VIII. /věnováno nejkrásnějšímu městu na světě/
přidáno 04.07.2014
hodnoceno 13
čteno 1004(20)
posláno 0
Bílá noc znovu procitla
jako tvé rty
na mém těle

já jsem tvá idée fixe

utkvělá myšlenka



A ty jsi skladatelem

přidáno 28.09.2015 - 20:57
ioreth: V pořádku :-) Je zajímavé a raritní cítit se tu taky jednou v kůži poučovaného :-D ;-)
přidáno 28.09.2015 - 20:43
Zamila: je mi jasné, že víš co znamená v překladu idée fixe, jen jsem chtěla uvést ty souvislosti s Fantastickou symfonií :)
přidáno 28.09.2015 - 20:40
ioreth: Já vím, taky mám za sebou min. desetiletí FJ :-) Ten obrat tomu prostě dodává šmrnc :-) A vidíš, vážnou hudbu taky poslouchám - kdo by to byl do nás řek ;-) I když to bude i klavírem, no ... :-)
přidáno 28.09.2015 - 20:33
Zamila: ten pes z Asterixe se jmenuje právě podle tohoto pojmu. takže vlastně jsi nebyla daleko od pravdy :) idée fixe francouzsky, česky utkvělá myšlenka je totiž hudební téma, které je využíváno v programní hudbě v období romantismu, zavedl ji Hector Berlioz ve své Fantastické symfonii a představuje jeho milovanou ženu. ta myšlenka se v průběhu skladby objevuje asi čtyřicetkrát...
přidáno 28.09.2015 - 20:02
Dobrá :-) To by šlo :-) Každopádně originální :-) Jen jsem si vzpomněla na toho psa z Asterixe :-D
přidáno 04.07.2014 - 18:08
ioreth: Ani se mi ten můj koment nechce číst. Básnička se mi líbila. Toť vše. Jestli zde někdo utrpěl újmu, tak přidávám i pardon. Takže jsem přišel ve 2:14, slušný, vždyť to už ráno skoro je. V kolik to bude dneska? Tímhle stylem budu mít rakovinu fakt za chvíli. Zatím pa.
přidáno 04.07.2014 - 10:52
Umouněnka: děkuju.
přidáno 04.07.2014 - 10:52
Homér: co mám napsat? díky za koment? nebo za shiting u mý básně? příště si to nech raději na ráno.
přidáno 04.07.2014 - 09:30
Homér: v půl jedné v noci mě nějak nenapadlo spojit si svůj zamýšlený komentář s tvou zprávou v chatu...
přidáno 04.07.2014 - 08:48
Homér: Homére, pláčeš tu už dlouho nad špatnými hroby.
Vyser se na to a nehroť níííc, svět nezměníš, ani lidi, ani tou poezií. :)

K básni.... moc pěkná. :)
přidáno 04.07.2014 - 02:14
Severak: Zase jsi se ozval. Na tom Plzeňským mi dali el paso. Byl jsi tam někdy? Ukřičník. To je to okolí Mikulášskýho. Naštěstí neměli tu rukověť. Hezky jim to všechno opravujou. Nic proti, inteligentní lidi by se na to měli vysrat. Nebo naopak navzdory všemu? Jinak tahle epišola epopeidská tzv šortka mi přijde fajn. Co tobě? Je to ioreth. Co myslíš, že by napsala v Bangkoku, Limě, Bombaji, Kathmandu...La pazu, Madridu, Soluni, Vientane, Phonphenu napůl foneticky, Novém Dillí? Co myslíš, že by psala o památkách? Myslíš, že by se radši sbalila a jela do národních parků? O co ti vůbec jde? Oholit si chtění a po rýži žebrat na mlíko? Huá. Měl jsi někdy chuť zmlátit svýho tátu? Vynadat mámě? Jsi spíš příznivec laskavého humoru Zdeňka Svěráka nebo jsou ti spíš bližší pianosongy Filipa Topola? Nebo si snad myslíš, že je to docela kravina doufat, že je Lucie tou nejlepší kapelou co tu máme? Budem se teda ohánět Dusilovou a Bártou? Italskými operami? Zeppelinama, Dylanem, či snad už budeme hledat klid na zahrádce? A co na to Janis? Snad přijdeš na to proč mám na pěšince sluneční brýle. Každej občas vypadá vyčerpaně, o to víc pak píše vyčepovaně a vyčpěle. Co myslíš, že si z toho vezme ioreth, ráda za svůj sešitej ret, seshitej. Myslíš, že je hezká nebo je fajn? Sympaťanda, co si na fesťáku strká prachy pod poslední slovo, co jí vždycky chybí? Nebo spíš radši srká podešve? Tuzemáky? Severáku, ty bys to měl vědět, když jseš takovej povídkář.
přidáno 04.07.2014 - 00:33
Severak: ruský. v Plzni jsem nikdy nebyla.
přidáno 04.07.2014 - 00:32
Petrohrad ruský nebo plzeňský?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
noční petrohradská : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : I housle mají duši
Předchozí dílo autora : Jako se vine modrá cesta

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Putri
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Lizzzie řekla o lidus :
ano:)...ta mi učarovala, je v ní něco psychopaticky kouzelného...něco jako magnet:);)..ráda se k ní lepím:);)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku