V každém z nás
přidáno 07.01.2021
hodnoceno 14
čteno 418(13)
posláno 0
Váhám, na čí stranu se přiklonit,
zda probudit ženu či muže,
to záleží, koho chci v sobě mít,
s tím mi asi nikdo nepomůže.

Logický muž většinou převládá,
je zvyklý řídit a podávat výkon,
probouzející žena to nevzdává,
tajné zbraně ovládat, má sklon.

Mela bývá, když probudí se oba,
to jak v úlu bzučí a vypadá,
že nastala druhá světová znova,
bo nikdo zbraně neskládá.

Proč příroda tak špatně zařídila,
že se ničí a spolu nesnesou,
vždyť na začátku to láska byla,
teď jen bolest a křivdu si odnesou.

Prý muž tak dlouho otročil ženu,
a snažil se jen prospěch mít,
že boží mlýny hájí tu usouženou,
a jejím ochranitelem chtějí být.

Na cestě k uzdravení mají oba,
odpustit křivdy a zahojit rány,
naučit se milovat a lásky slova,
to pomůže zacelit veškeré šrámy.
přidáno 10.01.2021 - 07:27
Akaia: Nečekala jsem, že vzbudí takové emoce. Takhle by měla asi básnička fungovat - donutit čtenáře k zamyšlení. Každý názor je přínosný - děkuju ti za něj :o) Je vidět, že vzájemná přitažlivost je opravdu silná. Obě strany si k sobě snaží najít cestu, ale kvůli nepochopení a nepřijetí se to nedaří. Agrese je sice spíš mužská energie, ale v menší míře ji mají i ženy, aby přežily. I Bůh když ho naštvem, tak zahřmí, natož ženská. Dlouho to zkoušela po dobrým a nikam to nevedlo, tak se musela vzbouřit a dat jasně najevo, že takhle teda ne. Myslím, že naše představy o tom, co je typicky mužský a ženský chování neodpovídá realitě přírody. Teprve se k tomu blížíme. Děkuju za milá slova. Tvůj výklad se mi moc líbí :o)
přidáno 09.01.2021 - 23:38
slavek: Je fajn, že to takhle cítíš. Myslím si, že destrukce není v naší přirozenosti. To, co nás táhne dál, je vnitřní puzení se zdokonalovat a pořád něco nového objevovat :o)
přidáno 09.01.2021 - 23:04
Psavec: No, ono se to líp řekne, než udělá. Uzdravení je dlouhodobý proces, který je dosažen v potu a krvi. Tzn. že se ještě nadřeme, a bude nás víc.
přidáno 09.01.2021 - 23:02
Singularis: Ale doporučuju číst po dávkách. Je tam pravda bez servítků, která ti může hnout žlučí. A to pak nebudeš chtít chlapa nějakou dobu vidět :o(
přidáno 09.01.2021 - 12:22
Ten konec básně přináší řešení.
přidáno 09.01.2021 - 11:47
Z nitra: Děkuji za zmínku o té knize, napíšu si ji na seznam a po pandemii si ji určitě přečtu.
přidáno 09.01.2021 - 11:44
Básnička řešení obsahuje, poslední strofa je moc pěkná :) Máš pravdu, přijetí sebe a vědomí, že s tebou není nic špatně a že je všechno v pořádku, je velice úlevné.
přidáno 09.01.2021 - 11:38
Báseň pěkná, dobře se četla. Téma jinak hluboké, každý by k tomu měl hodně co říct, myslím. Jinak souhlasím se Slávkem a Človíčkem. Nejsem si jistá, jestli stavění a boj, byť na ženském poli, není spíš mužská energie. Ale člověk se musí vzbouřit, když mu něco nevyhovuje, a udělat si to jinak, aby byl šťastný. Za mě je nejlepší rozhodovat se a vycházet ze středu, ten vždycky vede, kam je potřeba, ať už jsou to hory, nebo údolí.
přidáno 09.01.2021 - 09:19
Pořád jsme druzí na světě v konzumaci hormonální antikoncepce která se v přírodě neodbourává.Muži profilově měknou a ženy v návalech emancipace zahazují nádobí a oblékají si hokejové chrániče.Dříve se hádala fena s fenou a vedla je k tomu příroda konkurencí ,dneska se hádá žena chlap s mužem ženou a postele stydnou protože povahově jsme již vesměs hermafroditní. Kde je chyba?
přidáno 09.01.2021 - 08:34
Nikdy jsem nepochopil, kde se v lidech bere ta nevraživost k jinému pohlaví, omezování, zesměšňování. Jsme přece všichni lidé a muži a ženy se svými vrozenými vlastnostmi vzájemně doplňují a obohacují.
Toto téma by se dalo rozebírat dlouho, ale sem asi nějaké sáhodlouhé analýzy nepatří. Takže jen velmi stručně. Tady přece není na místě nějaký boj. Jen obecná vzájemná úcta a tolerance.
přidáno 08.01.2021 - 22:36
Singularis: Milá Singularis, děkuju, že jsi se s námi podělila o svůj pohled :o) Já jsem do té doby, co převládal muž byla ztracená, jeho způsob života mně ničil. Až nemoc mně donutila se zastavit, zbořit tu mužskou osobnost a teď stavím ženskou část. Hodně se probudila tvořivost, ať už ženská (pečení, háčkování), tak mužská (básničky). Baví mně dělat rukama - nechat za sebou něco hmotného. Zajímavou knížku o tom otročení muži napsal Osho O ženách. Mluví na rovinu o tom, jaký vztah měl posledních 2000 let muž k ženě. Následujících 2000 let by se pozornost měla soustředit na ženská témata - jako hojení ran (kohokoliv). Osha mám ráda, protože bez servítků řekne, co si doopravdy myslí, a nikoho se nezastává.
přidáno 08.01.2021 - 22:25
Miňko: No, je fakt, že dneska už pravá žena, ani muž nejsou. To byli na začátku. Poslední 2000 let to byla jen destrukce. Teď nastává dalších 2000 let, kdy by se to mělo napravit, a obě strany se zahojí. Aspoň máme, co dělat. Vždyť by jsme se akorát nudili.
přidáno 08.01.2021 - 14:03
Jsem přesvědčen že muž se měl vždy chtít cítit jako muž a žena jako žena. V tom pozitivním slova a chování smyslu.
V tom je ta největší síla. A platí pro oba. Líbí!
přidáno 08.01.2021 - 09:01
Tato báseň mě velice oslovuje, protože v sobě mám jak mužské, tak ženské stránky a snažím se je nějak spravedlivě podělit o prostor k rozhodování, aby k žádným křivdám a ránám nedošlo. Myslím, že v tomto ohledu jsou na tom lépe lidé, kdo vyrůstali s více sourozenci různých pohlaví, než lidé, kteří vyrůstali sami a svůj život si vybudovali tak, že v něm pro dalšího člověka nemají místo. Děkuji za zpracování takového zajímavého tématu.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Mužská a ženská stránka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zmoklá slepice
Předchozí dílo autora : Otrok

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


gabkin - Očima ženy

gabkin - Očima ženy

velikost : 1024 1280 1680 1920



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku