...
přidáno 25.10.2010
hodnoceno 8
čteno 1340(24)
posláno 0
Hrst matných vzpomínek a chuť z parfémů laciných holek se mísily prázdnou ulicí. Postával v ní potulný harmonikář, neznámý známý, sám s nástrojem přehozeným přes rameno a se štíhlou taktovkou za pasem. Nepřítomně a se zájmem si prohlížel purpurové nebe, bez přetvářky, s roztomilou rozmarností, jako by tušil, že za malý okamžik se stane něco neobyčejného. Něco tak zvláštního, že i stíny skotačící na zdech oněmí úžasem a kočičí hlavy přestanou příst.

šíleně smutná Praha pláče
mrzutá dáma
bez kuráže
(pocitem viny smývá strach)
s grimasou protřelého hráče
řinou se zly na pavlače
(na poplach)

šíleně smutná Praha pláče
vábivá slečna
beze jména
(namísto inspirace věří splínu)
slza přes slzu z deštníků skáče
jedna na druhou svádí vinu
(v rytmu harlekýnů)




Stíny se znovu začaly usmívat a chodníky tančily ve starých šlépějích, klidně, s rozvahou, jako by si chtěly zachovat důstojnost letitých kmetů. I protější domy po sobě začaly pomrkávat, snad proto, že netušily, za jak dlouho budou moci, jeden druhému, opět nahlédnou do duše. Byl to zvláštní okamžik, plný emocí a dojmů, strachu a radosti, očekávání a touhy, ale především smutku a štěstí, kdy se jedna strana zamiluje do druhé jen proto, že už se dlouhou dobu nespatřili.
Pak najednou, jako zmatená střelka od kompasu, se pomalým krokem rozešel vstříc novému dni. S lehkostí půlnočních pavučin si nesl svůj nástroj a štíhlá taktovka za pasem se potutelně usmívala. To bylo naposled, co viděl jsem chodníky tančit a domy se smát.

den jeví se modrým progresem
to rampouchy začaly tát
a meluzína odlétla do teplých krajů
noc halí se černým výkresem
potulný harmonikář přestal hrát
svou píseň psanou pro kytaru
přidáno 13.07.2012 - 13:22
čtu a čtu...a říkám si, je to skvělé, plné, ... a pak dojdu na konec a nevím co říct. nevím. jsem odzbrojená..
přidáno 19.11.2010 - 19:40
Děkuji Sokoličko, Tvůj komentář vždy vytvoří mi úsměv na tváři ;)
přidáno 17.11.2010 - 07:26
Koukám, že tvůj styl je stále unikátní a stále mě inspiruje... Přiznám se, že víc se mi líbí veršované části, ale jako celku nemůžu nic vytknout... Krása.
přidáno 25.10.2010 - 20:39
Díky za pěkný a výstižný komentář ;)
přidáno 25.10.2010 - 20:13
Líbí... mám ráda tyhle smutně zvláštní díla, který většinou říkají tak moc a přitom tak málo lidí je dokáže pochopit... :)
přidáno 25.10.2010 - 19:50
A sakra...
přidáno 25.10.2010 - 19:46
díky... a jen tak na okraj - "purpurové nebe" mám od Hrabala
přidáno 25.10.2010 - 19:33
Je to dobrý...nejvíc se mi na tom líbí ta část psaná kurzívou. A jen tak na okraj - "Purpurové nebe" jsem napsal já =)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Šíleně smutná : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Svět je zlej
Předchozí dílo autora : Slepý malíř

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Ann(ah)
» narozeniny
HellRammCZ [11], Athar [9], Niemand [8]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku