Citát, pro zamyšlení :)
přidáno 25.10.2013
hodnoceno 8
čteno 1307(18)
posláno 0
200. Chytrý radí a poučuje, Moudrý poslouchá a inspiruje.
přidáno 05.02.2014 - 20:45
L'angelo caduto: Tak je to také myšleno :) děkuji moc :)
přidáno 05.02.2014 - 19:57
Myslím, že uvažuješ správně. Moudrý nikoho nepoučuje, dává rady jen když si o ně někdo požádá, protože nechce nikomu zasahovat do života aniž by o to ten druhý stál...
přidáno 31.01.2014 - 22:07
Jiří Turner: Souhlasím s vámi :) myslím si, ale že být moudrý značí více zkušeností, než býti chytrým. Vladan: je to názorové podle mého:). Moudrost je osamostněná, a jestliže vnímáme moudrost jako někoho, kdy vystudoval právnickou akademii tak ano, k moudrosti je třeba chytrost. Jenže myslím si, že ti opravdu moudří chytrost nepotřebují :)
přidáno 31.01.2014 - 21:04
...často radí a poučují hlupáci, ač by měli radit moudří, stejně tak i chytří. Myslím, že se pohříchu často zaměňuje informovanost se vzděláním a vzdělanost s moudrostí.
Také si myslím, že opakem hlouposti je chytrost, moudrost pak je jejím vyšším stavem podpořeným zkušenostmi a citem

:-) dobré téma k úvaze
přidáno 31.01.2014 - 21:03
FR.: Opakuji otázku: Může být moudrý člověk, který není chytrý? Tedy je hloupý? Nebo musí být moudrý člověk chytrý, ale kromě pouhé chytrosti musí mít něco navíc?
přidáno 31.01.2014 - 18:46
Vladan: helples: takhle, to, že moudrý poslouchá nebylo na to, jako, že poslouchá toho oného chytrého, spíš se tu jedná například o konverzaci mezi dvěma lidmi.
Vyjednávám tu myšlenku o tom, že být moudrý je absolutně něco jiného než-li být chytrý a tato myšlenka to má dokládat, nejedná se o protiklad, ale o odlišnost, která je v dnešním světe velmi zanedbávaná.
přidáno 07.11.2013 - 21:19
Můj názor . moudrý chytrého neposlouchá, nemá to zapotřebí. Je moudrý. A ani deset červených diplomů nezaručuje moudrost.
přidáno 05.11.2013 - 12:59
Chytrý je protiklad moudrého? Nebo může být někdo moudrý i chytrý? Moudrý a hloupý?
Myšlenka hezká, ale kulhá na všechny čtyři.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Moudrost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Mlčeti

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku