přidáno 27.11.2012
hodnoceno 16
čteno 1160(29)
posláno 0
Sněží tma,
stéká
do mléka každodenních starostí

Sněží tma,
kysne,
štípe na jazyku včerejška

A ona vidí
jen jejich záda,
potom své černé hvězdy
na zmáčeném bílém nebi,
květy, jež vadnou (ač nikdy nevykvetly),
dva smutné oceány,
co jako mrtvé moře,
jsou příliš slané
a příliš bez života

Pravda je tichá
- poslední mollová nota -
a sněží na ni tma,
když skrývá se
na odvrácené straně svého měsíce

choulí se
za bílými zdmi,
co jsou příliš těsné na to,
aby se dalo dobře dýchat


Těžko polyká se
mlhavé neprostupno klamu

a sněží slzy,
ach ty bezbarvé slzy,
na nekompromisně černobílou tmu
přidáno 06.12.2014 - 15:29
Timothy A. Postovit: Moc ti děkuju, jsem ráda, že se líbí.
přidáno 06.12.2014 - 15:11
Velmi krásná a smutná báseň.
"choulí se
za bílými zdmi,
co jsou příliš těsné na to,
aby se dalo dobře dýchat"
-tohle je fakt nádherná myšlenka/obraz.
přidáno 08.12.2012 - 06:24
Yana: Děkuju Yani, já si toho moc vážím. Myslím, že téhle zcela úplně neporozumí nikdo, ale je to naschvál opravdu hodně zašifrované a napsané tak, aby tam byl velký prostor pro čtenářovu fantazii.
přidáno 06.12.2012 - 00:29
Ano tvé básničky jsou oduševnělé a vůbec si nemyslím, že musí čtenář básni absolutně rozumět, důležité, že si v ní cosi najde a hlavně, může ji dnes vnímat úplně jinak než zítra. Každopádně píšeš zajímavě a ráda to čtu a vždy se nad tím zamýšlím.
přidáno 05.12.2012 - 23:53
puero: Děkuji. :-) Zajímavá úvaha, taky jsem nad tím přemýšlela. Dokonce jsme na to myslím narazili i na literárním semináři ve škole... Řekla bych, že to záleží právě na konzumentovi, jestli se spokojí jen s estetickou funkcí, nebo jestli básni nutně potřebuje rozumět. Aby to čtenáře skutečně obohatilo, zkrátka mu ta báseň něco přinesla, je samozřejmě lepší si ji vychutnat po všech stránkách, ale z vlastní zkušenosti vím, že kdysi dávno jsem četla ráda i básně, kterým jsem nerozuměla - fascinovali mě. A o to víc, když jsem se k nim později vrátila a zjistila, že vlastně nejsou zdaleka tak složité, jak se mi na první pohled zdálo. No asi bych řekla, že na to neexistuje pravidlo - může se líbit někomu, kdo jí neporozumí a naopak někomu, kdo ji pochopí, se líbit nemusí. Můžu to klidně vyzkoušet - dát ji přečíst někomu, kdo čte radši rýmovačky. :-)
přidáno 05.12.2012 - 23:37
Na úrovni. Povedla se opravdu. Přemýšlel jsem nad jednou věcí: jestli poučená díla potřebují i poučeného čtenáře. Jestli se zkrátka projevuje obdiv u díla v souvislosti s rozhledem konzumenta. Napřed jsem si myslel, že jo, někdo povídal, že má rád jen rýmované básničky, protože těm nerýmovaným nerozumí a tak se mu ani nelíbí. Ale myslím, že člověk nemusí věcem rozumět, aby se mu líbily. Nebo snad musí? Líbila by se tvá báseň i někomu, kdo nerýmovaným básním nerozumí?
přidáno 30.11.2012 - 09:14
DDD: Děkuju:-) Hraběte, fakt? Blues pro bláznivou holku jsem četla zrovna nedávno, nečekala bych ale, že to bude znát :-)
přidáno 30.11.2012 - 09:10
Je krásná... lehounce mi připomněla Hraběte a navodila mi v dnešním ránu takovej zvláštní pocit. Asi sáhnu do knihovny pro Blues pro bláznivou holku :-)
přidáno 29.11.2012 - 12:19
Leslie: napadlo mě, že tmu tím chceš asi zvýraznit ....ano, má to pro tebe zvláštní význam...a to je důležité:)
přidáno 28.11.2012 - 23:15
traken: taron: Díky... A taron - ta tma je tam naschvál víckrát, jako určitý symbol. ;-) Je to asi trochu komplikovanější báseň. Nechtělo se mi být moc přímá a konkrétní. Smazala jsem celé dvě strofy, které byly nejsrozumitelnější a dal se díky nim snadno interpretovat zbytek textu.
přidáno 28.11.2012 - 18:09
ano, krásné...jen mě se tam moc objevuje slovo tma...maličko mě to vadilo...jinak nádhera:)
přidáno 28.11.2012 - 08:08
Bravo...to je tak...tak kouzelne...
přidáno 27.11.2012 - 23:02
Viviana Mori: Díky moc, mám radost, že se líbí! :-)
přidáno 27.11.2012 - 23:01
Marbal Škutin: Nejsem, zdaleka, naštěstí. :-) Každopádně ale moc děkuju! Strašně mě to těší, stejně jako tvé další komentáře, fakt si toho vážím. A povzbuzuje mě to k další tvorbě (i když té bych se asi stejně neubránila :-)) a hlavně k tomu publikovat. Je opravdu milé, že někdo mé verše dokáže natolik ocenit.
přidáno 27.11.2012 - 21:43
No vida, dneska asi zatím nejlepší věc, co jsem tu četla, protože tohle je zkrátka můj styl, volné verše, krásná slova, nadnesenost, noblesa veršů... Bezva bezva. :-)
přidáno 27.11.2012 - 19:32
Geniální, Ty jsi prostě geniální. Dokážeš slovy popsat tolik věcí, tak originálně, vkusně a vábivě. Okouzlující text. Každé Tvé dílo má duši a to se musí ocenit.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Černobílá tma : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Usínání
Předchozí dílo autora : Jako motýl?

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku