Trošku předčasně, ale jaro pomaloučku nakukuje,..
přidáno 14.02.2021
hodnoceno 6
čteno 481(13)
posláno 0
Jarní očista – nedobrovolný půst

Konečně nás navštívilo jaro, dny se prodlužují, ptáčci zpívají, sluníčko svítí,..
Nastal čas jarních procházek, sportu a těšení se na Velikonoční svátky.
Tomu předchází postní období, ale ne vždy, všude a pro každého.
„Každý kraj – jiný mrav, každá země – jiné plémě“.

Někdo půst dodržuje a nemůže se po něm dočkat Velikonočních hodů.
Jiný nedodržuje žádné postní období a stejně ho tato situace potká aniž by chtěl.
Když né u příbuzných nebo na jiné návštěvě, klidně i doma, že tomu nerozumíte?
Ráda Vám to vysvětlím.

Jako každým rokem i letos se naše rodina jako spousta jiných těšila na jaro a přicházející Velikonoční svátky a s nimi spojený předcházející půst.
Po zimních radovánkách, svátcích a přejídání se to tak má být. Tělo se potřebuje očistit od škodlivin, které se v něm nahromadily, zkrátka jako každá domácnost podstupuje jarní úklid, tak i náš organismus by ho měl mít.
Jenže my ženy si to umíme vysvětlit, celkem se i dokážeme přinutit k omezení nezdravého jídla, pití vody a bylinkových čajů.
Našim mužským protějškům to jde proti srsti, proč by do sebe po ránu měli lít vlažnou vodu či vodu s citronem nebo ještě lépe hořký bylinkový čaj.
Proč?
Zeptal se mě i ten můj drahý muž.

„Dělej si ty svý pokusy na někom jiným, nejlíp na nějakým pokusným králíkovi a né na mě, má drahá“, pravil manžel.

Jenomže bych to nebyla já žena s tvrdou hlavou, abych mu nevysvětlila proč to tak je.
Stejně ho to nezajímalo.
Na talíři k snídani vyžadoval ty svý míchaný vejce s bochníkem chleba se sádlem a kdyby to šlo, nejradši by vše zapil pivem i k snídani.
To jsem mu rázně zarazila a dostal do půl litrovýho hrnku čaj s citronem.
Pro sebe jsem si říkala,: „však já ho zpracuju“.

Ovšem, to se mi nemohlo povést, obzvlášť, když na návštěvě u jeho rodičů z trouby vonělo pečené vepřové s knedlíkem a se zelím, které se tradičně zapíjelo pivem.
Můj žaludek se mi houpal jak lodička v silném větru na rozbouřeném moři při pomyšlení, co tuku a kalorií zas v sobě bude mít.
Nacpal se jako vždy – knedlíků deset a to si ještě tři přidal, aby prý neurazil.
Zkrátka nacpal se i za mě, pak se svalil na gauč a že si musí odpočinout po té baště.
Za pár minut už chrápal jak medvěd Brtník a nevěděl o světě.
Tchýně upekla oblíbenou třenou bábovku a zalila kafíčko, které nezapomněla ozdobit kopcem šlehačky.
Vše vonělo v kuchyni na stole, můj manžílek zavětřil čichem cvičeného psa, co hledá drogy. Protřel si oči a už seděl za stolem a cpal se jak „neandrtálec“, co týden nic nejedl, bábovkou, na kterou si nastříkal šlehačku.
Já si dala čaj a se svou pevnou vůlí jsem ho pozorovala a přemýšlela, proč jen je tak nenažraný a nemůže se trochu krotit.
Maminka byla ráda jako správná kuchařka, že mu chutná a pobízela: „jen si přidej, je toho dost“.


„Holka moje“ a proč ty jíš jak vrabec?

Chtěla jsem jí povyprávět o Velikonocích a jejich tradicích, ale pak jsem se včas zarazila, jelikož jsem věděla, že se to u nich nedodržuje a má snaha by byla zbytečná, ještě bych dostala vynadáno, že mužíčkovi pořádně neuvařím,...
Přijeli jsme domů, já si dala zeleninový salát a byla jsem spokojená.
Jak to můžeš jíst?
Normálně, vyhrkla jsem na něj, dej si taky a uvidíš.
Copak jsem králík, abych chroustal zelí a podobný listí?
Těšila jsem se, že natrhám kopřivy a budu pít očistný kopřivový čaj a k obědu si udělám kopřivový špenát.
Manželovi navařím guláš, ať se nacpe a je klid.

Jenomže zasáhl osud nebo co to bylo, spíš nějaký bacil – řekla bych.
Neprospěje.

Přijdou Velikonoce a zase se nacpe nejdřív jsme si mysleli, že Venca sedí na wc tak dlouho protože se u maminky přecpal a muselo to ven.
Ze začátku to tak asi bylo, ale když tam běhal každých deset minut a skučel, že už se na to vys..., ale už nemá čím – bylo mi jasné, že ho postihla nějaká ta střevní viroza.

A nedobrovolný půst byl na světě, nejsem škodolibá, jen jsem si říkala,že nějaká ta očista mu prospěje.
Až přijdou ty Velikonoce, opět se nacpe.
přidáno 08.08.2021 - 11:58
Zajímavý příběh. Jen se mi tam nelíbí ta tradiční starost o cizí stravování. Můj názor je takový, že každý člověk je zodpovědný za svoje tělo a měl by mít přiměřenou volnost v rozhodování, čím ho bude živit, a když si zkazí zažívání, bude to jen a jen jeho vina. „Zpracovávání“ někoho ne. Jak by bylo vám, kdyby se vás z nějakého důvodu snažil „vykrmit“ a cpal vás tučným jídlem, až by vám z toho bylo špatně? To prostě není ohleduplné.
přidáno 16.02.2021 - 12:36
Miňkův děda má správné názory.
přidáno 15.02.2021 - 17:57
A to je pravda, zelenina přes čuníka je výborná.
přidáno 15.02.2021 - 05:29
Jak říká rčení: "Nakrmte tu bestii."
přidáno 14.02.2021 - 23:36
Přidat výkon, snížit krmnou dávku. Tak,tak.
přidáno 14.02.2021 - 19:17
Můj děda tvrdil že ovar je bílé a tedy dietní maso. A že zelenina je nejzdravější propasírovaná přes čuníka.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jarní očista : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : "Kuš, už jde plž"
Předchozí dílo autora : Baba s kosou

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
HellRammCZ [11], Athar [9], Niemand [8]
» řekli o sobě
shane řekl o Nikytu :
Milá, temperamentní a okouzlující dívka, se kterou se dá bavit prakticky o všem. Má rozsáhlé zájmy i všestranné znalosti a obdivuhodnou inteligenci. Skvěle veršuje česky i anglicky a nemá problém s plynulým přechodem mezi těmito jazyky. Svého času mne poctila svým přátelstvím i důvěrou a zahrnula mne spoustou informací i veselých historek. Náš kontakt spíš připomínal running commentary! Byl jsem rádcem, důvěrníkem, arbitrem ve věcech života i prvním kritikem některých dílek. Někdy jsem se dost zapotil, protože mé znalosti mají díry a mé IQ , ač slušné, na Menzu nestačí... Milá Veroniko! Nevím, kdy a kde se zas potkáme, ale chci Ti poděkovat za všechny ty krásné chvilky tady s Tebou. Bavily mne veselé historky ze života psích slečen i z Tvého vlastního, nutila jsi mne přemýšlet o věcech, které by mne jinak míjely a řešit to, nač bych si jindy netroufal. Bylas má múza i inspirace, Tvá důvěra mne těšila i zavazovala. Well, přečetl jsem si s údivem, cos tu o mně prohlásila a na chvilku jsem ztratil řeč! Snad právě jen Tvá nepřítomnost v kritickém okamžiku zabránila globální katastrofě...;o)))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku