79.33
hodnoceno 7
kategorie ostatní/bez zařazení
čteno 1612(29)
posláno 0
Žízeň je pocit, vyvolaný nedostatkem tekutin, který vyvolává potřebu pít. Žízeň vzniká, stoupne-li koncentrace krystaloidů v krevní plazmě nad určitou hranici. Potřeba přijímat tekutiny je ovšem vyvolána také pocity sucha na patře, jazyku a v hltanu a působením některých hormonů, svou roli hraje také psychické rozpoložení...


V klamném opojení
a z nedostatku spánku
přehlížím realitu
a v nástěnných malbách
rozbíjím klaunovi
jahodové rty

Zlomil jsem si ruku
a od té doby
kromě toho že nemůžu dýchat
nemůžu už ani psát

A v imaginacích
vídávám černé mustangy


Člověk zcela bez přísunu tekutin zemře asi za 5 dní. Pokud člověk nemá možnost pít, velmi rychle ztrácí tělesnou hmotnost a slábne. Při déle trvající dehydrataci se dostavují bolestivé křeče, mohou se objevit duševní poruchy, halucinace...
přidáno 22.04.2014 - 18:30
Chápu to správně, že báseň je o smrti žízní? Nebo z pocitu chybějícího čehokoliv?
přidáno 25.04.2010 - 11:37
Nápad skvělý a líbí se mi i zpracování:)
přidáno 21.04.2010 - 18:12
Zajímavá věc. Líbí se mi autorovo novátorství. :) Prostředek je celkem slušně napsaný a završuje to spojení, který se mi z nějakýho důvodu moc zamlouvá - v imaginacích vídávám černé mustangy.
přidáno 20.04.2010 - 22:10
Dobréééé
přidáno 20.04.2010 - 13:29
Aj tahle mě oslovoje. Především pro svoji imaginativnost a nenucené spojení těch hrozných slov klaun realita a jahoda atd.
přidáno 20.04.2010 - 00:08
První sloka mi přijde taková vynucená. Význam textu o žízni sem taky moc nepobral. Druhá sloka má něco do sebe i když si nejsem jistý co.
přidáno 20.04.2010 - 00:05
ha! dobrý nápad! halucinace se v mírném měřítku dostavily;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Krevní plazma : [79.3333333333] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku