Je to haiku nebo ne ? Zdůvodni prosím, dík
přidáno 21.06.2022
hodnoceno 5
čteno 346(15)
posláno 0
Nad ovladačem
zemřela v letu moucha.
Přepla na Novu.
přidáno 22.06.2022 - 13:20
PS: a krom toho: "zemřela" je hodnocení lyrického subjektu, jde o hodnocení, ne o popis spatřeného, jak víš, že v letu zemřela, když ji vidíš jen PADAT? Znamená to, že i člověk zemře pokaždé, když ho vidíš bezvládně padat?
přidáno 22.06.2022 - 13:17
Je to vtipná miniatura, problém je v tom vyhledávání atraktivního momentu. Tohle, i pokud by se to stalo (o čemž pochybuju, protože je to fyzikálně nemožné - tělo mouchy je tak lehké, že by ve skutečnosti nedokázalo stlačit čudlík na ovladači), je to tak nahodilá situace, že nemá kromě absurdity nahodilého momentu co formě haiku nabídnout.
přidáno 21.06.2022 - 22:27
kmotrov: mohlobse to klidne stat. A ty jsi jeste nikdy nevidel skocit zabu ? Necitim rozdil mezi touhle a tvoji haiku Za volantem. Nebo ze se mokra brambora leskne. Ja nerozumim tomu sdeleni.
přidáno 21.06.2022 - 20:35
Malinko nakročeno k senrju, ale spíš miniatura...
přidáno 21.06.2022 - 18:19
Haiku by mělo vycházet ze skutečného prožitku. Opravdu se to stalo? Moucha dostala v letu infarkt a spadla na ovladač tak, že přepnula program? Haiku nehledá atraktivitu, naopak námětem haiku bývají ty nejobyčejnější věci. Věci které máš denně před očima koukáš na ně a náhle prozříš a řekneš si tý jo? Jak je možné, že jsem to nikdy neviděl?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V pokoji : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stoupat ke hvězdám
Předchozí dílo autora : Všude dobře

» narozeniny
cinnamon [14], Koninka [13], Niky_girl [13], betuska [11], m0us3 [11], El Freeman [8]
» řekli o sobě
Jsoucno řekl o štiler :
Kamarád ve zbrani, expert v kouzlení. Pár společných zážitků, které mě baví ještě teď. Jeho tvorba je v těchto končinách potřeba jako vodka na stranické schůzi. Cynik se skvělým darem dokonale a z fleku přetextovat jakoukoliv písničku.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


LUKiO - Catalunya

LUKiO - Catalunya

velikost : 1024 1280 1680 1920



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku