přidáno 07.06.2012
hodnoceno 7
čteno 918(10)
posláno 0
Napříč

Pochod povrchních pokrytců
pochlebovačných přitakávačů
úředníků darmožrouctví rádobyzbavených
z kebabu na peršanu vykydlých
omáček prostých charakterů

Vypěstoval v sobě
žížalu bez konce co uškrtila rovník
zbyly jen dvě obtloustlé okurky
vzdalující se do zdání nula dé prostoru
porostu komatického panoptika
kvasí v nozdrovníku přesah

Napříč ceninami
táhne se odpor k výtvorům snobů
beztvarým tvorům víc věží
na důkaz, že se dobře těží
ztěží se pak běží
pupek, kopa z pletichaření
chlípnosti, dochvilnosti
stěny těsné snění neroztáhne

Charakter chrápe
hrbol mezi žebry žebrá
o přízeň linie
mezitím žitím
a z bytí blitím
s ní i s ním
krouží podlažím
osud posud, podus sud

Kdo snědl koláče sledovanosti?
Snad sled van krz vertikálu bytovky?


Hr na ní


Sledovala mě paní
měl jsem chuť
vystrčit fakáče na ní
manžel z vedlejšího okna
vyfukoval zbytky života

Za záclonu lezla pomaleji než je zdrávo, tudíž se mi jí zželelo a neudělal jsem nic. Byl jsem pro ní zpestřením hned ze začátku dne. Dumala, co dělám u nich v ulici takhle po ránu, proč nejsem v práci, co hledám v batohu, proč si zapínám mobil, komu asi tak volám, s kým si píšu, na koho asi tak čekám. Zajímal jí celý můj obsah, životní příběh. Nemám lidem co říct. Hm, přistoupil do modré fábie hydrometeorologického ústavu. Hm, už v sedí tři jiní lidé, slečna s osmičkami, slečna mezi dva a tři a vtipálek, kyseláček, naoko zmatenec, co si je vědom všech svých pětinově vtipných přeřeků. Moravák, co se trapností snaží dohánět to, co mají lidé na západě už přirozeně vrozené. Totiž bejt těžce v pohodě. Stačí tu pár let žít a nasákneš to do sebe, jen musíš potkat ty správný lidi. Nakonec k chlastu přestaneš potřebovat cigára. Nakonec přestaneš potřebovat sám sebe. Možná píšu o východě. Spíš o výhodě umět se na všechno vysrat. Paní už dávno spí, tak jí je nejlíp, má to blízko do Penny. Zejtra mi oční vynadá, že jsem se mu dva roky neozval. Taky mohl napsat on, jak se mi daří. Co čočky? Drží? Jasný bejku, čistil jsem si je mezi krávama, co požírali hořící plast z ulice. Zhulenej guru chtěl ošukat mojí holku, protože mu na půl roku vypnuli elektriku. Tam nahoře. Naštěstí bylo po sezóně. Jogíny z Evropy mám rád asi tak stejně jako sokolníky z Rábí. Kovboje od Čoubova Mlýna, pak takový ty trapný rytíře na historických dnech, satanisty, fantazáky, uctívače Harryho Pottera, fanoušky Lady Gaga atd. Ve věcech, které nechápeme, snadněji vidíme to negativní. Myslíš si o sobě, že jsi básník? Spisovatel? Pro mě jsi stejný hovno, jako ta nejpodřadnější krysa ze dna kanálu. Umělce z tebe udělají ostatní, prý. Do konce života tomu nebudeš věřit. To jsou kecy co? Sračky. Možná je dobrý si o sobě něco myslet, o tom svým psaní, který je tak supr čupr originální. Jiný než ten póvl, co ze sebe tlačej ti ostatní potencionální obyvatelé Stacionáře. Jedna paní povídala, že vznik dobré věci trvá dlouho. Si myslim, že to nikdo z nás nestihne. Člověk na světě dobrou věc ještě nestvořil. Asi teď moc kecám, vjel do mě jakýsi krátkozraký kritik. Pata zhýčkaná botou. A víte kteří z Vás jsou nejodpornější? Dobrovolní mladí motoristé. A co ty? Lítáš si letadlem, ve stratosféře zanecháváš nesmazatelnou ekologickou stopu. Jednou ročně, zhubnu v zemích třetího světa, pak zase nakynu v přepychu ČR. Žvásty. Přestávám cejtit čelo, asi bych měl jít spát. Filipíny určitě nebudou takový hardcore, jako překonat strach z černochů. V Peru na nás taky pořvávali hej gringo, smáli se naší výšce, snažili se nás natáhnout. Do Bombaje jsem měl taky staženou prdel. Nejvíc je přitahuje kopulovitý tvar stanu, nikdy to neviděli, čuměj na nás, jak kdyby přistálo ufo. Jenže když tu Afriku oddálím na další rok...Budu se víc bát nebo ne? Průser je, že jsou tam fakt vysoký vstupy do národních parků. Lidi všechno zkurvili. Moc přemejšlej. Je mi 27, takže tímhle stylem stihnu navštívit ještě 33 států, a když to bud brát po dvou jako loni. A jestli se počítá i den a půl v Chille, přestup v Londýně a Brazílii. Kolik hodin nebo dní musíte strávit v dané zemi, aby jste si jí připsali na „seznam“? Zajímavej člověk, kdo tohle dočte.
přidáno 16.03.2021 - 21:51
kvasí v nozdrovníku přesah

Aha! Jsem věštec.
přidáno 13.06.2012 - 08:37
uz vim, co se mi na tvych vecech libi, ze poslouchas ostatni..ty, co je nikdo neslysi..a ze vidis..
přidáno 10.06.2012 - 18:32
hrozně mě fascinuje, co všechno se odehrává v tvý hlavě.
přidáno 09.06.2012 - 10:49
Hr na ní- vrátila jsem se, tohle je jedna z nejhlubokomyslnějších věcí který jsem v poslední době četla(-:, nejdřív jsem si chtěla vypsat věty který se mi líbí a ztotožňuju se s nima, no stejně bych si to asi opsala téměř celý, ukládám si to a v práci vytisknu.
přidáno 07.06.2012 - 23:08
No teď jsem se dozvěděla tedy že jsem zajímavá a navíc mě zajímají tvoje zajímavý dílka. To je teda zajímavý(-:
přidáno 07.06.2012 - 21:27
bloumal jsem po názvech, pak jsem si řekl jukni na klasiky.. hele dílo panáčka .. čtu a , přestanu, pak znova od začátku a jak se ta baba začala vzrušovat nad doměnkami, tak už nešlo přestat ta závěrečná statistika s moravským mezzo partem.. chlape to mi dalo úsměv a posílám přání jezdi a zmákni to vše a piš!!!
přidáno 07.06.2012 - 07:46
Dočetla... a je to úžasný!
Chci slyšet přednes, bude to možné? :D (kdybych mohla, podtrhnu ten PŘEDNES, aby tě nenapadlo to zazpívat :D)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Napříč, Hr na ní : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Asi budu sám
Předchozí dílo autora : Bezprizorní

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku