Můj první metahemeralistický pokus. Prosím o názory a kritiku.
přidáno 09.08.2017
hodnoceno 5
čteno 1130(13)
posláno 0
Zbraně, které jim daly obecné jméno sirotků, byly zastaveny empatií, jež zadržela jejich zkrvavené dlaně; vynesen byl horlivý rozsudek, ne smrti, ale života, života poustevnických deprivantů; mohou zabít stovky mužů, ale již nezískají ty, po kterých touží, neboť smrt je nejneúprosnější z nejneúprosnějších, a tak žijí život oleg hepnarových ve svých oleškách s traumatem, které bolí k nepříčetnosti při každém setkání ve skalních slujích nad zpěněným mořem; pomsty jsou jediná slova, která je oslovují; smrt potkala jejich rodiče, protože nebyli jako ostatní; řekněte nám, selmy, které jediné jim rozumíte, neboť s moudrostí druidů a bystrozrakem virginií woolf nebydlíte s ostatními ve výhodných obchodních nabídkách hodovních síní, řekněte nám, jak máme druhým sdělit to, co se grendelové marně pokoušeli vyslovit dávno před námi, než je postihla nejneúprosnější z nejneúprosnějších; povězte nám, co řekneme, že vstanou noví bojovníci a čajové kluby nikdy nevymřou.

přidáno 19.09.2017 - 20:19
casa.de.locos: Moc děkuji za komentář, potěšil mě a díky němu se možná ještě o něco metahemeralistického pokusím.

Grendelové jako mimozemská rasa zní dobře. Původní Grendel (podle Béowulfa) byl troll, ale v této povídce jsem se při jeho ztvárnění inspiroval/a také myšlenkou "mluvčího za mrtvé" z Enderovy hry a Č. K. B. S. z životopisu J. R. R. Tolkiena.

Co se týče zarovnání, to byla spíš náhoda, nebyl v tom žádný záměr.
přidáno 19.09.2017 - 20:14
rozhodně je to metahemerlismus, už díky olze hepnarové zobecněné na pojem s malým písmenem. celkově na mě působí tak, že by se dalo deklamovat, hlavně

vynesen byl horlivý rozsudek, ne smrti, ale života, života poustevnických deprivantů; mohou zabít stovky mužů, ale již nezískají ty, po kterých touží, neboť smrt je nejneúprosnější z nejneúprosnějších

a možná jsem ovlivněná dnešní četbou ursuly le guin, ale grendelové mi zní jako mimozemská rasa, která se snaží naším jazykem sdělit svou realitu.

bavilo mě číst a líbí se mi, akorát bych možná zarovnala vlevo pro pohodlí čtenáře, ale zase takhle to má specifickou estetiku, která je možná důležitá.
přidáno 10.08.2017 - 21:10
Amelie M.: Ale moc děkuji za snahu. Vážím si jí!
přidáno 10.08.2017 - 20:31
Amelie M.: Obávám se, že je to v pořádku. :-/ Metahemeralistická díla jsou tak nějak z podstaty krypická (se skrytými významy) a trochu chaotická, nesrozumitelná laikům. Ale slibuji, že zase začnu psát srozumitelnější věci...

Nicméně jsem zvědavý/á, co na tuto krátkou povídku řeknou lidé, kteří četli a okomentovali předchozí metahemeralistická díla a mohou ji s nimi srovnat.
přidáno 10.08.2017 - 12:36
já bych ti k tomu ráda něco řekla, ale abych byla upřímná, tady se prostě naprosto ztrácím - nerozumím tomu :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Grendelové : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Bibliografická citace inverze
Předchozí dílo autora : Inzeráty na život

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku