Z tohohle fejetonu mám divný pocit, nějak mi nesedí. Potřebuju zkritizovat:).
přidáno 04.03.2010
hodnoceno 12
čteno 3452(44)
posláno 0
Znají ho všichni, mají ho… skoro všichni (například já ne, nerada podléhám davovému šílenství). Vždyť je to tak snadné. Stačí pár kliknutí myší a… chvilka napětí… máte profil! Můžete vkládat své fotky (btw, nepřipadá vám narcistické, když má někdo svých fotek víc jak 10? Mně teda jo. Vždyť na to, aby ostatní viděli, jak vypadáte stačí jedna), dělat si opravdu inteligentní testy se zaručeně pravdivým výsledkem, psát si s kamarády (jako kdyby nestačilo, že úroveň mluvy dnešní mládeže je už tak dost nízká, za chvilku přestaneme mluvit úplně), přidávat se do skupin, jejichž smysl mi doposud zůstává utajen (např. přidala bych se do skupiny „Trutnov a okolí…“, jsem tam. A co dál?), vytváříte si akvárium s rybičkami, máte zahrádku, o kterou se staráte, mazlíčky a kde jakou jinou potvoru. Fakt bezvadný způsob, jak zabít celý den. Možná jsem divná, ale já radši dělám zábavnější věci, než je klikání na ano/ne na otázky typu: „Myslíš si, že tahle holka/kluk je sexy?“.
Ale většina obyvatel zeměkoule má nejspíš jiný názor, asi proto je Facebook 5. nejnavštěvovanější stránkou. Podle internetové bible všeho vědění, Wikipedie, jsem zjistila, že FB vydělává na reklamách a hodnota společnosti Facebook Inc jsou 2 miliardy USD.
Takže zatímco si pětadvacetiletý Mark Zuckerberg (zakladatel) leží někde na své soukromé pláži v Karibiku, popíjí Piña Coladu a dovádí s tanečnicemi v sukýnkách z palmových listů (troufám si tvrdit, že to je to jediné, co mají na sobě), vy mu navštěvováním FB přisypáváte penízky do jeho růžolícího prasátka velikosti Tower Bridge.
A jsou to celkem snadno vydělané peníze, protože založit stránku je v dnešní době stejně jednoduché jako pro Pákistánce propašovat sto kilo heroinu přes nejvíc hlídané letiště v Americe. Prostě hračka.
Ano, vytvořit web zvládne každý, ale důležitý je nápad. A přiznejme si, že takový nápad člověka osvítí asi tak dvakrát za čtyřicet let. Nejspíš je nutné mít dvě deci štěstí a jednu promili alkoholu v krvi.
Ale to nejdůležitější je zaměřit se na se na tu správnou vrstvu lidí. A ve většině případů to je dorost. Mladí, nezávislí lidé s touhou se bavit a užívat si. Puberťáci, to je sázka na jistotu, to je kauf!
Každá mladá generace je snadno ovlivnitelná. Naši rodičové byli Hippies, naši prarodičové tajně (to kvůli okupaci) ujížděli na novém hudebním stylu swingu, naše praprarodiče pobláznil ten nový úžasný vynález jménem elektřina.
Naše generace je ovlivněná počítači a internetem, proto se na tom tolik vydělává. Chceme to, tedy většina to chce. Někteří z nás jsou asi trochu zaostalejší a proto se globálnímu blázinci okolo Facebooku (nebo třeba Hanny Montany) vyhýbají, seč mohou. A je to venku, jsem zaostalá. Ale myslím, že to přežiju.
Pokud si myslíte, že jsem FB jen tak zavrhla, aniž bych si o něm něco zjistila, musím vás vyvést z omylu: ptala jsem se svých ofejstbůkovaných (= poznamenaných pravidelným navštěvováním facebooku) kamarádů, co je na tom tak skvělého? Kromě plácání něco o šťouchání, mi nedokázali říct smysluplný důvod. Proto jsem došla k závěru, že FB žádný důležitý smysl nemá, takže nemám proč si ho zakládat a můžu ho s potěšením kritizovat.
přidáno 14.03.2012 - 21:56
NoWiš: Vida, spřízněná duše, co poslouchá floydy na deskách. Rozumíme si.
přidáno 14.03.2012 - 21:05
puero: promiň, ale nemohu souhlasit s koncem tvého komentáře. Facebook vymyslel barvoslepý studen jedné Americké střední školy, a měl sloužit k tomu aby byli všichni studenti zpravováni o domácích úkolech. ten muž na tom sice vydělal miliony, ale na oficiálním facebooku nemá ani vlastní profil (má, ale nepoužívá ho, jeho profil byl pouze na zkoušku) se zbytkem souhlasím... také mám rád gramofonové desky s Pink floydy víc, než CD s Eminemem.
přidáno 07.03.2010 - 17:44
Děkuju moc:). Chtěla jsem kritiku, dostala jsem ji. Nějak opožděně si uvědomuju, že to vážně má málo fejetonových prvků. A je to opravdu velmi nestranné. Fejeton by měl být objektivní... tak proč jsem to tak nenapsala?!:-D Možná proto, že s fejetony mám zatím malou zkušenost a ještě je pořádně neumím psát:(. Ale já se to naučím a budu tenhle web bombardovat fejetony, dokud nebudou úplně perfektní!:-D A do vás budu chtít samozřejmě zase kritiku:).
přidáno 05.03.2010 - 18:28
Aby to byl fejeton, muselo by tam být něco vtipného, což není, a muselo by to mít pointu, což nemá. (Laciné vtípky typu "havajské tanečnice"nepočítám.) Prostě jenom házíš špínu na něco, co jsi sama nikdy nevyzkoušela, a kritiuješ nápad, který přinesl miliony dolarů...
přidáno 05.03.2010 - 16:43
já ho nemám a to mi k životu stačí... na co, když mám icq, qip, rajče... to mi k životu stačí..

jinak souhlasím... toto není fejeton, ale prachobyčejná kritika.. akorát v kritice se má vzdvihnout i přednost, doporučit úpravu...

pro mě je to takový dětský vzdor.. nehodnotím
přidáno 05.03.2010 - 13:23
40 procent například proto, že to z fejetonové formy má jen málo. Chybí tomu to, co dobrý fejeton má mít a to vtipnou pointu a gradaci. Tady je názor vyřčen již na začátku a čtenář tedy není v napětí, nýbrž už předem ví "o co go".
Není to o názorech, protože se rád v mnoha věcech shodnu. Těžko to ale může soudit člověk, který to nevyzkouší, protože by zabředl do tuctu. Sorry, ale tohle je těžká póza.
Jak říkám, sám nejsem fanda facebooku, ale tomuhle chybí vlastní zkušenost, vtip, gradace. Proto 40 procent.
Naopak si Sokoličko myslím, že kdyby někdo napsal cokoliv pochvalného na facebook, špatná procenta dostane...a byly by tam i nuly. Být proti facebooku je prostě populární. Být pro...to by přece bylo trapné. :)
přidáno 05.03.2010 - 11:10
Já nevím podle mě to není zas tak dobře napsané. Má-li to být fejeton, nějak mi chybí vtip a pointa - na začátku si to odsoudila a dál už ses nehla. A k tvému postoji... Já FB mám, používám jej jako další komunikační prostředek s lidmi, kteří jsou ode mě daleko nebo se kterými už se tolik nevídám. Mark Zuckerberg ať si leží v penězích, měl prostě dobrý nápad. Ty nerada podléháš davovému šílenství, u toho jsem se pousmála - tenhle názor mi přijde ze všech nejvíc jako póza. Znám hodně takových lidí, myslím, že jsem byla i stejná. Ale považ: "Neudělám to a to, protože to dělají všichni ostatní" není úplně jó důvod. Ale neber to tak, že Tě odsuzuju, protože nemáš FB, není zas tak úplně o co stát.
přidáno 05.03.2010 - 10:51
No FB mám, dlouho jsem jím pohrdala. Mám ho, jo, občas je to zpestření, ale něco na čem by závisel můj život a moje denní zábava? Ani náhodou.
přidáno 05.03.2010 - 10:25
Tak tady nechápu hodnocení 40% - Silkwhi, to je za jiný názor? Protože i kdyby se mi názory nelíbily, napsané je to dobře.
A pro mě moc dobře - mám stejný názor jako ty. Myslím, že mít 300 přátel na FB a sedět hodiny a hodiny u počítače z nás nedělá reálné přátele. Mám k FB jen negativní postoj, protože všichni z mého okolí, kteří ho mají, se chovají jako blázni a jinak už snad ani nekomunikují. Někdo mi řekl - "Ty nemáš FB? To nežiješ." Já to vidím naopak, tím že ho nemám, žiju mnohem víc.
Napsala jsi to dobře a že ti někdo vyčítá jednostrannost... Stojíš si za svým a to se mi líbí.
přidáno 05.03.2010 - 01:45
Odsoudit něco a ani to nevyzkoušet a psát o tom, je jedna velká teorie. A že jsi slyšela od pár lidí z doslechu, že si na něm "jen" hrají, tak tomu moc nepřidává. Kolika lidí ses ptala? Dvou, tří? Jaké věkové složení? Facebook dokáže být skvělý sluha, ale špatný pán pokud mu někdo podlehne, a že jich je... Už jenom tím obsahem mi to přijde takové, že ani nechci hodnotit formu apod. Akorát tedy nechápu to zarovnání na střed, špatně se to čte. A trochu mi není jasné co kritizuješ, facebook, nebo nápady za milión, měla by ses zaměřit asi jen na jedno a o tom napsat.
přidáno 04.03.2010 - 22:32
Je to jednostranně napsáno. Chybí mi tvá vlastní zkušenost. Jako fejeton mi to přijde dost bez nápadu...takovou kritiku dokáže napsat každý, chybí mi objektivní pohled na věc.

Je fajn nepodléhat konvencím, ale už horší mi příjde dávat to tak okatě a tuctově najevo.

Facebook jsem používal půl roku, dva měsíce jsem si dal přestávku a teď už dokážu posoudit v čem je špatný a v čem prospěšný, ale o tom někdy jindy. :)
přidáno 04.03.2010 - 20:55
Jako nefejsbůkář a se stejným odporem proti davovému šílenství jako ty, souhlasím. Ačkoliv mám kolikrát až mindrák, že když nejdu s dobou a tvrdohlavě se bráním - prostě se otočím proti proudu a nechám si čelo drásat davem - tak že je to známka zaostalosti. Není! Považ jsem jeden z mála svojiho věku co si pustí raději gramofon. To co přehrává ty černé tlusté cédéčka.
A ten chytrolín co vymyslel facebook, možná neleží na pláži, ale sedí doma u počítače a na FB se baví s celým světem a má už atrofii svalstva. Chudák. Jeho vynález ho zabije.

Jako fejeton dobrý, moc dobrý, ale je dost nestranný, nepřipustíš, že FB může mít i dobré stránky jako najít přátelé (byť virtuální) se společnými zájmy a názory, které kolem sebe třeba postrádá.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Facebook, nápad za miliardy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Sentimentální
Předchozí dílo autora : Tyhle okamžiky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku