tak o tomto svém kousko mám asi největší pochyby ze všech "veleděl", které jsem sem kdy vložil. nejsem si ale jistý, jestli budu šťasten, když mi to potvrdíte:-)
přidáno 18.08.2011
hodnoceno 8
čteno 1289(13)
posláno 0
slovo má sílu
najít cestu
uprostřed
ztracené pustiny

slovo má sílu
vynést do nebe
anděla
bez křídel

slovo má sílu
utišit nářek
starce
nad hrobem

slovo dokáže
nasypat sůl
do ran
dávno zhojených

proto mlčím
když jsem s tebou
zbaběle
navždy provinile
přidáno 21.08.2011 - 08:56
posledná strofa úplne super! :)
přidáno 20.08.2011 - 21:22
To je opravdu pěkný a názorný příklad toho, že poezie není matematika. Chci tím říci, že jsme se teď dostali trochu do filosofie a psychologie. Je tolik možností vnímání, kolik je vnímajících. Vnímáme skrze filtr vlastních zkušeností, znalostí - to je pak naše "pravda". A jsme-li schopni toto pochopit, pak chápeme i to, že pravda nemusí být jen jedna. A pak jsme schopni buď vnímat současně i jiné pohledy nebo si aspoň připustit možnost jiného, stejně pravdivého - rovnocenného- vnímání. A to je to, co se nazývá vědomí širších souvislostí. A to souvisí s pokorou.
přidáno 20.08.2011 - 16:31
Mně se text též líbí. A pokud jde o ten "refrénovitý" začátek slok, je to vskutku otázka volby autorovy. Soudím, že v tomto případě lze z mého pohledu akceptovat text, jak je, ale v tom případě bych navrhovala autorovi k úvaze, zda by textu nepomohlo grafické členění, které by čtenáři mohlo pomoci v lepší orientaci v textu a učinilo by text zajímavějším právě z hlediska grafiky. Jistěže je to též otázka interpretace, ale zároveň i grafická podoba té interpretaci může pomoci. Druhá otázka je, zda přece jen tu "refrénovitost" trochu neeliminovat, čímž mám na mysli, že by přece jen každá sloka nezačínala naprosto stejně - tedy slovem slovo.
přidáno 19.08.2011 - 21:08
ARA: Opakování slova "slovo" působí dynamicky, tvoří páteř celé básně, kolem něhož se odvíjí možné následky. Je to opravdu efektní, působivé...
přidáno 18.08.2011 - 23:48
Ten závěr se fakt povedl. Opakování slova slovo mě tam nevadí. Dobře :)
přidáno 18.08.2011 - 19:46
s těmi prvními řádky jsem to taky řešil. původně byl každý jiný a jen jsem nahradil "má sílu" právě třeba slovem "dokáže" atd. nakonec jsem se rozhodl, že to dám všude stejně...těžko říct, jestli to tak je ok...
přidáno 18.08.2011 - 18:55
Mně se to líbí, ale nejsem si jist, jestli to opakování Slovo z toho ndělá jakoby.....něco ......jakoby něco velmi , velmi dramatického. Jakoby to tím získávalo více patosu, než je třeba. Já bych ty 1.řádky viděl takto:
slovo má sílu, má sílu, má sílu, dokáže. Ale jistý si nejsem. Možná.
přidáno 18.08.2011 - 18:46
...výborný závěr.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Slovo : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : V 5:30 ráno
Předchozí dílo autora : Míjení

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku