přidáno 21.03.2024
hodnoceno 4
čteno 72(5)
posláno 0


Hádejte, odkud jsem fotila špičku budovy paláce Lažanských na rohu Národní třídy a Smetanova nábřeží ?

Je to pohled z budovy Národního divadla, z historické budovy a jejího ochozu. Úchvatný pohled na Hradčany a podhradí, Malou Stranu, včetně Karlova mostu, Vltavy a Sovových mlýnů.

Špička protější budovy je palác Lažanských, stojící právě na onom rohu Národní třídy a Smetanova nábřeží, kde se v přízemí nachází slavná kavárna Slavia. Palác si nechal postavit hrabě Prokop Lažanský. V budově sídlí Filmová a televizní fakulta Akademie múzických umění. Palác je chráněn jako kulturní památka. Byl vystavěn jako novorenesanční palác v letech 1861-1863, což bylo dříve než budova Národního divadla.

Kavárna Slavia je jedno nejoblíbenější místo, kde se scházeli básníci, spisovatelé a umělci. Chodíval sem rád Jan Werich, Jaroslav Seifert, dřívěji bratři Čapkové. Nejsem slavná osobnost, ale do Slavie si zajdu ráda i se svými vnoučaty, a sedíme u okna s výhledem na naši matičku Prahu a povídáme si. Je to paráda.



21.3.2024

přidáno 22.03.2024 - 06:20
Psavec : také Ti děkuji.
přidáno 21.03.2024 - 21:49
Další kamínek do mozaiky, díky moc.
přidáno 21.03.2024 - 19:31
Mlčeti Zlato : je to tak, že musí být hezká společnost, a třeba sedět pod obrazem "Piják absintu" obraz českého malíře Viktora Olivy z r. 1901. Od znovuotevření kavárny Slavie v r. 1997 visí olejomalba na zdi v zadní části kavárny. A kdo pod ním sedívá neodolá si tam ten Absinth dát. Dala jsem si ho i já... díky.
přidáno 21.03.2024 - 19:23
Já se tam necítím nebo cítím nemístně, tak se umísťuji raději jinam, ale místo je to nádherné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Palác se slavnou kavárnou : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zdálo se mi
Předchozí dílo autora : Jaro se probouzí

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku