O pokladu, který nekoupíš,..
přidáno 03.02.2021
hodnoceno 7
čteno 555(12)
posláno 0
Maminka – máma

Kdo nás přivedl na svět?
Máma, kdo nás nosil pod svým srdcem devět měsíců?
Máma, kdo při nás stojí v každé situaci?
Máma, kdo nás nezklame a pomůže? Vždycky naše maminka – máma.

Vím, každá je jiná, ale ta moje je nejlepší.
Musím jí poděkovat za vše, za dobré i zlé, za smutné roky, ale i za ty šťastné.
Bylo toho hodně, co se za ten dlouhý život stalo, ale je to jako v pohádce, „dobro nad zlem zvítězí“ a to jen a jen díky mámě.
Každý, kdo jí ještě má, měl by každý den poděkovat za ten dar!
Není to pro každého samozřejmost – mít hodnou a dobrou mámu.

Když se stane, že se mámou má stát brzy a jaksi nečekaně, je to těžká věc.
Ta mladá holka to kolikrát neustojí a dítě je pak chudák. Nestará se o něj, lítá kdo ví kde a roli mámy nahrazuje babička, tetička, sestřička, ale to jen v lepším případě.
V tom opačném se miminko dostane do kojeneckého ústavu a tam se píše jeho zcela jiný osud.
Mě se to naštěstí vyhnulo a i když mě máma čekala v osmnácti letech, moc se na mě těšila a po všech překážkách, které se jí postavily do cesty nakonec vše zvládla.
Věřte, nebylo to ani trochu lehké!
Táta nebyl tátou, ale spíše přítěží a moje babička, mámy – máma, ta se mohla vnučkou potěšit jen krátce, tak moc krátce, že si jí skoro nepamatuji. Mé mamince zemřela, když mi byly tři roky.
Tenkrát jsem to nevnímala, ale dnes – když jsem sama mámou, dobře vím, jak to muselo být těžké!

A ta moje máma se s tím musela sama poprat, vyrovnat a starat se, jak se dalo.
Měla sice kamarádky, které ji rády a ochotně pomáhaly, ale chyběla máma – na kus řeči, na radu, na pomoc a na štěstí.
Jak jsem šťastná, že svou mámu ještě mám, to Vám tedy povídám!
Osud jsem měla podobný jako ona, ale vždy mě podržela, pomohla a poradila a já leckdy ty rady neslyšela.
Mnoho chyb jsem nadělala, starosti si přivodila, ale stála při mně máma.
Vůbec si neumím představit, že by tady nebyla, svět je s ní o mnoho hezčí a já jí za to děkuji!

Každou bolístku vydržela, mnoho nocí probděla a nic za to nechtěla.
I já jsem tou mámou a snažím se o to samé a tak to má být.
Přála bych každému dítěti, aby jeho maminka byla jako ta moje.
Vidím, že každý bere spoustu věcí jako samozřejmost a téměř si neuvědomuje, jak křehké je zdraví a vztahy lidské.
Čím jsem starší, tím intenzivněji to vnímám a chápu.
I v písních je popsáno a věnováno mnoho právě maminkám, neříkám i tátové jsou skvělí, ale jsou to muži a cítí to jinak.
V bříšku nás nosila maminka a ten tatínek i když je u porodu a vidí tu dřinu a bolest s jakou děťátko přichází na svět, stejně nemůže cítit to, co máma.
Devět měsíců je dost na to, aby vzniklo velké pouto, pouto na celý život.
Já to pouto cítím dodnes, i když už jsem velká holka a mohla bych být babičkou.

Proto chci Ti říci mámo: „Mám Tě ráda a děkuji Ti na stokrát a kdyby to bylo milionkrát, pořád je to málo, jak moc Tě mám ráda ty má mámo.
Věnujte se svým maminkám, udělejte si čas být s nimi, poděkovat jim za to, že jsou!

Nikdo nejsme na tomto světě na věky, s tím se musíme každý nějak poprat a smířit, ale právě proto je na škodu všeho a všech zabývat se hloupostmi, ničit si zdraví,..
Věřím i když nejsem věřící, možná je to škoda, protože lidé věřící berou život úplně jinak.
Mají své hodnoty na zcela jiných místech než lidé nevěřící. Já stále věřím, že i my, co do kostela nechodíme, tak též dokážeme věřit.
V co?
V dobro, v lepší časy, v usmíření, v porozumění, lidskost,...

Kdo to v sobě má, rozumí i své mámě, která pro nás tolik udělala od narození až do dospělosti, leckdy i za brány dospělosti.
Rozumíte tomu?
Pokud né a cítíte, že je „něco ve vzduchu“, promluvte si se svou mámou, dokud to ještě jde!
¨
Stojí to za ten čas, někdy i překonání sebe sama,...
Pozdější výčitky svědomí už nám nepomohou a to by bylo škoda, co myslíte?
přidáno 17.07.2023 - 08:08
Epika o mámě, krása. Velmi se mi to líbilo, pročítat řádek za řádkem a v ten moment mi zavolala moje maminka. Asi to tu mělo být a já jsem si to rád přečetl celé. Všechny mámy mají samozřejmě i můj obdiv, i když jak píšeš není to s nimi kolikrát jen lehké. Děkuji.
přidáno 04.02.2021 - 18:45
:))))
přidáno 03.02.2021 - 19:31
Být dobrou mámou je těžký
být špatnou mámou je moc těžký pro všechny.
přidáno 03.02.2021 - 18:46
Psavec:
Moc hezky a ráda děkuji.
přidáno 03.02.2021 - 18:44
Moc hezky napsané.
přidáno 03.02.2021 - 15:00
Dandy:
Hezky si to napsal,..
i metál /medaile/ je pro mámu málo.
přidáno 03.02.2021 - 14:41
Máma to je závazek na doživotí,je velka škodá že mateřstvý se stalo samozřejmostí.
Policista dostane vyslužné a ma brzky důchod
Tohle je mamám odepřeno. Velká škoda

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Maminka - máma : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Erotika podruhé
Předchozí dílo autora : Mlsný jazýček

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
VITANA [2]
» řekli o sobě
shane řekl o Amelie M. :
Drsná holka s něžnou duší, jejíž dílka čtu si rád, rozpláče, též touhou vzruší, dovede i rozesmát... ♥Prima človíček, který ví, co život obnáší a bere jej tak, jak přichází! Může mne jen těšit, že právě díky kdesi sdílenému odkazu na moji báseň "Když život nedá se už žít" zavítala mezi nás! Již mnohokrát mne inspirovala k zamyšlení nad věcmi, které mne doposud míjely a jindy ve mně probudila touhu k veršohraní! Jsem rád, že jsem ji poznal, je takovým milým oživením nejen tohoto portálku...:-)))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku