První báseň od narození syna. Už skoro nepíšu. Na kvalitě je to asi dost poznat.
přidáno 08.01.2019
hodnoceno 10
čteno 848(24)
posláno 0
Chaloupko naše vysoko v horách
s vyhlídkou do kraje,
teď v zimě, která je
chladná a šedivá,
kdo k tobě chodívá?

Kdo vezme za kliku a vejde dál?
Snad aby pookřál
nad plotnou kachlovou,
pavučiny smetl z rohu,
poděkoval Pánubohu,
nad pecnem se přežehnal?

Opustili jsme tě.
Vrátíme se jednou
k ohni venku sednout -
z kraje jara? V létě?

Mlčky čekáš v tichém lese.
Ani lístek nepohne se.
Opustili jsme tě ve dvou,
ve třech jednou
vrátíme se.
přidáno 21.01.2020 - 09:43
shane: Ahoj a dík za komentáře. Dali jsme mu jméno po prapradědovi z matčiny strany a po praprapradědovi z otcovy strany. Antonín. My na ty moderní jména moc nehrajeme. Pozor - děda je nejdůležitější člen rodiny!!
přidáno 20.01.2020 - 15:36
Blahopřeji k narození syna, Tome! Ať je zdravý a má se k světu! Jmenuje se po tobě nebo má nějaké exotické jméno, jak je dnes zvykem? Taky už moc nepíšu. Pomalu si zvykám na novou funkci dědy...
přidáno 10.05.2019 - 09:06
Hezky se to čte. Téma je poměrně klasické, ale milé. Nádherné rýmy. Říká si to o sonet, jen to do něj učesat...
přidáno 09.05.2019 - 22:53
Ta něžnost k chaloupce je symbolikou dovršeného vztahu ,jde o hnízdo lásky.Ať se Vám daří.
přidáno 09.01.2019 - 17:34
Líbí se mi nenásilné, rafinované rýmování.
A vlastně celá báseň. U nás se taky blýská na kachláky, je to moje tajné přání.
Ať se Vám daří, ve třech. :)
přidáno 09.01.2019 - 11:24
Nepoznať to, naozaj.Otázka je, prečo máš Ty sám ten pocit. Báseň je veľmi pekná, skoro nežná, tak ako kedysi. Aj ja sa pripájam, malému veľa, veľa zdravia, nech má dlhý život plný šťastia a radosti. ;) PS: Kedy sa narodil?
přidáno 09.01.2019 - 07:33
Chytrému napověz, hloupého trkni. Mně málem nestačilo ani to trknutí. Dlouhé vedení ve vztahu k lidem bude už asi nadosmrti mým charakteristickým znakem :-)
Báseň je moc hezká. Jemná a kultivovaná, což tady momentálně příliš nefrčí. Jsem rozhodně pro pestrost. Vybavily se mi u ní obrazy, které visely u dědečka v ložnici. Vlastně tam možná ještě jsou, musím tam někdy zajít a zavzpomínat na něj.
Připojuju se ke gratulaci. Ať ti synek dělá jen radost. Člověku to dost podstatně mění pohled na svět. A to je dobře :-)
přidáno 08.01.2019 - 21:17
Poslední sloka je krásná. Ale hlavně - gratuluji. Upřímně a od srdce.
přidáno 08.01.2019 - 19:40
Oceňuji plynulost poslední sloky. Jinak mě ničím zvlášť nezaujala. Líbí se mi tedy více to, co popisuješ, než jak. Je to krásný pocit, když do života přibude milovaná bytost. Přeji vše nejlepší!
přidáno 08.01.2019 - 17:40
Za mne nádhera. Moc se mně to líbí. Děkuji

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vrátíme se : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tři holčičky
Předchozí dílo autora : FECUNDATIO

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Meluzina :
Moc jí v poslední době vděčím za novou vervu, se kterou píši své básně :) Moc si cením jejích komentářů a názorů, se kterými většinou i souhlasím :) A ani její díla jí nemohu vytýkat- protože ta také stojí za velké uznání :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku