přidáno 30.03.2015
hodnoceno 1
čteno 1391(14)
posláno 0
Bylo pozdní odpoledne.

Otevřel jsem dveře, ozvalo se klasické zacinkání zvonečku, který nad vchodem do kadeřnictví oznamoval nově příchozivšího.

„Čau ségra,“ zahuhňal jsem.

„Ahoooj,“ odvětila věčně dobře naladěná setřička Eva a pokračovala vodopádem dotazů a informací.

„Ále, potřebuji, abys mě ojela dohola.“ Otráveně jsem zumumlal. „Prohrál jsem sázku.“ Evča vyprskla. „Ty budeš mít šlehu, chichi. A proč jsi se sázel?“ „No mobilu jsem měl hru „Chtete být milionářem“ a já jsem se prsil, že těch jako 10 melounů vyhraju. Měl jsem natrénováno, otázky se opakovaly, tak jsem si myslel, že je to v kapse. Nehledě to, že jsem odhalil, tedy myslel jsem, že jsem odhalil systém odpovědí.“

„A ono houbelec, co?“ Hihňala se Eva a strojek mně bzučel kolem uší.

„Jo, houbelec. "A to mně ještě telefon spadl na zem a je na kusy,“ dodal jsem.

"Ty máš ale den. To já dnes byla v obchoďáku a koupila si krásné spodní prádlo a věř, že mně vydrží dýl, než Tobě mobil, a že je ten můj Emil náruživej divoch.“

Prádlo bylo poslední, co mě v tu chvíli zajímalo, ale ona byla od mala chlubilka, tak z pod pláště poodhalila svoji novou žlutou soupravu. Jediné, co mě rozesmálo, v mém smolném dni, byl nápis na přední časti kalhotek „BE HAPPY“. No jo, sestřička byla odjakživa vtipálek.

„A neříkej, že je to ulítlý, ukazovala jsem to jedné zákaznici a líbilo se jí, prý je to roztomilé.“



V malém kadeřnictví pracovala spolu ještě s kamarádkou, která jej vlastnila a střídaly se na směny.

Jako šťastně vdaná, měla vlastní bydlení, takže jsme se již tak často nevídali. Její pokoj u našich však nezůstal nevyužit. Kdysi pracně vytvořená stěna mezi dětskými pokoji vzala za své, a já, jakožto student prvního ročníku vysoké školy, jsem měl nyní k dispozici velikánský pokoj, kam jsem mohl nastěhovat dvojlůžko a zařídit si tam své mládenecké doupě. Naši byli často služebně na cestách, a i když se někdy ukázali doma, byli tolerantní a nenarušovali mé soukromí.

Snad proto všechno jsem mohl naplno prožívat svoji novou známost s Veronikou. Byla ze stejného ročníku, takže nás toho spojovalo víc, než jen nový vztah. Byly společné radosti a strasti života študáků. Verča nebyla přímo z města, do školy dojížděla asi z patnáct kilometrů vzdálené vesničky, kde bydlela u maminky.

Hned první dny na škole jsem po ní pokukoval a netrvalo dlouho a sedávali jsme na přednáškách spolu, chodili na obědy do menzy a trávili společné chvíle i v mém mládeneckém pokoji.

Občas se zdržela déle a přespala, nebo jukla do obchodů, navštívila kosmetiku, či kadeřnictví... Ale jinak byla hodně fixovaná na maminku, které pomáhala s domácností. Často jsem ji vozíval autem domů. Víte, jak dneska funguje autobusová doprava.

Nejednou jsem ji říkal, ať se ke mně nastěhuje, bude to mít blíž do školy a hlavně, hlavně budeme spolu. Nechtěla, a to i proto, že naše známost byla pro ni ještě na začátku a krátká na to, aby udělala takový krok. „Co by tomu řekli Vaši? Vždyť jsem je ještě ani neviděla.“

Pravda, díky našim studiím a zamilovanosti jsme neměli čas se seznámit s příbuznými. No, vlastně jen Verča, já, díky tomu, že jsem ji občas odvezl autem domů k její mamince, jsem tu čest měl.



„Hotovo! Krasavče! Teď na Tebe poletí všechny holky z okolí,“ zase se hihňla. „A máš vůbec nějakou?“ Zeptala se ségra. Poslední dobou jsme se moc neviděli a ona neměla ten patřičný přehled, který snad kadeřnice mají v popisu práce.

„Jo, mám.“ Utrousil jsem a uvědomil si, že jsme se měli sejít u mne doma s milovanou Veronikou, a že má určitě o mne strach, když se mně ani nemůže na nefunkční mobil dovolat.

Cinknutí zvonečku nade dveřmi jsem již ani neslyšel, jak rychle jsem pádil domů.



S hlavou upocenou jsem došel k našemu domu, kde už má láska čekala. Její výraz z naštvání - kde jsem - se okamžitě změnil ve vytřeštěný pohled na mou, prasátka házející, holou lebku.

„Cos dělal? Kde máš vlasy?“

Řekl jsem jí celou story o sázce i rozbitém mobilu.

Veronika jen protočila oči a se se slovy „jak seš starej, tak jsi…“ se začala uklidňovat z prvotního šoku a naštvání. „No, alespoň Ti mám co koupit k narozeninám. Mobil potřebuješ, ale slib mně, že už nebudeš hrát ty praštěný hry a nesmyslně se sázet.“ Já samozřejmě souhlasil a myslel, že to nejhorší je za mnou.

Ale ona pokračovala: „Takové nesmyslné sázky. To je jako bych já se s Tebou vsadila, že pokud uhodneš, jaký si moje kadeřnice koupila dneska kalhotky, že se nechám od ní taky ostříhat na ježka.“ A chtěla dál něco kázat, když v tom se zasekla a zbledla, neboť já jen tak napůl utrousil, ani nevím proč, snad že jsem si vzpomněl na svoji střelenou ségru:

„Žlutý BE HAPPY.“

Zmlkla, pak se rozplakala. Bylo toho asi na ni moc a tento šok ji rozložil.

„Tak Ty tady ničíš mobily a ještě mně zahýbáš s kadeřnicí? Jak jinak bys toto věděl? To se vám hodilo, že jsem se Ti nemohla dovolat, co? No kdo jiný by Tě takto vystříhal? Srabe! A to jsi chtěl, abych se k Tobě nastěhovala? Známe se jen pár týdnů a Ty to máš rozehraný na více stranách. Že se nestydíš!“ Nemohl jsem zastavit její vodopád slov ani slz, které jí proudem tekly po žalem i vztekem rozechvělých tvářích. Dalo mně to hodně přemlouvání, abych ji dovedl k sobě do pokoje a na fotkách z rodinného alba ji seznámil, alespoň takto s naší rodinou a hlavně, hlavně se svou praštěnou ségrou.

Úleva, jaká Veroniku opanovala byla neuvěřitelná. Začala mě líbat a šeptat, že mě strašlivě miluje, že se hrozně o nás bála. Říkala, že je nejšťastnější člověk na světě…

To ale ještě netušila, že na zítra pozvu svoji sestru k nám, abychom se více seznámili a hlavně, že si s sebou bere strojek na stříhání. Sázka je sázka, a to žluté prádlo s tím nápisem BE HAPPY je přece tak roztomilé.
přidáno 30.03.2015 - 13:55
ale jo, není to špatný, taková lehce stravitelná povídka :) trošku mě mrzí, že jsem pointu odhalila už někde v půlce čtení..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
SÁZKA JE SÁZKA : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O životě
Předchozí dílo autora : Jaro

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku