... Pak mě překvapil otázkou, zda se u gramofonu dal upravovat zvuk...
přidáno 05.10.2023
hodnoceno 4
čteno 143(3)
posláno 0
Tak mě včera urazil náš mladej. Přišel a chvíli nerozvážné stepoval kolem. Znenadání se mě zeptal, jestli jsem někdy měl gramofon. Řekl jsem, že za nás měl gramofon každej a že neznám většího potěšení, než roztočit na pětačtyřicítku Suzi Quatro nebo Marylu Rodowicz. Podíval se na mě mírně nechápavě a zeptal se mě, jestli to jsou nějaký nahrávací společnosti. Když jsem mu ostře vysvětlil, že to jsou zpěvačky, soucitně se na mě podíval s nutkavým pocitem mě pohladit.
Pak mě překvapil otázkou, zda se u gramofonu dal upravovat zvuk. Zeptal jsem se ho, jak to jako myslí. Prej jako ztišovat a zesilovat. Řekl jsem mu, že jsem v žádném případě nežil za Edisona a že se mi na gramci rozhodně neotáčel voskový váleček a nezpívala z roury Emilie Kittlová.
„Samozřejmě, že jo!“
Můj břitký humor zjevně nepochopil a podmračeně si mne prohlížel. Mávl jsem rukou.
Netrvalo dlouho a dožadoval se odpovědi na otázku, zda taky při hraní desky praskaly. Zjistil jsem, že je momentálně pod vlivem nějaké retro nahrávky, kam byl digitálně vložen praskot starých desek kvůli autentičnosti a že prej je to „maso“. Kývl jsem. Po chvíli přešlapování z něj vypadla otázka, jestli byla už i sluchátka. Jasně, že jo! To už se o mě pomalu pokoušely mrákoty. V okamžiku, kdy se zeptal, zda jsem je musel držet v ruce nebo už byly nasazovací na hlavu, jsem si musel okamžitě změřit tlak a vzít si prášek. Opáčil jsem, že jsem nežil v pravěku a že ve sklepě mám náhodou ještě krabici plnou vinylových „cédéček“. Tím jsem ho zjevně překvapil a očividně vykolejil.
Vylíčil jsem mu, že dokonce v sovětském časopisu Ogoňok vycházely i plastový modrý desky, co si mohl strčit srolovaný do kapsy, donést ke kamarádovi, tam zanořit do drážek jehlu s přenoskou (to nevěděl co to je) a trdlovat při nějaké častušce nebo si poslechnout procítěně čtenou pohádku v ruštině. To už zase málem omdlel on a úder mi vrátil otázkou: „A mohlo se to přehrát víckrát?“ A tak jsem rezignovaně mávl ploutví, odkázal ho na internet a nasypal si do dlaně další prášek. Ani nevím, na co byl.
„A za vás nebyl internet?“ ozvalo se ještě mezi veřejemi, když odcházel. Tohle už ani prášek neustál a probral jsem se k vědomí až večer….
přidáno 07.10.2023 - 09:43
Psavec: Mnohdy bezedná...
přidáno 07.10.2023 - 09:43
Yana: Asi bychom to taky neměli jednoduchý. Sociální sítě by nás zavřely do bubliny. Zaplať Bůh za naše retro, Yano. Spousta z nich dnes žije ve virtuální realitě. Myslí si, že mají několik životů, případně se prostě restujou. :o))
přidáno 06.10.2023 - 14:15
No, musíme se s tím smířit, jsme prostě Retro:-)oni taky jednou budou, máme toho za sebou víc, mě spíš zajímá co bude ještě dál, kam ten pokrok půjde...miluju gramofon, desky a pamatuji i ty ruské:-) a nedávno na burze, sen pro nás, staré desky všech žánrů...děkuji za zamyšlení, retro nám nikdo nevymaže, ale! Trochu se orientujeme i v dnešní době, to oni v té naší ne
přidáno 05.10.2023 - 21:43
Jo, generační propast.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
RETRO : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tajemný kamarád
Předchozí dílo autora : KDYŽ

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :
jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku