I takhle někdy život končí
přidáno 04.01.2008
hodnoceno 3
čteno 1323(17)
posláno 0
Bylo teplé léto. Žanetini kamarádi si užívali na koupališti,ale ona seděla doma. Smutná,uražená a možná i ponížená..V hlavě se jí pořád dokola odehrával příběh,který si sama jednou prožila...

Seděla u břehu malého rybníčka a v ruce držela kopretinu. ,,Má mě rád,nemá mě rád,, opakovala a vytrhávala lístky. V tom ji někdo polechtal na zádech. Lekla se..Ovšem když se otočila uviděla Michala. ,,Víš jak si mě vyděsil?,, řekla naštvaně,ale dlouho naštvaná nezůstala. Michal ji vzal do náručí a utíkali po louce plné kopretin až k nedalekému seníku. Tam ji konečně pustil a začali se něžně líbat...Michal Žanetu miloval,hrozně moc,dokonce víc,než svůj život! ,,Zítra odjíždím,, zmínil se mezi polibky.,, Já vím,, odvětila Žaneta a zesmutněla.,,Ale broučku,vždyť víš,že musím,za týden jsem zpátky!,,Ruku v ruce se vydali zpátky domů.Ještě večer se Michal s Žanetou přišel rozloučit.Další den hned ráno odjel s kamarády na čundr.Žaneta se rozhodla,že bude doma..Měla hodně kamarádů,ale bez Michala se jí nikam nechtělo. Milovala ho..


Žaneta se rozbrečela...vždcky když si vzpomene,co nastalo dál,je jí do breku...,,Proč?! Proč já?!,,


Celý pátek ležela na zahradě s tunou časopisů a četla si. Zaujal ji článek o modelingu. Taky chtěla být dřív modelkou,nafotila hodně fotek pro různé agentury,ale nakonec dala přednost studiu.. K večeru se rozhodla,že se půjde projít se psem. Cestou narazila na Kláru. Klára byla její velice dobrá kamarádka. ,,Zítra odjíždím na ten fesťák..,, vyprávěla jí novinky Klára. ,,Co budeš dělat ty? Jedete s Michalem někam?,, Žaneta jen němě kývla hlavou. ,,Michal dnes odjel na čundr,vrátí se za týden,takže se nejspíš budu nudit doma!,, Kláře blýsklo v očích:,,Tak to je super,vždyt ty můžeš jet se mnou na fesťák..Jedou i další..Katka,Monika,Jana,všechny je znáš,tak v čem je problém? Žanetě se nechtělo,ale nakonec jí Klára přesvědčila.
Ráno se všechny sešly na nádraží vesele naladěné,dokonce Klára skoro zapoměla na Michala. Na fesťáku to žilo..všude bylo plno lidí a plno krásných kluků. Holky byly nadšené..Večer chodily pařit a přes den se koupaly v nedalekém rybníce. Všechno probíhalo hladce,seznámily se s partičkou pěkných kluků a bylo jim fajn. Nastal poslední večer,poslední koncert..Když všechno skončilo,holkám se ještě nechtělo spát,rozhodly se,že si udělají táborák..Jeden z kluků,jmenoval se Tadeáš donesl kytaru a začal hrát. Po nějaké době se kluci rozhodli,že si připijí na poslední večer. Někdo donesl vodku a už kolovala mezi všemi,i mezi holkami! Další donesl trávu..,,No tak Žaneto dej si,nebud měkká..,, pobízela ji Klára. Žaneta ikdyž na tohle nebyla zvyklá vzala si a potáhla,zapila to vodkou a bylo jí dobře,hodně dobře. Začla se vznášet,smála se a dělala blbosti...Dál si nepamatuje nic!
Když se ráno probudila,bylo jí hrozně. Pod očima měla tmavé kruhy,hlava ji bolela a chtělo se jí zvracet. ,,Tys tomu teda dala,, řekla jí Jana. ,,Jakej byl Žany?,, ptala se Klára?? ,,Kdo jakej byl,čemu jsem dala?,, nechápala Žaneta! ,,No přece Tadeáš!!,, pomohla jí Monika..Tak teď už nechápala vůbec. ,,Ty si nic nepamatuješ? Jak jsi odešla s Tedem do stanu?,, zeptala se šokovaně Klára. Žaneta byla v šoku,nepamatovala si nic,natož nějakého Teda. ,,Tak to je nářez holky,, smála se Jana. ,,Užívali jste si aspon hodinu,než jsi nás sem pustila,abychom se mohli konečně vyspat!,, podotkla jen. Žanetě blesklo hlavou jak jí hnědovlasý kluk zbavoval podprsenky a strašně se jí to líbilo,chtěla aby pokračoval..,,Co jsem to udělala,holky??,, Křikla zoufale. Zesypala se na zem a seděla,nebyla schopná mluvit,nebyla schopná nic..Holky na ni němě zíraly. ,,Až se tohle dozví Michal!!,, ,,Co by se měl dozvídat?,, řekla Klára. ,,My mu nic neřeknem a ty taky ne! Nejsi přece blbá ne? Byl to jen ulet,navíc si to nepamatuješ,zapomeň na to!!,, dodala a začly se balit.

Byl pátek. Den Michalova příjezdu. Žaneta se bála,nevěděla jak se chovat,co říct. Michal nakonec všechno vyřešil za ni.Dovezl jí dárek a vytáhl jí na koupák. S ním Žaneta zapomněla na všechno,i na Teda a cítila se opět šťastná.. Vše se vrátilo do normálu. Asi po dvou měsících Žanetě začlo bývat ráno zle. Zvracela a cítila se jiná. Další měsíc dokonce nedostala menstruaci. Vyděsila se..Nemůže přece být....A s Michalem,pokaždé použili kondom,nemohlo se stát,že by...V tom jí to došlo. Tadeáš..spali spolu bez kondomu!!
Hned další den šla ke své doktorce. Ta její obavy jen potvrdila. Žanetě se zhroutil svět. Nevěděla co má dělat,nevěděla co řekne doma,natož Michalovi. Když večer Michal jako obvykle přišel,byla jiná,zeptal se jí,co se děje,ale nic mu neřekla!
Musela se vidět s Klárou,hned další den jí zavolala a domluvili si schůzku. Když jí to všechno řekla,byla Klára v šoku. ,,Tak to se trošku zvrtlo..,, dodala! ,,Trošku?!!,, zpanikařila Žaneta:,, co mám teď podle tebe dělat?,, Klára odpověděla poněkud výstižne,,Buď díte chceš,nebo ne! Je to jen na tobě,jak se rozhodneš,každopádně Michalovi bys to říct měla.,, Rozloučili se a odešla! Žaneta si vybrala potrat. Nechtěla dítě,ne teď v 19letech..Na to je přeci mladá. A tak jednoho dne,aniž by někomu něco řekla odešla do nemocnice. Po návratu se cítila bídně. Zabila svoje dítě,ale na litování je už pozdě,pomyslela si! Teď ji čekala jen poslední věc,říct to Michalovi. Nemohla dál,musela mu to říct,snad jí pochopí.

Sešli se jako obvykle u rybníka. Seděla a držela v ruce kopretinu,když jí někdo polechtal na zádech. Tentokrát se nelekla,jen se na něj smutně podívala. ,,Co tě trápí lásko má?,, zeptal se. Teď nebo nikdy pomyslela si Žaneta a všechno mu vyklopila. Michal byl v šoku,tohle nečekal. Ne od Žanety,milované Žanety!!! Vztal a bez jediného slova odešel. Žaneta se rozbrečela...


Už nikdy se s Michalem neviděla. Neunesl to. Miloval ji. Miloval ji tak moc,že jí nikdy nemohl odpustit. Vyčítala si to dlouho,vyčítá si to pořád,ale co se stalo,stalo se..Čas nejde vrátit zpět,ikdyž to je jediné,co by si Žaneta přála....


Žaneta vztala a rozhodla se jí ven. Došla až k malému rybníčku. Sedla si a utrhla si kopretinu..Náhle vytáhla z kapsi žiletku,kterou si vzala s sebou. Řízla se do dlaně a kopretina se zbarvila krví..Bolest ji uklidňovala,zapomínala při ní na všechno ostatní. Řízla se do nohy,ruky....bylo jí čím dál lépe....Do pravé ruky si žiletkou vyryla srdce a do něj písmeno M. ,,Milovala jsem tě Michale,moc jsem tě milovala!!!,, tohle byly její poslední slova před tím,než si žiletkou přejela po zápěstí....
přidáno 28.02.2008 - 08:22
ten konec se mi tam nehodí, přesněji, nelíbí se mi..
jinak nápad byl pěknej, ta povídka též.. ale ten konec..
:)
přidáno 05.01.2008 - 00:02
Souhlasím s Aliwien. Námět je dobrý, ale konec bych změnila, i když to je můj problém, prostě nemám ráda, když se někdo řeže... Ale hlavně by to chtělo opravit mezery za čárkami a uvozovky....
přidáno 04.01.2008 - 18:31
Je to vcelku dobře napsané, jen by si to zasloužilo trošku probrat a nějaká častěji se opakující slovíčka nahradit jinými se stejným významem. Stalo by se to nepochybně čtivějším. Ale námět dobrý.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Blbej úlet... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Láska nebo nenávist...

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Capik [14], ludvig lerian [13], smarstin [12], Kaliban [7], magdalena [4]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o mannaz :
Autorka s duchaplnou prózou i poezií, člověk si ji prostě musí zamilovat. Jsem ráda, že čte mé básně i mé povídky a vděčím jí především za pokračování ve Vlkodlačí hrozbě, kterou čte i příjemně komentuje. Těším se, až si od tebe zase něco přečtu! :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku