Páral bude logická asociace - jak někde čtu mladý inženýr, automaticky se vynoří Páral. :)
Jinak hezky napsáno, jen ten konec se smlouvami mi připadá už moc. To jako podepisovali smlouvy zobákama?
přidáno 31.10.2014 - 08:47
Máta: dík za tip, mrknu se
přidáno 31.10.2014 - 07:57
Bylo to... na konci jsem se usmála, hořce. Připomnělo mi to i stylem jakým je to napsané Páralovu knihu Romeo a Julie 2300. Ten budovatelský chvalozpěv, pokrok, chladná šťastná dokonalost a pod povrchem... baterky, klam, lež. Tu knihu miluju a povídka se mi moc líbila, mám z ní úplně stejný pocit. Díky :-)
přidáno 10.03.2013 - 08:49
Povídka podle mě vyjadřuje "dvousečnost" technického pokroku a jeho vnímání člověkem. Pokrok může způsobit člověku radost (návrat otce), ale i zklamání (náhradu skutečných ptáků "virtuálními"). Rozhodně je to dobré a aktuální téma.
přidáno 13.02.2013 - 23:19
Vladan: Inspiroval jsem se sovětskou sci-fi knihou pro děti ,,Zítra ráno u snídaně" kterou tou dobou četla moje mladší sestra.
přidáno 13.02.2013 - 23:14
Tak na jednu stranu klobouk dolů, překvapil jsi mě. Po prvních řádcích se mi vybavily sovětské budovatelské povídky z doby před půl stoletím. Závěr byl opravdu nečekaný a nesovětský... (jak má u mikropovídky být).
Na druhou stranu mi to spojení nějak nesedí. Vlasně jsi na sebe narouboval jednak ty šťastné socialistické zítřky, jednak ekologický apel a nakonec jsi to celé obrátil ve vtip. Připadá mi, že to spolu nesrostlo, že je to příliš násilné spojení. Vlastně celá polovina mikropovídky nemá se závěrem nic společného. Můžu ji vynechat a na závěr to nemá vliv.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Slunečné odpoledne mladého inženýra : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jůlie

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku