přidáno 18.02.2024
hodnoceno 4
čteno 65(4)
posláno 0



Fejeton č.1 - nejslavnější rovnice


Myslím, že staří Číňané či Indové pravili, že svět uvnitř nás je nekonečný a nepoznatelný stejně tak, jako svět okolo nás. A měli pravdu.

Albert Einstein, profesor a vědec, který žil i krátkou dobu v Praze, na Smíchově. Teoretický fyzik a jeden z největších vědců všech dob. A právě zde tvořil onu teorii relativity. Přednášel na Karlo-Ferdinandově univerzitě. Píše se rok 1911-1912.
E = mc², známá Teorie relativity. Nejslavnější rovnice všech dob.
Rovnice popisuje vztah mezi energií a hmotností: Energie = hmotnost · (rychlost světla ve vakuu)². Zamysleli jste se někdy nad tímto ?
Avšak nejznámější je také jeho citát : "Jsou dvě věci, které jsou nekonečné: vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist."

Náš vnitřní Vesmír je mnohem krásnější než ten venkovní. Protože není nikdo druhý jako jste Vy. Člověk je každý jiný a jedinečný. Když se člověk dostane do nemocnice, či když přemýšlí, tak splyne s oním nekonečnem. Stačí málo, přemýšlet a ucítit to spojení.
Stojím na Karlově mostě a dívám se dolů, jak plyne řeka. Jako malá jsem to dělávala a vždy se ptala, kam ta řeka plyne. Vltava plyne do Labe, Labe plyne do moře, uplyne mnoho času......Čas pro přemýšlení.
Krásné nekonečno.


18.2.2024
přidáno 19.02.2024 - 23:42
Nemá to logiku, jako ji nemá život. O to je to krásnější. Díky...
přidáno 19.02.2024 - 13:26
Mlčeti Zlato : děkuji, jak si to hezky napsal, avšak "dnešní" už tohle moc nechápou, bohužel.
přidáno 19.02.2024 - 10:08
To je opravdu hezké rojení myšlenek nad ekvivalencí hmoty a energie.
přidáno 18.02.2024 - 23:09
Hezké k zamyšlení.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Fejeton č.1 - nejslavnější rovnice : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Smích je lék
Předchozí dílo autora : Ničeho nelituji

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, Putri, Sverakk
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
veronika řekla o Delivery :
teress..osobnost..vis, ze laska je ten smysl..vis, co si mas myslet a vis toho hodne..ses silna..vidim te s cigaretou, hustejma vlasama..andel..stojis sama za sebou..toho si cenim..!!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku