přidáno 08.02.2015
hodnoceno 5
čteno 926(17)
posláno 0
Už dvacet minut stojím v řadě v jedné Ostravské prodejně elektroniky a v ruce držím krabici s nefunkčním adaptérem. Přede mnou stojí u pultíku muž, který reklamuje svůj notebook. Celou tu dobu střídavě přerušuje prodavačku a zasypává jí hromadou narážek na nesmyslné postupy firmy, na jeho notebook, že podle popisu který si četl na internetových stránkách to mělo být úplně jinak, že Microsoft jsou obyčejní zloději, protože licence na windows a kancelářský balík MS office ho přijde pomalu na více peněz než celý notebook..
Když konečně odešel s protáhlým obličejem, vyměněným notebookem a mumlajíce si něco pro sebe, na prodavačce za pultem bylo vidět, že jí tato půlhodinka dost vyčerpala. Aby taky ne, veškerou zlost, kterou měl pan "středobod světa" na firmy Acer, Microsoft a další, odnesla osůbka které s tím neměla vůbec nic společného.
Když jsem přistupoval, pohled v jejích očích, který byl teď upřen na mně se nijak nezměnil. Obdivuji vaši trpělivost při jednání s takovými zákazníky. Byla první věc, kterou jsem řekl. Její reakce mně překvapila. Usmála se, prohodila že s tím už bohužel nic nenaděláme a že nebyl první ani poslední.
Poté mi pomohla vybrat nový adaptér a ještě ho přede mnou vyzkoušela.
Celý proces výměny jsem i s usměvavým rozhovorem stihl asi za deset minut a odcházel jsem z prodejny přesně s tím co jsem potřeboval.

Měli bychom se častěji zamýšlet nad tím, že za pulty v obchodech nebo na druhé straně telefonních hovorů sedí také jen unavené a přepracované lidské bytosti. ;)
přidáno 22.11.2016 - 09:43
Radost že píšeš.:)
přidáno 22.11.2016 - 05:52
Souhlasím s myšlenkou, je třeba se na věc dívat z více různých pohledů. Nicméně aktuálně zastávám názor, že ti lidé za pultem jsou právě za vyřizování takových nadávek placeni, aby je nemuseli poslouchat ředitelé těch firem, kteří jsou za ty postupy ve skutečnosti zodpovědní. (Nemluvě o tom, že většina těch nadávek je věcně neopodstatněná a má slouží lidem jen ke zvednutí jejich sebevědomí, což je to jediné, co jim zbývá, když nemají faktickou moc nad stavem věcí.) Lidé za pultem by měli dostat přidáno...
přidáno 06.08.2015 - 13:26
Pravda pravdoucí. Moc krásně napsáno.
přidáno 08.02.2015 - 16:43
to je problém dnešního světa.. většinou to schytá ten, co za to nemůže..
přidáno 08.02.2015 - 15:05
Jj, krásná úvaha. Taky jsem za pultem, častokrát i jako vrba. Ale člověk se díky tomu zase hodně naučí :) A ta různorodost lidí mě stále okouzluje.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jinýma očima : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Jako elektřina

» narozeniny
pešu [15], modroocko [15], VKate [13], "Autor"sám [13], Chelli [12], Dragonfly [10], Z vína korek [10], Benea [9], Ari [8], Katekutaka [1]
» řekli o sobě
veronika řekla o Liss Durman :
liss..rozumime si, vzdycky se ti snazim komentem neco sdelit, ale asi ne vzdycky se mi to podari..co bych ti chtela rict je to, ze sem rada, ze te znam-neznam a jestli si v ty plzni, tak se koukej nekdy ozvat...:)...libi se mi, jak si uprimna a stojis si za tim svym..
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku