.....
přidáno 26.01.2015
hodnoceno 28
čteno 1465(25)
posláno 0
Přišel se svítáním
byl čistý a tak nevinný
v neslyšné touze své
dotkl se vodní hladiny

V mrazivém objetí
padal do labutích řas
když lemoval nábřežní ticho
konturou tenkou jak vlas

Pak v třpytivém závoji
nasypal do ulic
prachové pápěří
bělostných holubic

Přišel se svítáním
zem ukryl ve svých závějích
v nichž lidské kroky vržou
jak srdce by tlouklo v nich.
přidáno 04.02.2015 - 18:02
koiška: Rafinované! Jsem rád, že verše se líbily, ale nepovažuji se za frajera. Brzy to zvládneš taky, chce to jen cvik. Když člověk s praxí s psaním něco čte, automaticky se mu v podvědomí shromažďují jak věci s tématem související, tak i různé asociace. A když už ho napadne, že zareaguje, začíná se to rychle vybavovat a samo se skládá do určitého celku, u poety i veršovaného. :-)
Kdysi mne pobavil dotaz Amélie, která si asi vážně myslela, že mám celou databázi příhodných veršíků pro každou situaci...To nemám! :-)
přidáno 04.02.2015 - 17:50
Amelie M.: Děkuji
přidáno 04.02.2015 - 17:40
to je krásný dílko :) obecně mám sníh ráda a ty jeho nádheru umíš vykreslit v neuvěřitelných obrazech..
přidáno 04.02.2015 - 17:16
shane: Toho jemnějšího smajlíka jsem si dala pro sychr. Mazané, že, ale kritiku beru každou. A podle mého jsi frajer,jen tak vystřihnout básničku a k tomu hezkou. Smekám.
přidáno 04.02.2015 - 16:46
koiška:
Ale smajlík hovoří o tom, že té kritiky sneseš jen trošku!!! :-)))
Věřím tedy, že mé připomínky ohledně formy jsi vnímala tím správným způsobem a že jsem si jen tak neplácal játra. Máš nesporný talent, pokud jde o vyjádření pocitů a navození jisté atmosféry, takže zapracovat i na formě určitě za to stojí. Jisté vodítko jsem Ti poskytl již minule. Jinak o tom, jak to na mne zapůsobilo svědčí i fakt, že jsem tu jen tak z voleje spáchal tři sloky. Ani když už v tom má člověk díky letité praxi jistý gryf, nejde to vždy, je třeba inspirace a ta tu byla! Umíš romanticky naladit...:-)
přidáno 04.02.2015 - 14:30
Yana: Děkuji za přivítání. A obraz za okny se určitě vylepší. Tady u nás už sněží.
přidáno 04.02.2015 - 14:28
shane: Zdravím, vůbec mi nevadí kritika, jen do mně.
Poté si snad dám více pozor. A ta Tvá báseň, ta je úžasná. Tak lehce mi to nejde.
přidáno 31.01.2015 - 16:47
hm, tak tedy tě přivítám tím, že napíšu, máš krásně poetické vidění :-), to myslím dnes stačí, škoda že za oknem to tak nevypadá, byla by to pastva pro oči
přidáno 31.01.2015 - 01:19
koiška:
Vrátil jsem se! Podlehl jsem kouzlu obsahu, pokud jde o formu, asi bych se zamyslel nad nestejným počtem slabik a zda by nešlo zrýmovat i ty liché verše. :-)
A o interpunkci už se zmínil Stín! Jsem ze staré školy a tak na ní třeba ve svých básních lpím, i když vím, že někdo ji cíleně vynechává. Třeba v tom napodobuješ nějaký svůj vzor, nevím...
Ale nebudu přehnaně kritický, užil jsem si to pocitově, dokonce jsem i sám bleskem něco spáchal a teď Ti to tu za odměnu (či za trest -nehodící se si, prosím, škrtni!) zanechám!:-)

Vločky se v krajky oblékly
a tiše snášely se dolů,
pak u nohou nám poklekly,
jak ony toužíme být spolu,

držet se cípkem hvězdnatým,
v řasnaté síti svojí lásky,
sami dva s něžným bláznovstvím
odpověď hledat na otázky,

které nám srdce předkládá,
do náruče si padnout šťastně,
líbat se, když je nálada,
či jít se pomilovat slastně...
:-)
přidáno 29.01.2015 - 18:58
koiška: Krásná! Víc nestačím, vyhánějí mne z knihovny od netu!:-)
přidáno 28.01.2015 - 09:54
gabkin: Děkuji
přidáno 28.01.2015 - 09:53
Dozor: Děkuji
přidáno 27.01.2015 - 21:47
Ta je moc pěkná, taková krajková jako jsou vločky.
přidáno 27.01.2015 - 21:27
nebudu hodnotit dílko po stránce stavby básně, nebudu číst jiné komentíky, nechci být ovlivněn.
A proto mohu jen napsat to nejvyšší ocenění poetičnosti dílka, které já vyslovuji jedním slovem - čítanková!
přidáno 27.01.2015 - 20:02
vanovaso: Děkuji.Psala jsem ji hned jak se začal sypat .
přidáno 27.01.2015 - 20:00
poll: Děkuji. jsem ráda, že se líbí.
přidáno 27.01.2015 - 20:00
Lenča: Moc děkuji.
přidáno 27.01.2015 - 19:41
krása :-)
přidáno 27.01.2015 - 16:11
mě se moc líbí , je taková čístá , jako čerstvě napadlý sníh...
přidáno 27.01.2015 - 11:47
Nádherné :)
přidáno 27.01.2015 - 10:14
Hezké metafory téměř přebijí už zmíněné drobné rytmické "prohřešky". Celkově na mne báseň působí velmi harmonicky.
přidáno 27.01.2015 - 01:13
Mayfair: Děkuji.
přidáno 27.01.2015 - 01:11
Krásná báseň, taková křehká a třpytivá...
přidáno 26.01.2015 - 22:44
koiška: Tak to je zas přehnaná sebekritika :-) Je to velice kvalitní !
přidáno 26.01.2015 - 22:41
Zamila: Moc děkuji. Asi to nebude nikdy perfektní, ale snad alespoň trochu ke čtení.
přidáno 26.01.2015 - 22:39
Stin: Nějak mi objetí uniklo, děkuji za upozornění. Vše opraveno.
Píšu když mně přepadne samota. Jsem na začátku, ale věř, že i na konci bude pořád co zlepšovat. Přijímám jakoukoliv kritiku a děkuji za zastavení u mých básní.
přidáno 26.01.2015 - 22:11
Milá a křehká poezie :-) Obraz "laubutích řas" je krásný ... Celkově je to takové nadýchané, líbí se mi to :-) Sice by to chtělo ještě trochu zapracovat na formě (počtu slabik), ale na uvítanou je to pěkné :-)
přidáno 26.01.2015 - 21:54
Mně se to celkem líbí. Nesedí mi tam sice úplně každý rým a asi bych pár slůvek napsal jinak, ale jako celek je to dobré. :-) Koukám, že je to tady na webu tvá první báseň, takže vítej a doufám, že se tu s námi zdržíš.

A několik připomínek:
- objetí místo obětí
- bylo by fajn používat správně interpunkci
- taktéž velká písmena na začátku vět

Už jsem byl za tohle kibicování jednou pokárán. Chápu, že někdo tu interpunkci prostě do básní ze zásady nepíše. Ale napsat jsem to musel. ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sníh : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Strom podzimu

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Leslie
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
gajda řekl o NoWiš :
Někdy čtu tvoje věci a vtírá se mi pocit jako z Doriana Greye, akorát na ruby. Někde na půdě musí být tvůj portét.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku