Volným veršem.
přidáno 13.02.2017
hodnoceno 14
čteno 829(26)
posláno 0
Nohy docela bosé
a bedra lehce odhalená

Největší chlad bývá těsně před svítáním
a na lukách se tráva
ještě nezelená

Rampouchy jsou sladké
slzy střech
pro ptáky
co s teplem odletěli
A děti je lížou
jako nanuky

Pane
nezlobme se na ně
Všichni jsme přeci měli
nohy
docela bosé
přidáno 21.02.2017 - 06:58
než jsem dočetla báseň, Tvůj obraz ve mně se změnil... zrak Ti pohasl a zakalil se, přibyly vrásky kolem očí a úst a na Tvém nose...? brýle? ano jsou to brýle s kovovým rámečkem, co přidaly tváři na vážnosti... na přísnosti...
Až budu jednou umírat (doufám že stářím), půjdu docela bosá!
přidáno 16.02.2017 - 17:21
Tom Cortés: Já vím, žes to nemyslel zle. Ani já ne. Jsem otrávenej z těch průvodních jevů...
přidáno 16.02.2017 - 12:46
DDD: Ale já to nemyslel zle a asi jsem tě opravdu nepochopil. Jsi tu kdykoliv vítán, jako všichni.
přidáno 16.02.2017 - 11:45
Máš pravdu. Už od začátku jsem to pojmenoval blbě a zbytečně složitě. Zvykl jsem si slovo "metrum" používat pouze v muzice, což je samozřejmě blbost. Je to pochopitelně to, o čem mluvím a myslím, že ty jistě dobře víš, jak jsem to myslel. Takže se omlouvám za zmatení pojmů a zároveň i za to, že se z Tvé básně stala kost pro hyenu (stačí se mrknout do deníků). Už ti sem nepolezu. Nebaví mě to.
přidáno 16.02.2017 - 10:19
Jen abych tu něco uvedl na pravou míru: ať si samozřejmě každý říká co chce, jen zkrátka jsou věci, které jsou subjektivní (líbí se mi, něco mi dílo evokuje, hraje mi zvukomalba), a pak jsou věci, které subjektivnímu dojmu nepodléhají - a to je i rytmus. Jednoduše proto, že je měřitelný. Nuď tedy je, nebo není. Bez ohledu na názor :D
přidáno 16.02.2017 - 10:03
Orionka: ať víme o jakým rytmu se tu bavíme:

-U|-UU|-U|
U|-U|-U|-U|-U|

-U|-U|-U|-U|-U|-U|
U|-U|-U|-U|
-U|-U|-U|

-U|-U|-U|
-U|-|
-U|-|
U|-U|-U|-U|
U|-UU|-U|
-U|-U|-|

-U|
-U|-U|-U|
-UU|-U|-U
-U|
-UU|-U|

Ani nevím, jestli se chápeme, když se mluví o volném verši? Volný verš nezávisí na rýmech, ale na metru - rytmické normě. Ta tu nastavená není. To ale neznamená, že tam není rytmus jako takový - opak toho je evidentní z toho zápisu přízvuků. On se neschovává a nevytahuje podle potřeby, akorát se tu potkávají lidé, kteří si v těch pojmech nerozumí.
přidáno 16.02.2017 - 07:33
Tom Cortés: DDD: Musím říci, že mě diskuse zaujala víc než dílo, ze kterého mám stejný subjektivní čtenářský pocit jako DDD: obrazy hezké, ale neladí mi k sobě, postrádám nějakou jasnou jednotící linku... a čte se to špatně, trhaně. Ovšem komentáře, to je jiná :). Rytmus, co se schovává a vytahuje podle potřeby, mě upřímně pobavil. Tome, já myslím, že by ses uplatnil nejen jako textař, ale klidně i jako prezidentův mluvčí, máš na to! (y)
přidáno 15.02.2017 - 11:23
DDD: Subjektivitu beru. S tím rytmem jsem to myslel tak, že to nesleduje cíleně pravidelné metrum, ale přesto je to podvědomě téměř celé trochejské, právě proto, že jsem primárně textař, a rytmus mi tam skáče už dost automaticky :)
přidáno 15.02.2017 - 10:28
To si piš. Opravdu mě nemusíš přesvědčovat. Nejsem pitomec. Nejde mi vůbec o žádné stopy. Chtěl jsem jen vyjádřit svůj subjektivní pocit ze čtení Tvé básně. Nemění na něm bohužel nic ani návod ke čtení, ani tak náhle nalezený rytmus :-)
Ty obrazy jsou krásné. Svobodné.
přidáno 15.02.2017 - 10:19
ach
přidáno 15.02.2017 - 10:06
DDD: To je zvláštní. Zkoušel sis tohle přečíst nahlas tak jak je to zapsáno, po verši, s pauzami na konci veršů? Je to totiž docela výrazný trochejský rytmus, který je - pravda - v prvním verši zakamuflován tím slovem "docela".
Ale když člověk přiřadí rytmicky předrážky k předchozím veršům, vyjde mu z toho téměř čisté trochejské frázování.
přidáno 15.02.2017 - 07:42
To jsme si asi úplně neporozuměli. Nevím, jestli to dokážu správně vyjádřit, protože není, čím to změřit, či definovat. Ale rozlišuju básně, v nichž jsou patrné určité (sice volné, ale pořád ještě znatelné) vnitřní vztahy - ať už rytmické, nebo zvukové, a pak ty, které jsou sice, jako třeba tahle, plné hezky znějících obratů a obrazů, ale jednotlivé fráze mi nesedí k sobě. Jsou jak útržky z několika různých básní. Vím, že to je tak taky správně, chtěl jsem jen říct, že ty první mi jsou prostě bližší. To je pochopitelně pouze můj názor :-)
přidáno 14.02.2017 - 14:55
DDD: Tak rozhodně. Kdyby tam byl nastavený rytmus, sotva by to mohl být volný verš! :)
přidáno 14.02.2017 - 10:10
Je to opravdu moc hezký. Ale mně osobně tady vadí absence čehokoli, co by to aspoň trochu rytmizovalo (nebo jak to nazvat). Nepochybuju o tom, že tomu nerozumím a není potřeba mě přesvědčovat, že je to tak správně. Prostě se mi to špatně čte. Nějak mi to neladí a kazí mi to jinak moc hezkej obrázek. Promiň.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bosé nohy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Spřízněná
Předchozí dílo autora : Polka

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sasanka
» nováčci
Dandik
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Delivery :
Teress...bezva holka...sem rád, že sem přežil zu změnu...po cca třech letech se člověk změní....a musím dodat, že Teress už je velká ženská a moc jí to sluší...takže chlapy, kluci, hoši či junáci-DEJTE SI NA NÍ BACHA!!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku