Jsem vyhoštěna v tenhle svět. Ale tamten, ten je můj pravý, tam jsem doma.
přidáno 07.02.2015
hodnoceno 13
čteno 1165(19)
posláno 0
Pořídím si psací stroj. Ne ledajaký. Slova jím napsaná, ve věty utkaná, budou žít.
Napíšu si dům z pevného kamení stavěný, trvalý od věků do věků. Tam se z ranní kávy vznese oblak vůně tak opojné, že probudí i sedmispáče, usednou ke stolu s dubu zhotoveného, v jeho desce jizvy staletí, teplá, hladká a milá bude na dotek. Praskání ohně, tikot hodin a spokojené ticho se usadí okolo a hovor jen líně bude plout na vlnách pohody.

Připíšu si moře a strmé útesy s cestičkou mezi vřesy, kamenitou pláž a racky s křídly krájející modré nebe. Budu tam sedávat na balvanu, slané kapky rozbitých vln mě dopadnou do vlasů a malý krab poustevník se zabydlí v mé botě.

Za domem v sadu prastarém, jabloně pokroucené budou nést nejsladší jablka jen za trochu lásky a péče. Na bortících se zídkách ve slunci zavoní tymián a sálající teplo přiláká černého kocoura, stočí se do klubíčka a ve spánku bude si příst.

Noci pak napíšu plné hvězd a omamných vůní, jak těžká španělská vína, přetékající přísliby i tajemstvím, jenž nemůže se dočkat prozrazení.

Tohle vše nám stvořím. Celý náš svět. A pak, až se to bez tebe nebude dát snést, pak si tam odejdu. Přivítáš mne v otevřených dveřích a s úsměvem mne pokáráš: „Kde jsi tak dlouho byla? Večeře pomalu stydne a postel je dávno rozestlaná.“
přidáno 15.04.2024 - 09:30
Uklidňující... já se ani nemohu dohodnout sama se sebou, jestli to bude chatrč, jurta nebo snad jeskyně :)
přidáno 12.08.2021 - 12:28
Fantazie ach jaké má hranice
přidáno 06.05.2019 - 07:30
človiček: To je pravda. Někdy si zase přejeme to, co ve skutečnosti nechceme. Aspoň já to na sobě tak pozoruju. Díky za přečtení.
přidáno 04.05.2019 - 22:39
Psací stroj na fantazii nosíme každý v sobě,jen občas couvneme před splněným přáním.
přidáno 27.10.2016 - 14:21
mannaz: Moc :-)
přidáno 27.10.2016 - 12:02
iluze: I to je pro text poctou :-). Oslovil.
přidáno 26.10.2016 - 01:00
Tohle mě rozplakalo :-)
přidáno 07.02.2015 - 19:06
Ailin: Lenča: Amelie M.: Děkuju vám!! Přijďte někdy ke mně na kávu :-) Tam do kamenného domku :-)
přidáno 07.02.2015 - 16:40
Nádherná... Taky mám takováto útočiště. Jen nejsou ze slov ani z myšlenek, ale z něčeho ještě neuchopitelnějšího... z pocitů, esencí a vůní - a taky ze slz: ze slz smutku i ze slz radosti. Ze vzpomínek a z touhy. Z lásky ke všem, které miluji.
přidáno 07.02.2015 - 14:31
To je nádherný. Jó, napsat si vlastní svět... :)
přidáno 07.02.2015 - 13:09
vykreslila jsi mi před očima krásný obraz.. moc pěkné.. :)
přidáno 07.02.2015 - 12:57
ta"jemna": Děkuju:-)
přidáno 07.02.2015 - 08:13
to je moc pěkný...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Střípek mého světa : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Cestou
Předchozí dílo autora : Les na Maarru

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Severka řekla o prostějanek :
Janinka ;) skvělá kamarádka, básnířka, měsíček...mé černé svědomí...se kterým jsem zažila spoustu legrace...děkuji ti za to že jsi...;) šálilálilááááá....
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku