přidáno 05.01.2018
hodnoceno 4
čteno 608(5)
posláno 0
Sedmdesátku jsem oslavila s chutí vitální ženy, mající přehled o svých činnostech, financích, přátelích, módě a pejskovi, ale jednoho konkrétního rána se vše zadrhlo. Možná bylo příliš velké vedro nebo jsem nebyla ve formě, ale začalo to nevinně a nyní se cítím ohrožená. Zatím jen na duchu.

Každé ráno polykám barevnou duhu ozdravujících bobulí a nehloubám nad tím, který prášek co léčí, jsem spokojená, že pan doktor dbá o moje zdraví, ale začíná se ukazovat, že budu muset v blízké době navštívit dalšího specialistu. Začínám zapomínat, divím se věcem, které jsou zcela samozřejmé.

Do „špajzu“, který je na chodbě, chodím někdy úspěšně až na druhý pokus, lednička je polepená poznámkovými papírky, v kredenci mám zásoby nepotřebných ingrediencí a to, co je nezbytné k uvaření obědu občas chybí, takže jsem mistryní improvizace a co si uvařím také sama sním nebo vyhodím. Řád se snaží udržet Čikina, která s neochvějnou pravidelností nastoupí v šest hodin večer a pronásleduje mě na každém kroku do chvíle, než mi dojde, že je čas večeře. Neverbální pokyny doplňuje významným olizování, propnutím předních tlapek do prosícího triku, říkám tomu kočičí hřbet, až nakonec spokojeně zakotví u plné misky.

Zatím jsou nežádoucí stavy roztržitosti nenápadné, ale vše začíná gradovat. Ráno, při pobízení pejska k odchodu na vycházku jsem bezmyšlenkovitě zapila medikament a ve chvíli, kdy byl uprostřed cesty do žaludku jsem si uvědomila, že jsem zapila žvýkačku shodného tvaru i barvy jednoho z léků. Skvělé placebo, dobře se polykalo a tlak byl celý den v normě.

Při odpolední návštěvě u přítelkyně se potvrdila závažnost mého stavu. V pohodovém prostředí plném vzpomínek na studentská léta, listování v albech a literárních skvostech milovnice českých klasiků jsem se vznášela v uměleckém meziprostoru, dokud mě nevrátila na zem nutnost návštěvy toalety. Přítelkyně mě poučila jak spláchnout úsporným způsobem. „Řekneš raz dva, tři a smáčkneš splachovadlo.“ Byla jsem zvědavá na hlasově ovládané zařízení, tak jsem si vyložila pokyn, a před záchodem špitla jedna, dva, tři a stiskla splachovadlo. Za velkého hlomozu se vyprázdnil celý rezervoár. Někde je chyba, pomyslela jsem si a opět, tentokrát hlasitě vřískla na mísu doporučené zaklínadlo, bohužel, se stejným výsledkem. Vyplýtvala jsem bezúspěšně několik dávek vody a zklamaně reklamovala u kamarádky nevhodný návod. Princip úspory byl jednoduchý, stisknout „čudlík,“ počkat tři vteřiny a opět stisknout.

Srdečně jsme se s kamarádkou smály a já jsem přesvědčená, že chyba byla ve špatném pokynu. Se záchodem jsem si povídala poprvé v životě a doufám, že naposledy.
přidáno 06.01.2018 - 16:38
Orionka: Děkuji za názor. Ve škole jsem se učila, že závěr má být vypointováním psaného, ale v mém příspěvku se závěr nezdařil, byl vypocený a hodný spláchnutí bez počítání.
přidáno 06.01.2018 - 16:24
Docela mě bavila, jen závěr jsem asi čekala trochu zajímavější, záchodová pointa mě prostě neuspokojila :).
přidáno 05.01.2018 - 12:37
Děkuji za komentář, který mi dodal odvahu zveřejnit některé další životní zážitky.
přidáno 05.01.2018 - 11:49
:-):-) líbí se mi nadhled s kterým jsi povídku napsala a líbí se mi to, že z ní vnímám aktivní 70 letou ženu, která svůj věk bere takový jaký je, na nic si nehraje a hlavně si ho užívá a nefňuká, takové povídky jsou vždy pro mě neskutečně pozitivní a plné naděje že to jde, v pohodě, s úsměvem a v každém věku, díky

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
S troškou nadsázky a s úsměvem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Výkřik do tmy.
Předchozí dílo autora : Zážitek roku: Labutí jezero

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku