přidáno 20.06.2018
hodnoceno 2
čteno 781(6)
posláno 0
Jsem sice žena, ale fotbalu fandím od mala díky tátovi a dědovi, kteří mne brávali jako holčičku na fotbalové zápasy a sedávali jsme na tribuně. Tak jsem se navykla stát fanynkou, a byla mi vysvětlena pravidla hry už jako malé, fandím i hokeji, ale především tenisu.

Můj taťka se chtěl podívat do Brazílie, především na slavnou Maracanu, jeden z největších fotbalových stadionů světa. V Síni slávy jsou tam fotografie těch nejslavnějších, mezi nimi i našich slavných českých fotbalistů. Bohužel, jeho sen se mu nevyplnil, ale podpořil mne, abych do Brazílie letěla já. Bylo to v době, kdy Maracana byla před velkou rekonstrukcí na mistrovství světa ve fotbale, které se konalo nedávno v roce 2014. V mých vzpomínkách zůstane tatínek jako velký sportovní fanoušek nejen fotbalu, hokeje, ale i tenisu, a to jsem po něm podědila. Věřím, že fandí tam ze shora!

Nyní se vracím k Maracaně, kterou tatínek neviděl, a byla jsem tam za něho já. Portugalsky "Estadio do Maracana" se nachází v Rio de Janeiru, byl postaven při příležitosti pořádání MS ve fotbale v roce 1950. Mnozí jsme ještě nebyli na světě, když malému Pelému bylo teprve 10 let a pořádající Brazílie tehdy prohrála ve finále s Uruquayí 1:2. Tenkrát byl slavný otec Pelého, Joan Ramos Nascimento přezdívaný Dondindo. Starý stadion, jak se každý dočetl přímo na místě, měl kapacitu 100.000 diváků, ale nacpalo se tam i 155.000 diváků, jak bývalo tehdy zvykem. Lidi žili v Jižní Americe fotbalem daleko více než dnes, ale i tak tam vidíte na plážích, v každé slepé uličce, prostě všude, kluky s fotbalovým míčem.
Nejkrásnějším zážitkem je vidět stadion jako na dlani, tu obrovitost, potom každému fanouškovi zabuší srdíčko v Síni slávy, kde jsou i fotografie našich českých fotbalistů. Především pana Josefa Masopusta, držitele stříbrného míče z MS v Chile, kdy Československo skončilo na MS jako druhé. V síni slávy jsou veliké fotografie Pelého, je mu 77 let. Pelé je miláčkem Brazilců, získal s týmem Brazílie třikrát mistrovský titul v letech 1958, 1962, 1970. Nastřílel za svou kariéru 1 284 gólů. Slavná Maracana byla dějištěm světového šampionátu ve fotbale 2014. Já to tenkrát tatínkovi vše nafotila a jakou měl velkou radost. Byl rozjásaný!
Taťka mi moc a moc chybí, jak by komentoval různé zápasy. Taťka byl velmi pracovitý člověk, hodně četl, především cestopisné články a kompletně měl prostudované cestopisy pánů Hanzelky a Zikmunda. Tehdy se nedalo cestovat jako nyní.
Avšak jakmile se koná jakýkoliv šampionát, a nyní to je ten světový v Rusku, vždy vzpomínáme na taťku, jak měl připravené od maminky chlebíčky a nosila mu pivečko a fandila s ním. Byli to moji milovaní rodiče a pohodoví lidé. A tak jsem přiblížila vzpomínku na mého tatínka, při konání mistrovství světa ve fotbalu, které by určitě s maminkou sledovali, ale budou tam ze shora!
přidáno 21.06.2018 - 07:00
Ano, tak to bylo ! Děkuji Ti.
přidáno 20.06.2018 - 20:58
Dokázal cestovat z domova :-) Dobře jsi to sepsala :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vzpomínám na tátu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Léto začíná
Předchozí dílo autora : Vyprávím 7.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku