Trochu jiný styl než obvykle.
přidáno 27.02.2016
hodnoceno 8
čteno 689(19)
posláno 0
Život se nedá krájet na kostičky
aby se lépe polykal
Černá díra pro dítě je
jeskyně s drakem

Kradem si vlastní slova do přesmyčky
dítě nám dávno nevyká
Záruční list od naděje
v šupleti - jen v jakém?

Zveme se zase rozličnými jmény
aniž jim kdo z nás rozumí
Trapné škleby do zrcadla
ke štěstí stačí

Na sloupu mokne plakát nadepsaný:
POZOR! Hledá se lidumil!
Ještě den a potom padla
v jeskyni dračí
přidáno 12.03.2016 - 15:15
Singularis:
V závěru se opakuje motiv, který jsem otevřel na začátku. V podstatě jsem chtěl na začátku ukázat ten kontrast mezi vědeckým pohledem a tím naivním dětským, kdy když uslyší spojení "černá díra" vědec, představí si objekt, co pohlcuje hmotu, zatímco díte v tom vidí jen pohádkový výjev.
"Padla v jeskyni dračí" je tedy motiv smrti, kdy hmotu člověka pohltí jiná černá díra a před tím se mu možná vrátí špetka té dětské naivity.
přidáno 12.03.2016 - 15:10
Líbí se mi ty myšlenky (i když bez předchozích komentářů bych je asi nepochytil/a). Uvědomuji si, že i já mám často tendenci interpretovat vše raději tak, jak mi vyhovuje, než objektivně. Jen těm posledním dvěma veršům stále nerozumím.
přidáno 12.03.2016 - 14:54
Nikytu: Tak jednak je tam opravdu přesmyčka (drakem - kradem), ale v podstatě nejsi úplně daleko od pravdy.
Je to myšleno tak, že neumíme pracovat s informacemi. Dokonce i vlastní poznatky máme tendenci interpretovat tak, jak chceme, ne tak, aby to odpovídalo skutečnosti.
přidáno 12.03.2016 - 14:51
Zajímavá. A docela trefná, co se týče těch dnešních móresů. No, hlavní je být cool a trendy. :-)
Jen se trochu ztrácím v tom "Kradem si vlastní slova do přesmyčky". Myšleno jako tendence přejímat a parafrázovat cizí názory a pravdy (třeba díky vlivu médií) namísto přemýšlení nad skutečností, hledání pravdy a vytváření si vlastních závěrů? Nebo je v tom skryto něco jiného?
Jinak myslím, že by si zasloužila zhudebnit. ;-)
přidáno 28.02.2016 - 11:44
Líbí se mi, čte se mi a zanechává dojem jako dávkovování hořkých kapek po kapkách hořkých pravd...
přidáno 28.02.2016 - 09:13
Stará neznámá: Kořalo! :O
přidáno 28.02.2016 - 02:38
Hm, zajímavý ... Takový hned neprůhledný - a v tom je to kouzlo :-)
přidáno 27.02.2016 - 23:16
Nojo furt. Seš dobrej přiznávám. Ale nějak se mi to špatně čte. Zkusím to za strizliva.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Generační : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Poslední noc v novém bytě
Předchozí dílo autora : Rouhač

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku