05.11.2011 - 19:11
26(7.)
No vidím, že to tady vře, ale i pro mě to jsou silná slova,co tě opravňuje komentovat a co tě opravňuje žít.. prostě jenom přiznej , že to tvé dílo byl pořádnej kameňák.... Hi,hi ..hi.. a už se nehádejte...
05.11.2011 - 18:38
26(6.)
Nešetři Elišku. Vynes na světlo světa tu strašnou pravdu! Strašnou a fascinující pravdu. Ať jen všichni vědí, co je zač. Neboť když je člověk spravedlivým soudem odsouzen k smrti pro úlevu lidu a jeho bezpečí za činy tak temné, že temnota sama takové bytosti pomůže k útěku z cely smrti, pak ano - pak se právem dotazuj, dcero sprevedlivá: "co tě opravňuje vůbec žít?"
Ale pokud jsem to špatně pochopil a Eliška je bezúhonný občan, který se provinil jen tím, že ví, co je to haiku, pak jsi možná nepravdivá, když uvádíš k možnosti kritických komentářú: je mi to jedno. Pak je možná tvá reakce projevem momentální indispozice na samé hranici svéprávnosti, či spíše tuto hranici malinko přesahuje.
Ale pokud jsem to špatně pochopil a Eliška je bezúhonný občan, který se provinil jen tím, že ví, co je to haiku, pak jsi možná nepravdivá, když uvádíš k možnosti kritických komentářú: je mi to jedno. Pak je možná tvá reakce projevem momentální indispozice na samé hranici svéprávnosti, či spíše tuto hranici malinko přesahuje.
05.11.2011 - 18:21
7(2.)
No básně tohoto rázu mi moc nevoní,pro mě je to spíše obyčejný popis tvých pocitů, než báseň, promiň
05.11.2011 - 18:19
16(2.)
Pěkná, ale na mě příliš těžkopádné sloky, musela jsem vlastně přemýšlet, k čemu co patří , jak to vlastně myslíš a unikal mi docela obsah....
05.11.2011 - 17:17
2(2.)
pointa a myšlenka dobrá, zpracování podle mě pokulhává. Vázaný verš by měl mít nějaký rytmus a přesto neznít šroubovaně.
05.11.2011 - 11:32
83(31.)
ARA: Ale abys neřekl podruhé, že jsem sofista a demagog, tak musím říct, že mě ze všeho toho zajímá jen jediná věc. Jediný argument a jádro sporu. Z tvé řeči soudím, že si myslíš, že z nevědomosti pramení zlo. Tedy člověk je napřed nevědomý a pak teprve nehumánní. A já tvrdím, že napřed je člověk nehumánní a pak je teprve hloupý a koná zlo. Nehledej v tom sofistiku. Nerad bych dopadl jako Teng Ši.
05.11.2011 - 10:36
26(5.)
díky za vaše fascinující reakce :-)))
Eliško - co tě opravňuje komentovat? co tě opravňuje vůbec žít?
Eliško - co tě opravňuje komentovat? co tě opravňuje vůbec žít?
05.11.2011 - 09:45
83(30.)
ARA: To není demagogie. Jako demagogie mi naopak připadá to tvoje hájení zla. Ten tvůj černobílý svět dobra a zla, hodných a špatných. Nic takového neexistuje. Vězni z koncentráků jsou ti hodní jen z našeho pohledu. A ani sousedské spory ani války ani rvačky, jak píšeš, nevznikají z nevědomí. Lidi nejsou hlupáci, jak se permanentně ty i jayjay domníváte. Všechno to zlo pramení z nedostatku humanity. Ne z nevědomosti. V tomhle zase já spatřuju tu tvou DEMAGOGII. Snahu přesvědčit mě o svém bludu.
Čekám na reakci.
Čekám na reakci.
05.11.2011 - 02:24
83(29.)
puero: Když jsem napsal, že válka není bytost, měl jsem na mysli, že neexistuje ani zlo ve smyslu nějaké bytosti. Války vznikají ze stejných příčin jako rvačky na ulici, jako sousedské spory. Z nevědomí. Válka není bytost! To jsem nenapsal proto, abys k tomu jen dodal: Nepovídej. To jsem napsal proto, abys neztrácel čas zbytečnými řečnickými otázkami ve smyslu: Jak zabránit válce? Jedinec možná může ve vyjímečných případech zabránit i válce, ale nemůže vymýtit zlo, které je součástí světa. Které je v nás, živých bytostech. V každém jinak a v jiné míře. I v debatě nad jayjayovou úvahou lze spatřovat příčiny vzniku válek. I v té tvojí neuvěřitelné demagogii, na kterou teď reaguji. V demagogii, která se zdá být snahou být v opozici. Snahou, která tě činí nepozorným čtenářem. Snahou, ve které nezpozorníš ani nad příkladem vězňů v koncentráku. Kdyby jednou chtěl někdo zničit tebe a tvou rodinu veden jen zlou vůlí, nechal by ses zašlápnout jako kdo? Jako fanatik, který neodporuje zlu, aby nepošlapal lidskou hodnotu bezuzdného zlovolného člověka nemajícího žádná vnitřní ohraničení? A pokud by ses bránil, určitě bych tě neobvinil, že máš sklon obhajovat válku. Ani by mne taková myšlenka nenapadla. Pokud bych v tom čase byl při smyslech i v mnohem menší míře než jsem dnes.
04.11.2011 - 20:19
83(28.)
To zní, jako bys obhajoval válku. Každá válka pošlapává lidské hodnoty. I obrana proti zlu.
04.11.2011 - 20:08
83(27.)
Tak takhle už se mi pokračovat nechce. Válka ve smyslu vzpoury proti zlu samozřejmě nepošlapává lidské hodnoty. Vzpoura v malém je třeba útěk vězňů z koncentráku. Mít tu možnost a neudělat to, je masochismus, ztráta vůle po důstojném životu a životu vůbec. A pojem lidskost samozřejmě souvisí se vztahem k násilí. A zatraceně! Končím.
04.11.2011 - 19:02
83(26.)
plete: protože se bavíte o místě člověka ve světě a jeho vztahu k násilí a ne o lidskosti.
04.11.2011 - 19:01
83(25.)
ARA: Válka není bytost? :-) Nepovídej. Humanita nemůže vést k válce, protože nepošlapává pozitivní hodnoty. Naopak. Tvoří je. A tam, kde humanita chybí, tam není ani dost mesiášů, aby zabránili válce, nebo násilí páchanému na lidech (Romech - pokud teda se shodneme na tom, že lidmi jsou.)
04.11.2011 - 18:56
83(24.)
puero: Díky za nabádavé upozornění: "A nepleťme si humanitu s humanismem." Někdo si to tu plete?
04.11.2011 - 18:50
83(23.)
puero: Rohatý kozel - to existuje jako slovní spojení. A ty rohy právě měly význam pro tmáře, kteří potřebovali v někom vidět spojení s ďáblem. Mimochodem, to slovo je NEPŘIZPŮSOBIVÝ.
Nikdo tu nevyslovil nic o mesiášovi, který by zabránil válkám. Jsi nepozorný čtenář. Válka není bytost !!! Lidé bytosti jsou. Humanita může vést i k válce! Právě proto, že pozitivní hodnoty mohou být v lidské společnosti natolik pošlapány, že dojde ke vzmachu vůle k důstojnému životu.
Nikdo tu nevyslovil nic o mesiášovi, který by zabránil válkám. Jsi nepozorný čtenář. Válka není bytost !!! Lidé bytosti jsou. Humanita může vést i k válce! Právě proto, že pozitivní hodnoty mohou být v lidské společnosti natolik pošlapány, že dojde ke vzmachu vůle k důstojnému životu.
04.11.2011 - 18:25
83(22.)
On existuje i nerohatý kozel?
To by nebyl ARA, aby neměl poslední slovo. No, všiml jsem si, že se bavíte o humanismu a humanitě. Aniž bych četl předešlé komentáře (tolik času nemám), zastavím se trochu nad tím spojením s nepřizpůsobenými či nepřizpůsobitelnými - pravděpodobně jsou to ta nejhorší slova, jaké čeština může poskytnout. Sotva vyslovitelné. V souvislosti s koncem civilizace, jak ji známe (oblíbená hláška sira Humphreyho) - ta tolerance násilí je věc, která si zaslouží trochu pozornosti. Jak netolerovat násilí? Jak humánně zabránit válkám? Hitler si myslel, že zabrání rozložení Německa tím, že ochromí Evropu válkou, Chamberline si myslel, že válce zabrání násilným odtržením Sudet....jde zabránit válkám? A jak? Preventivní obrannou válkou? To je oxymoron, že? Mediální kampaní? Pedagogickým vzděláváním generací? Ve Frýdlantě n. O v gymnáziu hned ve vchodu je bronzový reliéf s nápisem Zabraňte válkám. Každý den, co jsem tam chodil do školy jsem to míjel. Dodnes to tam visí. Já rozhodně válku nezahájím, ale zabráním ji? Zabrání ji vůbec někdo? Jde to? Mluvím tady o válkách, ale jen jako krajní případ. Humanita podle mě k válkám nevede. Nevede ani k toleranci násilí. A nepleťme si humanitu s humanismem.
To by nebyl ARA, aby neměl poslední slovo. No, všiml jsem si, že se bavíte o humanismu a humanitě. Aniž bych četl předešlé komentáře (tolik času nemám), zastavím se trochu nad tím spojením s nepřizpůsobenými či nepřizpůsobitelnými - pravděpodobně jsou to ta nejhorší slova, jaké čeština může poskytnout. Sotva vyslovitelné. V souvislosti s koncem civilizace, jak ji známe (oblíbená hláška sira Humphreyho) - ta tolerance násilí je věc, která si zaslouží trochu pozornosti. Jak netolerovat násilí? Jak humánně zabránit válkám? Hitler si myslel, že zabrání rozložení Německa tím, že ochromí Evropu válkou, Chamberline si myslel, že válce zabrání násilným odtržením Sudet....jde zabránit válkám? A jak? Preventivní obrannou válkou? To je oxymoron, že? Mediální kampaní? Pedagogickým vzděláváním generací? Ve Frýdlantě n. O v gymnáziu hned ve vchodu je bronzový reliéf s nápisem Zabraňte válkám. Každý den, co jsem tam chodil do školy jsem to míjel. Dodnes to tam visí. Já rozhodně válku nezahájím, ale zabráním ji? Zabrání ji vůbec někdo? Jde to? Mluvím tady o válkách, ale jen jako krajní případ. Humanita podle mě k válkám nevede. Nevede ani k toleranci násilí. A nepleťme si humanitu s humanismem.
04.11.2011 - 17:10
83(21.)
1kor13: Tvá slova jsou zajímavým přírodním úkazem. Opatruj se a nezblázni se! Neboť k tomu bys opravdu mohl směřovat, kdybys měl obsesivní potřebu seznamovat veřejnost se vším, co tě nezaujalo, co nepotřebuješ, k čemu máš indiferentní postoj a čemu nehodláš věnovat čas. To bys byl pořádně otravný, protože už takovými výčty bys všechen svůj čas prohrál.
A takovou nudu by s tebou nikdo nechtěl sdílet. Neslibuj mi ZAS, že na mne nebudeš reagovat. Je to tvoje svobodná vůle! A mne netřeba blahosklonně upozorňovat, že já na tebe klidně reagovat mohu, neboť to je zas má svobodná vůle! Na to video jsem se podíval, ale nepochopil jsem. Viděl jsem jen nějakého ubožáka, který si potřeboval vydělat nebo chtěl být viděn na netu. Otravoval docela sympatické zvíře, nic mu ani nepřinesl a zvíře projevilo víc rozumu než on. Možná mi něco uniklo, protože španělsky neumím. Ale slovensky rozumím docela dobře. A tobě přeji, abys dorostl do toho svého webového jména. Protože způsob, jakým ses povýšeně, povrchně a mělce vyjadřoval k pojmu humanismus, je dost inspirativní. A na závěr jen malou všimku. Nebyl obraz rohatého kozla pro některé inkvizitory poněkud obsesivní představou, v níž se manifestovaly právě jejich vlastní stíny?
A takovou nudu by s tebou nikdo nechtěl sdílet. Neslibuj mi ZAS, že na mne nebudeš reagovat. Je to tvoje svobodná vůle! A mne netřeba blahosklonně upozorňovat, že já na tebe klidně reagovat mohu, neboť to je zas má svobodná vůle! Na to video jsem se podíval, ale nepochopil jsem. Viděl jsem jen nějakého ubožáka, který si potřeboval vydělat nebo chtěl být viděn na netu. Otravoval docela sympatické zvíře, nic mu ani nepřinesl a zvíře projevilo víc rozumu než on. Možná mi něco uniklo, protože španělsky neumím. Ale slovensky rozumím docela dobře. A tobě přeji, abys dorostl do toho svého webového jména. Protože způsob, jakým ses povýšeně, povrchně a mělce vyjadřoval k pojmu humanismus, je dost inspirativní. A na závěr jen malou všimku. Nebyl obraz rohatého kozla pro některé inkvizitory poněkud obsesivní představou, v níž se manifestovaly právě jejich vlastní stíny?
» vyhledávání
» menu
novinky [65] literatura [58/333] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory kontakt - formulář statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
Dandik» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]» řekli o sobě
pocitová řekla o Adrianne Nesser :strasne stylova slecna...sama sebou jak to nejvic jde...co sem te stihla poznat/nepoznat tak si dobrej clovek. uprimnost vzdycky na prednich mistech. dik ze tu jsi...