<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0">
	<channel>
		<title>Orionka : Komu patří komentáře?</title>
		<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare</link>
		<description>Krátké zamyšlení o smyslu literárních serverů, samozřejmě jen z mého pohledu.</description>
		<language>cs</language>
		<lastBuildDate>Tue, 21 Oct 2014 13:32:56 GMT</lastBuildDate>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142917</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 13:32:56 GMT</pubDate>
			<description>Amelie M.: Je hezké, že tě něco takového napadlo, ale já jsem co se básnění týče ryzí amatér. Za komentováním techniky atd. je spíš moje povaha, ráda přicházím věcem na kloub. A zbytek radši soukromou zprávou, ať to tady nezaplevelujeme, Sucháč to nemá rád :)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142915</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 13:26:38 GMT</pubDate>
			<description>slnečnica: Děkuji za příspěvek. Máš pravdu, že dílo patří jen autorovi, to nijak nezpochybňuji. A mazání v tvém případě i chápu, píšeš opravdu hodně intimní poezii, pro mě až nekomentovatelnou. Jako bys neoslovovala čtenáře obecně, ale spíš jen konkrétní osobu. Ale pak se zase musím ptát: proč ji vlastně zveřejňuješ? Promiň, ale z mého pohledu, který je samozřejmě jiný než tvůj, je to trochu zvláštní. Buď je moje poezie tak intimní, že si ji píšu jen pro sebe nebo do deníku, nebo ji uznám za hodnou zveřejnění. Zveřejnit a pak smazat mi nedává smysl, ale samozřejmě je to jenom tvoje věc.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142911</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 13:12:25 GMT</pubDate>
			<description>DDD: Děkuji za názor a to &quot;vybafnutí&quot; je v pohodě, já se taky mohla víc krotit, ale &quot;na nože&quot; jsme stejně nebyli a pak si to soukromě vysvětlili... nakonec o nic nejde, jen o básničku :).
Souhlasím, že avizované mazání je prapodivné už z podstaty... viz to, co jsem psala puerovi o pokusných králících. Ale zase čtenář (a komentátor) ví předem, do čeho jde. Z tohoto pohledu je to fér.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Amelie M.</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142898</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 12:48:53 GMT</pubDate>
			<description>ještě mě napadla v souvislosti s tím, jak tu komentuješ hodně techniku atp., proč to vlastně děláš? Je to koníček anebo sama toužíš po komentářích a jisté &quot;dokonalosti&quot; svých básní s úmyslem, je vydat, či jsi už vydala nějakou sbírku? Jaký je tvůj osobní motiv? :-) Možná se ptám blbě, ale tak dobře tě ještě neznám..</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: slnečnica</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142855</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 08:16:26 GMT</pubDate>
			<description>Súhlasím s autorkou, z jednotlivých komentárov sa môžu poučiť všetci Psanci, ale samotné dielo je v konečnom dôsledku duševným vlastníctvom výhradne jeho autora, resp. autorky, a tak jedine on/ona má právo rozhodnúť, či, prečo a kedy svoju tvorbu zmaže, nemusí sa nikomu spovedať ani ospravedlňovať v prípade, že svojou tvorbou nikoho neuráža. Osobne si veľmi vážim každú spätnú väzbu, ale nakoľko píšem nesmierne intímne veci, často ich dám napokon preč, bez ohľadu na počet komentárov pod dielom... a je to len a len moja vec. Všetko závisí od uhla pohľadu, samozrejme.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: DDD</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142839</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 06:36:22 GMT</pubDate>
			<description>Dobré zamyšlení... Musím se přiznat, že mě doteď mrzí, jak jsem na tebe minulý týden vybafl. Zklamal jsem především sám sebe. 
Mazání děl - chápu, že - pokud autor zjistí, že sepsal slátaninu, která je úplně k ničemu - asi není důvod, proč by se tím měl dál prezentovat. Na to má rozhodně plné právo. Druhá věc je ta, že by se to asi nemělo stávat příliš často. Pak by to vypadalo, jako že ani autor sám nemá na svoji tvorbu žádný názor a tomu, co píše, nevěří. 
Co mi je ale fakt proti mysli - nemůžu vystát, když autor už od začátku okázale inzeruje, že dílko smaže. Proč ho sem teda vůbec dává? Chce si těmi řečmi zajistit komentáře (&quot;co blázníš, vždyť je to dobrý&quot; atd. atd.)? Tomu ale přece stejně nemůže věřit. Nechápu, ale strašně rád bych pochopil. V tuhle chvíli mi to přijde jako zbabělost. Ale možná tomu jen špatně rozumím. A mrzelo by mě, kdybych zase někomu ukřivdil... :-)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142836</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 06:12:13 GMT</pubDate>
			<description>Sucháč: Děkuji, těší mě, že se shodneme.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142835</link>
			<pubDate>Tue, 21 Oct 2014 06:10:52 GMT</pubDate>
			<description>Severak: Díky za příspěvek. Lajky jsou určitě lepší než nic a potěší, o tom žádná :). Ale když se ani nespecifikuje, co konkrétně se na díle líbí, komentáře v pravém smyslu slova to nejsou. Jako autor jsem vděčná za cokoliv, za každý &quot;lajk&quot;... ale čím je komentář delší a kritičtější, tím jsem vděčnější :)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Sucháč</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142812</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 21:21:06 GMT</pubDate>
			<description>Já souhlasím a ostatní napsali jiní, jen (a toho sis mohla všimnout i u svých děl) mi vadí, když se v komentářích hloupě plká mimo báseň...</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Severak</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142808</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 21:16:01 GMT</pubDate>
			<description>dodám jednu věc ohledně &quot;líbí&quot; komentářů: Nejsou bez funkce.

Při psaní se řídím heslem „Každá blbost si najde svýho čtenáře“ (proto taky píšu občas blbosti). Lajky jsou pak vyjádřením toho, kdo je čtenář jakého druhu blbostí. :-)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Amelie M.</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142775</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 19:36:04 GMT</pubDate>
			<description>Orionka: tak tak :)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142769</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 19:20:29 GMT</pubDate>
			<description>Amelie M.:  No já to s tou neúctou taky nemyslím zas tak přísně, jen mi to přijde někdy líto. Diskuse, kde se rozebírá dílo a kritizuje, jsou ty nejzajímavější a mohou být vodítkem i pro jiné. Navíc jsou docela vzácné :). Ale pravidla jsou nastavená takhle a ne všichni to s komentáři vidí jako já, s tím prostě nic nenadělám. Já zkrátka neberu kritiku jako ubližování, ale naopak jako snahu pomoci.
Jinak je určitě správné komentovat jen podle děl, ne podle autorů. Tedy s tou výjimkou, že jinak posuzují dílo 14leté holky a někoho, kdo sem píše už hodně dlouho a sám se pokládá za básníka. Povzbuzení je potřeba - ale mazání medu kolem huby nee :)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Homér</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142767</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 19:14:43 GMT</pubDate>
			<description>Žblepty.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Amelie M.</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142759</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:46:02 GMT</pubDate>
			<description>Orionka: víš, já bych  nebrala, jako neúctu to, že někdo smázne dílo i s komenty.. Opravdu k tomu mohou vést různé důvody :)

Jinak se snažím komentovat opravdu pocitově.. kamarád, nekamarád.. a myslím, že tak je to správné.. ale je to můj postoj. Většinou, pokud nechci dvakrát kritizovat, tak raději mlčím. Moje komenty jsou spíš takové ty nadšenější, že mě něco vážně zahřeje, potěší.. A takhle to tak nějak očekávám i od ostatních.. že mi poví - tohle mě zahřálo, jo, tohle jsem zažil, to cítím.. jdi s tím výmyslem do háje.. Tu techniku až tak neřeším, i když si ráda přečtu i tyhle postřehy :)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Orionka</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142758</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:30:33 GMT</pubDate>
			<description>Amelie M.: Za ukradené téma se omlouvám, ale myslím, že vůbec nebude vadit, když ho zpracuješ po svém :). 
Co se týče skupinkování, pozoruji tady hlavně komentování ve stylu já na bráchu - brácha na mě, které mi přijde poněkud úsměvné. Vzájemné plácání po zádech opravdu není nic, o co bych tady stála, ale i tohle je otázka různého přístupu a očekávání. Jinak je pravda, že asi nikdo nečte úplně všechno a časem si vybere svoje žánry a hlavně oblíbené autory. A potom mu mohou utíkat i ty zmiňované poklady, co už, ale času zkrátka není nekonečno. Ale aspoň se snažím dát každému nováčkovi šanci :).
A samozřejmě je jasné, že každý o komentáře nestojí, někdo chce jen &quot;lajky&quot; a někomu je komentování ukradené. Pokud mi to dá najevo, určitě se mu se svými názory nevnucuji.
No a s tou dobrovolností máš taky pravdu, samo sebou. Komentování nedělám pro sebe, jednodušší by bylo přečíst a jít dál, ale beru to jako službu tomuto společenství, když už tady jsem a očekávám od něj totéž. A právě to, že dobrovolně věnuji někomu svůj čas, s onou slušností a úctou trochu souvisí. Ale to je taky o různém přístupu.</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Zamila</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142757</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:24:53 GMT</pubDate>
			<description>Amelie M.: Tak to se máme na co těšit ... Sodoma Gomora ... ! ;-)</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Amelie M.</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142756</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:22:30 GMT</pubDate>
			<description>Zamila: u tebe jsem si toho všimla ;) akci sem za chvíli hodím.. je to moje životní dílo! :D</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Zamila</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142754</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:09:51 GMT</pubDate>
			<description>Amelie M.: Já třeba čtu úplně všechno - i nováčky, prostě všechno :-) Já mam totiž přečtený i to, co jste ještě vůbec nestihli napsat :-D Tomu se řiká šestej smysl :-) :-D PS: Jaká byla akce s krycím názvem &quot;služebka&quot; ? :-D</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: Amelie M.</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142753</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:01:49 GMT</pubDate>
			<description>No, konečně na PC, tak já se taky malinko ještě rozepíšu.. Zcela náhodou jsi mi ukradla téma, které jsem tu chtěla také rozvířit, i když ještě malinko z jiného hlediska.. Co se týče skupinkování, kdy málokdo nahlédne do děl těch méně známějších či nováčků.. a jen si tak maže pod fousky s těmi svými.. a to je škoda, protože tu jsou ignorované poklady, které nikdo nečte.. 

I ty jsi tu dobrovolně, můžeš komentovat a nemusíš.. Někdo o tvé (i jiných) komentáře stojí, jiný ne.. Ne všichni čtenáři čtou způsobem, jako ty.. :) A pokud ti přijde důležité a zajímavé, se vracet ke komentům, mezi nimiž, je spousta zbytečných, doporučuji, si věci kopírovat a skladovat tam, kde o ně nepřijdeš :) Svůj čas investuješ dobrovolně.. to nesouvisí s tím, jestli někdo něco smázne a tím maže i jistou úctu k času druhých..</description>
		</item>
		<item>
			<title>Komentář od: puero</title>
			<link>http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28129-komu-patri-komentare#142745</link>
			<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 17:47:57 GMT</pubDate>
			<description>S tím nemůžu jinak než souhlasit. Ano. Rozdílný přístup.</description>
		</item>
	</channel>
</rss>
