Pojďme si zafilosofovat! Všem, kteří rádi přemýšlí. Dejme si nějaké netradiční téma, o kterém se běžně nemluví a diskutujme! :)
přidáno 04.12.2017
hodnoceno 46
čteno 137(24)
posláno 0
Napadlo mě, že se rozebírají pořád ta stejná témata a ta méně známá nikoho nenapadnou. Takže kohokoliv cokoliv napadne (pokud to není tradiční téma diskuze jako např. politika, náboženství, teorie života..), tak to napište do komentářů nebo do zpráv a uvidíme, co z toho bude. Tak se těším!

přidáno 16.12.2017 - 08:13
ŽblaBuňka: Pro mě je to třeba nezbytný koníček :D
přidáno 15.12.2017 - 23:51
já jsem pro filosofii, nefilosofovat, je to zbytečná ztráta času,
život si jde stejně svou cestou… ;o))
přidáno 14.12.2017 - 17:26
Lajtwing: No asi se tomu nelze vyhnout :D Navrhuješ něco jiného? :D
přidáno 14.12.2017 - 17:19
Tak sem konečně dorazím, přečtu popis a pak v komentářích vidím... politiku? Asi to opravdu jako národ ani jinak neumíme :D
přidáno 14.12.2017 - 08:51
DDD: Takový hodný kluci. Máma si musela vejšku udělat až po revoluci, protože děda protestoval v roce 68. Z psychologa byl saniťákem. Hospodářství v Beskydech prababičce vzali a šoupli je s pradědou do paneláku. A tak. Chtěl bych zpátky komunismus, nepodívat se do And ani do Himalájí. No, jestli by někdo donesl, řediteli ty moje kecy, tak bych seděl. Je to komouš. Teď už naštěstí neškodnej.
přidáno 14.12.2017 - 08:36
Homér: No dyť říkám.
přidáno 14.12.2017 - 08:26
DDD: Co blbneš, komunisti byli žůžo!
přidáno 14.12.2017 - 08:15
Jinak mi to nedalo a pročetl jsem si celou diskuzi. Z některých řečí člověku zůstává rozum stát. Jasně, jistoty za Komárů byly. Třeba, že když člověk držel hubu a krok, možná se dvakrát za život podíval i dál než na Slovač...
A bez urážky - ohánění se vlastní ctí podle mě nepatří ke zbraním skutečně a z podstaty čestného člověka. To nemyslím nijak zle. Je to jen obecná úvaha :-)
přidáno 14.12.2017 - 08:06
taron: "oběžná dráha" není od slova "jezdit", ale "běžet" :-)
To jsem zas po ránu přechytralej, co? :-)
přidáno 13.12.2017 - 19:37
taron: Asi oblíbenou větou učitelů: "To je taková výjimka" :D
přidáno 13.12.2017 - 19:28
Já jsem pro tu češtinu, jak napsala někde na počátku Amélie, nemá žádnou logiku, samá vyjímka a nesmysly - děcka jsou z toho paf a já kolikrát taky nevím, jak jim to teda vysvětlit - přesně napětí - napjatý , nebo oběžná dráha, když je to od slova jezdit, objíždět, nebo jak jim to mám vlastně vysvětlit?
přidáno 12.12.2017 - 22:04
Kdyby každý měl mluvit jenom o tom, co zažil nebo co ví, to by bylo na světe sakra ticho. Hrotiči. haha
přidáno 12.12.2017 - 21:04
A42: musím s tebou souhlasit :-)
přidáno 12.12.2017 - 20:32
shane: Milý shane, mrzí mě taková reakce, i když se zřejmě dala očekávat. Obvyklá záměna věcné diskuse za osobní. Zkusím aspoň něco k té věci. V diktaturách je vždy větší "pořádek", to je jejich obecná vlastnost. Majetek, který byl ukraden je vždy krádež bez ohledu na to, zda je malý nebo velký a zda okradena byla fyzická nebo právnická osoba. Natož pak rozlišovat, kde teď dotyčná osoba sídlí. Myslím, že ti nevadí pracovní příležitosti, které tu generují zahraniční vlastníci firem. Pokud zrovna pracuješ u české firmy a majitel ji prodá, přestaneš tam pracovat? Osobní poměry tvé nebo moje bych to toho netahala. Nevím, proč jsi ty své zmiňoval ve veřejném prostoru.
Nakonec oceňuji racionální a uvážlivý přístup Stínové holky k tématu. Právě s ohledem na nízký věk je to obdivuhodné.
Tím považuji tuto diskusi za uzavřenou.
přidáno 12.12.2017 - 20:26
shane: je fuk, kolik dní ti zbývá do konce.. dokud člověk žije, je na něm, jestli svůj život přežívá nebo prožívá..

můj táta je starší, než ty a právě dostavěl vlastníma rukama ve spolupráci se švagrem dům pro mou sestru.. v jeho věku téměř neuvěřitelné, co dokáže, když se zatne.. a ne, není zedník, je to vysokoškolák, který se vždy živil hlavou.. možná bys místo vysedávání u netu měl zkusit taky víc žít.. ;)
přidáno 12.12.2017 - 20:11
Amelie M.: Chceš zpochybnit to jediné, nač ještě mohu být hrdý? A trochu jsi přehodila pojmy: To chudoba je pláštěm halícím čest! Máš pravdu, možná jsem mohl získat víc, kdyby mi na tom ještě záleželo. Ale už to mám za pár...:-(
přidáno 12.12.2017 - 19:36
shane: nebal svou chudobu do pláště cti ;) znám dost lidí, kterým čest není cizí a neživoří..
přidáno 12.12.2017 - 19:10
Amelie M.: V dnešní době a v určitém věku už ano, Amálko! Čau, měj se! :-)
přidáno 12.12.2017 - 19:07
Stínová holka: Já přece nejsem týpek, co by se rád hádal a už vůbec ne s mláďaty, ze kterých se mohou vyklubat třeba i hezké holky! Politika a podobná svi*stva jdou mimo mne. A já nemusím mít za každou cenu pravdu. Ona je moje pravda, tvoje pravda a PRAVDA!
Hezký večer! :-)
přidáno 12.12.2017 - 19:04
shane: cesta cti není cestou chudoby..... to jsi trošku mimo
přidáno 12.12.2017 - 18:59
shane: Jsem ráda, že jsme se dohodli :)
přidáno 12.12.2017 - 18:57
Stínová holka: Souhlasím! Politika a náboženství jsou dvě věci, které dokážou rozeštvat lidi, kteří by si jinak docela rozuměli! Na světě je i plno krásných věcí a témat, proč marnit čas. Život je tak krátký...:-)
přidáno 12.12.2017 - 18:14
shane: Asi bych to už dále nerozebírala, protože těžko někdo změní svůj názor. Ani já a ani ty. A nemá cenu se pouštět do křížku, protože se stejně nepřesvědčíme ;)
přidáno 12.12.2017 - 18:08
Stínová holka: Zamysli se, prosím, nad svojí odpovědí! Těžko můžeš objektivně posuzovat něco, co znáš jen ze subjektivních pohledů a vzpomínek jiných nebo právě jen z pamětí těch, co si tím vybudovali kariéru: Říkali a psali to, co se od nich žádalo a mnozí za krátký čas efektivně prostřídali kabáty! Nevím, z jakých jsi poměrů a chci věřit, že jsi si vybrala správný obor, kde máš šanci to někam dotáhnout a který nezanikne. Pokud jde o život, tak důvěřuj, ale prověřuj! Chovej se k druhým přátelsky a čestně, ale neprozrazuj jim nic, co by mohli použít proti tobě. Dnešní doba je založena na využívání cizí důvěřivosti k vlastnímu zisku. Co za mého mládí bylo nepřípustné a trestné, je dnes znamením dobrého podnikatele! Pokud jde o politiku, mám na všechny strany stejný, nelichotivý názor: Prodaly by i vlastní babičku nebo se spojily s kýmkoli, jen když to prospěje jim! Cesta cti je cestou chudoby...A pokud jde o svobodu, kdo má peníze, může si jí užívat, kdo ne, je otrokem snahy o přežití!
Nu, přeji ti hodně štěstí! :-)
přidáno 12.12.2017 - 17:30
shane: Ano, samozřejmě, že to nemůžu zcela posoudit, ale na druhou stranu to mohu vidět objektivně právě proto, že jsem to nezažila. Nechci ale hanit tvoje politické přesvědčení. Zkrátka na to máme každý jiný názor. Neříkám ani, že dnes je ideální doba. To rozhodně není. Ale máme svobodu :)
přidáno 12.12.2017 - 17:16
Stínová holka: Myslím, že vzhledem ke svému mládí těžko můžeš posoudit dobu minulou. Já to pamatuji, tak vím, co bylo pravda. Připomínáš mi jednoho mladíka, který v televizi vystupoval jako znalec let padesátých a přitom nepamatoval ani rok 89, protože ještě nebyl na světě! Když mu to redaktor jemně připomněl, odvětil, že si přečetl paměti všech těch, co se v nové době velmi rychle nahrnuli do politiky a stali se boháči...
A řeknu ti, že za celou éru Komančů jsem nezažil tolik udavačů a donašečů, kolik jich teď je v těch moderních montovnách, zejména japonských! Nevěřil jsem, ale přesvědčil jsem se, jaké se z lidí staly svi*ě, i když naštěstí ne ze všech. Já byl ze slušné rodiny a slušná jsem zůstal, takže hmotnými statky neoplývám...:-(
přidáno 12.12.2017 - 17:08
A42: Soudruh jsem byl co člen ROHu,
ale to snad každý z nás,
jinak ale říci mohu:
v žádné straně v žádný čas!:-)

A vzhledem k tomu, že taťka byl nepřátelský živel a jako takový byl v PTP a mamka se zase stalo dcerou kulaka, přitom děda než vstoupili s babi do JZD měli kousek pole, záhumenku, tři kravky a tři dcery.Babi nám dávala k vánocům husu a občas pár vajíček a stloukala si máslo sama na takové té ruční máselnici. Máma s tátou se potkali v protestním průvodu škodováků proti měně, která snad nevadila jen keťasům a protože žili chudě, dali si k dalším vánocům mně. A pak přišel bráška a sestra.
Takže jsem z chudých poměrů a nikterak jsem si nepolepšil, ale pokud jde o ty jistoty, nikdo mne nevyhazoval z práce, ceny byly stálé a ne tak natažené jako teď, žít, byť skromně se dalo a když člověk nebyl ku*va, co se honí za politickou kariérou, ale dělal si to své a choval se k lidem slušně a čestně, žil jen pro lásku, měl klid. Nebyla taková kriminalita a nebylo tu tolik podivných cizinců, co dělají brajgl. Dnes tě za bílého dne přepadnou a když se ubráníš, ještě jsi stíhána ty za nepřiměřenou obranu a zadržováním pachatele se dopouštíš omezování jeho osobní svobody! Jeho polda zkontroluje a musí pustit, takže si klidně počká někde za rohem na další oběť! :-(
A pokud jde o restituce, nemluvím o vracení drobného majetku, ale o restitucích církvím a šlechtě, případně vracení velkých továren někomu, kdo ani nežije v této zemi...Nechci, aby lesy zase patřili nějakému soukromníkovi, co je prodá nastojato nějaké pile!
No, ty ale jsi možná bohatá restituentka, tak to vidíš jinak. :-P
přidáno 05.12.2017 - 19:27
shane: Musím souhlasit s A42 a ještě doplním, že bezdomovci nebyli vidět ne proto, že by nebyli, ale proto, že byli buď zavření a mebo v blázinci...
přidáno 05.12.2017 - 19:05
shane: Mňo... normálně se do těchto diskusí moc nepouštím, ale chci zareagovat přinejmenším kvůli úctě ke svým předkům. Za Komančů tedy jistoty rozhodně nebyly, a když tak jen pro ty s patřičnými legitimacemi. A restituce neznamenaly, že někdo DOSTAL majetek, ale že mu byl vrácen, kdy mu byl předtím těmi Komanči ukraden. V lepším případě se toho dotyčný dožil osobně, v horším jeho dědicové. Mimochodem ty "jistoty" nejsou nikdy, to není z principu možné, maximálně tak co nejvyšší míra odpovědnosti za sebe a solidarity s druhými.... Uff, to jsem to sepsala nějak vážně. Tak čertovsky hezkého Mikuláše blebleble.
přidáno 05.12.2017 - 18:12
Stínová holka: Nu, já to spíše rozepsal jako reakci na tvoji odpověď Amálce a některé paradoxy naší poněkud uměle vzkříšené a dost živelně doplňované a rozšiřované mateřštiny s často nepochopitelnou změnou pravidel. Jsem bývalý spojař, tedy spíše slaboproudý elektrotechnik, i když naposledy jsem něco s elektřinou dělal jako spíše silnoproudař. Do diskuzí o ekonomii a sociální politice se raději nepouštím. Nevím, z jakých jsi poměrů, fakt je, že za Komančů jsme měli své jistoty, o které dnes ze dne na den můžeme přijít a stačí nenadálého zdravotní výdaje a vrozená slušnost mi brání říci, kde se ocitneme. Doba je příznivá jen k některým, nejsou stejné startovní podmínky ani pro mladé a těch, co jsou za vodou není zase tolik. Já jako kluk nepamatuji žádné žebráky a bezdomovce, potloukající se opile či zfetovaně ulicemi, přespávající na lavičkách či vyháněné z barabizen na zbourání, ani tolik násilí a bezohlednosti, co je teď. Mám střechu nad hlavou a co jíst, dík víc jak roční nonstop galejnické makačce v Praze jsem si pořídil i noťásek, internet a pračku. A účet mám jakž takž v plusu. Ale nějak moc vyskakovat si nemůžu a zažil jsem i horší časy. Taky netuším, s jakým důchodem budu za pár měsíců muset vyžít a to nekouřím a prakticky ani nepiju. Prostě dnešní existence je poněkud nejistá, což brzy možná poznáš i sama. :-)
Nám dříve narozeným, co jsme se nenarodili pod šťastnou hvězdou, nedostali žádný majetek v restitucích a žili poctivě, zbývá jen brát věci života tak, jak přijdou, netrápit se pro to, co nemáme, ale radovat se z toho, že něco vůbec máme a ke druhým se chovat čestně a přívětivě...:-)))
přidáno 05.12.2017 - 17:09
Amelie M.: Něco málo se o tom tématu píše na: https://www.okoun.cz/boards/cestina?rootId=1063266468
Ale řešení to není a sám/a o tom nic nevím.
přidáno 05.12.2017 - 17:08
Stínová holka: Vůbec mě nenapadlo, že lidé mohou preferovat jeden typ rozhodování už jen na základě své osobnosti, myslel/a jsem, že to vyplývá z druhu problému, který řeší. Nyní mi to připadá pochopitelnější. A jsem rád/a, že si také myslíš, že se dá tržní a sociální myšlení propojovat. :-)
přidáno 05.12.2017 - 16:59
shane: Rozpočet sice napjatý je, ale myslím, že spíše v tom kde se využívá a kde ne. Jinak si troufnu tvrdit, že v nějaké strašné krizi se zrova teď neocitámé. Máme co jíst a kde bydlet (alespoň většina z nás). Ale nejsem ekonom a dokonce jsem ekonomovi velmi vzdálená ;)
přidáno 05.12.2017 - 16:55
Singularis: Zajímavé téma. Já si myslím, že tržní a sociální uvažování rozhodně lze kombinovat, ale vyžaduje to kompromis. A kompromis nevyhoví v podstatě ani jedné straně. Když někdo uvažuje tržně, tak sociální uvažování neladí s jeho osobností a naopak. A těžko někoho nutit, aby změnil svou osobnost. Tím pádem to má stejný průběh jako u všeho, kde jsou dva tábory. Každý prosazuje své. Nejdříve klidně, potom argumentuje, pak se hádá a silnější tábor prosadí svoje. Slabší je pak nespokojený. Nebo dojde ke kompromisu a spokojený není nikdo. Nebo jen napůl. Ono většinou s tím kompromisem je to tak, že si člověk představuje, že se povolí ten druhý a někdy to tak skutečně je, ale spíše ne.
U tohoto problému by to nemuselo být tak složité, protože přeci jen tržní a sociální myšlení spolu celkem souvisí a může se propojovat. Toť můj názor a děkuji za to zajímavé téma :)
přidáno 05.12.2017 - 16:53
Stínová holka: Co nám zbývá, když rozpočet je dnes tak "napjatý" čili "našponovaný", že žijeme občas "v napětí", co budoucnost přinese, jsme doslova "napnutí" skoro k prasknutí, ale tohle "napětí" se udává v jiných fyzikálních jednotkách než známý "elektrický potenciál" měřený mezi dvěma body, podmiňující případný pohyb elektronů přes spotřebič s vodivými vlastnostmi! Paradoxně si to původní slovo můžeme spojovat s tahem, ale současně reprezentuje i tlak až destruktivní. (Čímž jsem si trochu "zafilozofoval" o tématu, které nahodila AmelieM.! Proč se co a jak píše, si netroufnu polemizovat, některé počiny UJČ už jsem přestal sledovat a když jsem na pochybách, poradím se se strejdou Googlem! Z mého pohledu lze tu Amálčinu záhadu vysvětlit tak, že čeština je plna snad přejatých výrazů, pro které nemá čeština ve své snaze psát "foneticky" v latince potřebné znakové vyjádření na rozdíl od "azbuky", která má pro "ja, je, jo, ju..." extra znaky!) :-P
přidáno 05.12.2017 - 16:32
Rád/a bych navrhl/a k diskusi téma, na které jsem teď narazil/a v knize "Jak drahé je zdarma?" ( https://www.databazeknih.cz/knihy/jak-drahe-je-zdarma-59782 ) Píše se tam, že lidé mají dva neslučitelné způsoby ekonomického uvažování - tržní a sociální; tržní obvykle uplatňují ve vztahu k podnikatelům nebo když jde o peníze, zatímco sociální ve vztahu k blízkým lidem nebo když jde o mezilidské vztahy. Problém vidím v tom, že lidé tyto způsoby myšlení odmítají kombinovat. To pak vede k takovým absurdním situacím, jako že starý člověk s našetřenými úsporami je osamělý a jeho vlastní dcera se o něj odmítá starat, protože na to nemá čas, protože si musí vydělávat peníze na živobytí. On by jí samozřejmě za tu péči mohl zaplatit tolik, kolik si takto vydělá, možná i víc, a byla by to mnohem prospěšnější činnost, než ta, za kterou je nyní placená, ale ona to odmítá prostě proto, že nedokáže jednotně uvažovat o jednom problému tržního myšlení ("musím si vydělat na živobytí") a jiném problému sociálního myšlení ("měla bych se postarat o své rodiče").

Osobně také narážím na neochotu lidí pracovat za peníze pro své přátele a vadí mi. Vždyť přátelství přece finanční vztahy nevylučuje, říká se pouze "Dobré účty dělají dobré přátele," problém tedy nastává pouze, pokud si přátelé včas a řádně nezaplatí, pak je jejich přátelství ohroženo, jinak ne. Nevidím důvod, proč by pro sebe dva přátelé nemohli dělat něco zdarma (z přátelství) a něco za peníze. Co si o tom myslíte vy?
přidáno 05.12.2017 - 15:13
Stínová holka: přesně tak
přidáno 05.12.2017 - 13:36
Amelie M.: Tyjo tak to těžko říct je tu nějaký češtinář? :D Napadá mě, že je to možná z napnutý a ne z napjatý, ale nevím :D
přidáno 05.12.2017 - 13:35
shane: A to je správnej přístup! :D
přidáno 05.12.2017 - 08:03
Stínová holka:
Úsvit nového dne vítám,
vánočku mám k snídani.
lásky své už nepočítám,
nehledám chlup na dlani.

Kapučínko vanilkové
udělám si z pytlíčku,
úsměv vítá ráno nové,
notuji si písničku.

A co se týče těch prachů,
tak v tom zcela jasno mám,
netřeba podléhat strachu,
že je snad nespočítám...
:-)))
přidáno 05.12.2017 - 06:20
shane: To je věru těžká věc,
je to zřejmě proto,
že už věky panuje,
jednoduché moto:
s láskou je kříž, to si piš,
peníze spíš spočítáš...
přidáno 05.12.2017 - 00:02
Proč se lidi nemaj rádi,
pročpak s láskou otálí?
Proč na prachy radši vsadí
než by se milovali?
přidáno 04.12.2017 - 23:56
No takový kilt dobře provětrá v létě kulky.
přidáno 04.12.2017 - 16:56
proč se napětí píše s "ě", když se říká napjatý?
přidáno 04.12.2017 - 16:31
Podle mě proto, že kdyby šli chlapi na záchod, tak by si museli vyhrnout celou sukni a holky zas sundat kalhoty. A i ehm... rozmnožování je v tomhle ohledu praktičtější :D
přidáno 04.12.2017 - 14:59
Proč chlapi nosí kalhoty a ženský sukně, když z anatomického hlediska by to mělo být logicky naopak?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pojďme si netradičně zafilosofovat : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Fialový autoportrét
Předchozí dílo autora : Nekouřím, ale...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Casino-hry.sk

Kasina Slovenske.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

Apple iPhone a iPad

Proč si koupit iPhone nebo iPad? Zkušenosti z první ruky.

© 2017 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku