Apokalyptická mikropovídka.
přidáno 26.01.2014
hodnoceno 10
čteno 1095(15)
posláno 0
        Seděl ve staré továrně. Ta byla zničená od sklepa po střechu a těžko byste odhadli, co se zde před válkou vyrábělo. Byla stejně tak zmařená, jako mužík uvnitř. Mohlo mu být něco přes třicet, avšak vousy ho dělaly starším. Podvyživený a bledý. Otrhaně oblečený a rozlámaný životem. Jen tam mlčky a nehybně vysedával u starého ohně. Po pravici měl tašku. Tašku plnou věcí, které během cesty nasbíral a o kterých si myslel, že se mu budou hodit. Předměty, které se mu ale skutečně hodily ubývaly, až skončily na jedné lahvi rumu a sáčku arašídů. Zbytek byly jen sentimentální tretky. Lahev rumu v téhle době byla jak zlato nebo diamanty. Tekutina, která vás od kotvila od zdrcující doby a vypnula mozek. A kdyby se stále rozlišoval důvod zabíjení za předměty, alkohol by předčil i jídlo nebo zbraně a byl na prvním místě. Teď už se ale vraždilo na potkání. Jen tak, bez důvodně. Včera se muž potuloval na jih. Už bez zásob, už na konci své cesty. Měl ale štěstí a narazil na skupinku dvou cizinců. Stejní chudáci jak on. Prostřelením lebky jim vlastně udělal laskavost, protože je poslal na druhý břeh. A sobě nakonec taky, když je obral o poslední jídlo a lahev rumu.
        Na levé straně měl svazek novin. Jeho poslední palivo, aby udržel poslední ručičky Pálivé dámy. Sáhl po vrchním výtisku. Na hlavní stránce stál velkolepý a hrozivý nadpis: Čína odstartovala 3. světovou válku! Smutně zkřivil obličej a přiložil noviny do ohně. Dáma měla radost a vyskočila vysoko. Hlavou mu při přečtení projely všechny vzpomínky a pocity jako hřebíky. Sebral rum a do krku si vlil pár osvobozujících doušků. Pozoroval v klidu oheň a zmocňovala se ho chladná zima. Pomalu mu ničila konečky prstů na ruce. Ty na nohou už necítil a jak dneska necítíte část těla, rozlučte se. Nemáte jí. Sáhl po dalším výtisku New York Times, kde se tyčilo rudě: Atomová bomba ve Washingtonu! Velice dobře si vzpomněl na hřebenový útvar. Vhodil je stejným směrem jako minulé a upil další část ze svého pokladu. Dáma si rychle zatančila, ale stejnou rychlostí upadla do kolen. Sáhl po dalších s nadpisem: USA bere útokem Čínu. Nasledovala stejná rutina. A další. A další. Hned na to další s nadpisem: Rusko si bere Evropu. Flaška docházela a muže už téměř nic netrápilo. Vhodil posledních několik novin do ohně. Zahlédl jen jediný nadpis: Svět jak ho známe dnes končí. Rum dopil a vydal veškerou sílu, aby lahev zahodil. Hlasitě a s úsměvem si zajásal. Všechno z něj bylo pryč. Tedy až na život. Ten měl zpoždění.
        Uběhlo snad pět minut, pro něj asi pět hodin, a oheň zapomněl proč má hořet. Muž už neseděl, jen ležel na dně továrny, na dně svého života. Zimu necítil, necítil nic. Byl mrtvý a už nepil rum nikdy víc.
přidáno 28.01.2014 - 23:37
Napad se me libi, akorat mi tam chybi nejaka motivace, proc se frajer upil k smrti. Docela chapu, ze v postapokalyptickem svete nebude moc jednoduche zit, ale kdyz uz dostanes druhou moznost a prezijes, asi si nechas projit hlavou, proc jit dal a proc ne...
přidáno 26.01.2014 - 22:48
Jack I. Pier: postapokalyptická povídka může končit optimisticky. V tomhle ohledu je zajímavý třeba konec románu Malevil.
přidáno 26.01.2014 - 16:59
Dream: Děkuju :)
přidáno 26.01.2014 - 16:53
Zajímavé dílo a podle mého i povedené. Apokalypsa... téma samo o sobě. :-D Máš pravdu, není možné, aby končilo happyendem, ale i výjimky se můžou nalézt. Pro něj to byl happyend, pro nás jako čtenáře nejspíš ne, ale pro toho muže to bylo vysvobození, dostal se na druhý břeh...
Vítej mezi námi...
přidáno 26.01.2014 - 12:54
Ajdalas: No na tom není nic co vysvětlovat :D Prostě ty pocity a vzpomínky nám kolují hlavě. A byly stejně nepříjemný, jako by mu v hlavě 'kolovaly' hřebíky :D
přidáno 26.01.2014 - 12:51
Jack I. Pier: Ne ne, špatně jsi mě pochopil, mě zajímalo, co pro tebe znamená pocit hřebíků :-D dám příklad "Hřebíky do mě bodaly. Házeli po mě hřebíky. Musel jsem chodit po hřebíkách.." :-DD
přidáno 26.01.2014 - 12:46
Ajdalas: Trochu jsem to upravil. Takhle to snad zní líp
přidáno 26.01.2014 - 12:40
Tak by mě zajímalo, co je to ten pocit hřebíků?
přidáno 26.01.2014 - 11:56
taron: Já obvykle nepíšu takhle hrozný věci, ale chtěl sem něco napsat o apokalypse a ta nemůže skončit happyendem :D
přidáno 26.01.2014 - 11:44
Hm..., něco veselejšího tam nemáš?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Muž v továrně : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pod rozkvetlou třešní

» autoři online
človiček, Sasanka
» narozeniny
Bambule [16], Kaimu [16], adusa [16], skrattka [16], Jokynka [15], Jaroslav Morava [15], klučé [12], DoPaPl [9], Tzina [7]
» řekli o sobě
colorka řekla o Králíček :
Ali, jsi jedna z nejhodnějších slečen, který jsem kdy potkala. Jsem moc ráda, že tě znám, protože můj život bez tebe by byl jak kafe bez cukru. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Moonell - Offline

Moonell - Offline

velikost : 1024 1280 1680 1920



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku